پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۷۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
عموزاده مخترع اولین اختراع بین المللی دانشگاه سمنان گفت:افزایش قابلیت تجاری سازی اختراعات و ورود ارز به کشور از مزایای ثبت اختراع در سطح بین المللی است.

شعارسال:عموزاده مخترع اولین اختراع بین المللی دانشگاه سمنان گفت:افزایش قابلیت تجاری سازی اختراعات و ورود ارز به کشور از مزایای ثبت اختراع در سطح بین المللی است.

استان سمنان گفت وگویی با دکتر علی عموزاده به عنوان یکی از مخترعین اولین اختراع بین المللی دانشگاه سمنان صورت گرفت. دکتر علی عموزاده استاد شیمی آلی دانشگاه سمنان وفارغ التحصیل مقطع دکتری از دانشگاه مونترال کانادا می باشد که از سال 1379دراین دانشگاه مشغول تدریس و همچنین پژوهش بوده و مقالات متعددی را هم بعنوان استاد راهنما و نیز به نام خود به ثبت رسانده است .

وی در سال 1396به همراه جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ثبت اولین اختراع بین المللی دانشگاه سمنان به عنوان "Nanocomposite Blend Membrane"(غشاي مخلوط نانوكامپوزيتي) که مورخ Dec. 7, 2017 ثبت گردیده است.

دکتر علی عموزاده با بیان اینکه از سالهای گذشته ثبت مقالات جهانی در موارد بسیار در دانشگاه های کشور انجام شده گفت: در سال های اخیر هم ثبت اختراع داخلی بسیار روند روبه رشدی داشته و به سرعت هم در حال انجام است اما ثبت اختراع بین المللی نقطه عطفی در جایگاه علمی دانشگاه و پژوهشکده ها است که مراحل بسیار سختگیرانه و پیچیده تری نسبت به ثبت اختراع در داخل کشور دارد وی همچنین گفت:افزایش قابلیت تجاری سازی اختراعات و ورود ارز به کشور از مزایای ثبت اختراع در سطح بین المللی است .

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان با بیان اینکه پيل هاي سوختي منبع پاك انرژي براي بشر هستند كه هر روز توجهات بيشتري را به خود معطوف مي كنند گفت:با توجه به اینکه ساختار غشا در پيلهاي سوختي نقشي اساسي در بازدهي اين گونه پيل ها دارد ،تقريبا يك سال است كه بر روی این موضوع مشغول تحلیل و بررسی علمی هستیم .کاربرد این فناوری در پیشرانه های فضایی و نیروی محرک خودروها خواهد بود.

وی با تاکید براینکه دانشكده شيمي دانشگاه سمنان و گروه تحقيقاتي آن يكي از پيشتازان اصلاح سطح نانو ذرات در ایران و جهان است كه به عنوان كاتاليزورهاي شيمي استفاده هاي فراوان دارند افزود: با به كار بردن برخي از اين نانو ذرات اصلاح سطح شده در ساختار پليمري غشاي پيل سوختي، افزايش بسيار قابل توجهي در بازدهي آنها ايجاد شد كه ثبت اختراع بين المللي فوق الذكر اولين حاصل اين گونه فعالیت هاست .

وی با اظهار تاسف از اینکه بسیاری از ایده پردازان،طرح وایده ی خود را ثبت داخلی نمی کنند گفت:با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری راجع به جهت گیری علوم به سمت اقتصاد و اقتصادی شدن دانش ،هنگامی که کاری ثبت اختراع می شود پله ی ابتدایی برای آن است که علم، تولید ثروت کند.وی موضوع فقدان ارتباط علم و صنعت را اینگونه عنوان کرد وگفت:دلایلی مختلفی برای نبود ارتباط کافی و وافی بین دانشگاه و صنعت وجود دارد که عدم اعتماد صنعت گران به جامعه علمی و همچنین نداشتن تخصص های لازم در صنعت توسط کارفرمایان و مدیران صنایع از جمله ی این دلایل می باشد.

عموزاده درادامه گفت: باتوجه به این شرایط ، تعداد اندکی از دانشگاهها دارای ثبت اختراع بین المللی هستند و دریافت آن نشان دهنده توانمندی بالای علمی آن دانشگاه است .

دکتر عموزاده نوآوری در این اختراع و همچنین توجیه کاربردی آن را از نقاط قوت این اختراع خواند و خاطرنشان کرد:اختراعات می بایست به ارزش تجاری سازی رسیده و دارای جایگاه خوبی از این بُعد باشند تا اقتصادی هم باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه سمنان از فعالیت دیگر این دانشکده برای ثبت اختراع دوم این دانشگاه در سطح بین المللی خبر داد و تصریح کرد : خوشبختانه US Patent دوم كه تمامي مراحل ساخت نانوكامپوزيت در دانشگاه سمنان و در قالب پروژه ارشد به انجام رسيده نيز در شرف ثبت نهايي است و بزودی به سرانجام خواهدرسید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری علم وفناوری ، تاریخ انتشار 26 بهمن 96، کدخبر: 52301، www.stnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
0
0
این اختراعات زمانی میوانند برای جامعه فایده داشته باشند که به مرحله ی تولید برسند و عملیاتی بشوند
ا.ح75
Saeed3
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
بله درسته و از طرفی در کنار طرح هایی که ثبت داخلی نمیکنند از انهایی که میکنند فقط ده درصد انها ثبت جهانی میشوند و این یعنی فاجعه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
به نظرم وارد کردن این اختراع ها توصنعت مسیله مهم تریه تا ثبتش تو اختراع بین المللی
باید دیدگاه برخی مدیرا واقعا عوض بشه تا بتونیم به پیشرفت برسیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین