پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۳۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۶
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی دارای دو کوره است که کوره شماره یک با موفقیت راه‌اندازی شد و کوره شماره دو نیز در حال آماده‌سازی نهایی برای راه‌اندازی است

شعارسال: به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس، واحد تصفیه نفت گاز با هیدروژن یکی از واحدهای طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت پالایشگاه بندرعباس با ظرفیت روزانه ۵۰ هزار بشکه است که در مرحله نهایی تکمیل عملیات اجرایی و پیش راه‌اندازی قرار دارد و با کاهش گوگرد موجود در نفت گاز به کمتر از ۵۰ PPM موجب تولید نفت گاز با استاندارد یورو ۴ می‌شود. مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی دارای دو کوره است که کوره شماره یک با موفقیت راه‌اندازی شد و کوره شماره دو نیز در حال آماده‌سازی نهایی برای راه‌اندازی است.

نامور با بیان اینکه کوره بخش مهمی از واحد است که ایمنی و اتصال درست آن با اتاق کنترل از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: با تلاش متخصصان پالایشگاه همه اتصالات ابزار دقیق، بخش سوخت، اتصالات داخلی، بازرسی‌های مکانیکال و قسمت‌های راهبری کوره با رعایت کامل ایمنی و براساس استانداردهای فنی با موفقیت اجرا و برای راه‌اندازی تحویل واحد بهره‌بردار و مهندسی پالایش شد.وی در رابطه با عملکرد کوره‌ها نیز گفت: در کوره نخست سیال تا حدود ۳۸۰ درجه سانتی‌گراد حرارت داده می‌شود، سپس سیال وارد راکتور شده و در راکتور‌ها گوگرد از سیال جدا و پس از آن سیال وارد کوره دوم می‌شود و گوگرد در این کوره با هیدروژن واکنش داده و به شکل سولفور هیدروژن از آن خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به اینکه واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی به‌طور کلی در مرحله تکمیل عملیات اجرایی و پیش راه‌اندازی قرار دارد، افزود: دیگر بخش‌های این واحد شامل راکتورها و همچنین کمپرسور گاز گردشی آن نیز در مراحل نهایی آماده‌سازی قرار دارند.

نامور تصریح کرد: کاتالیست‌های راکتورها آماده بارگیری است و کمپرسور گاز گردشی نیز در حال آماده‌سازی برای آزمایش سرعت چرخش است. وی در زمینه شرایط کلی طرح افزایش ظرفیت تولید و بهبود کیفیت بنزین گفت: اکنون پیشرفت این طرح ۸۰‌درصد است.مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود: واحدهای بنزین‌سازی و بخش تصفیه نفتای سبک و واحد ایزومریزاسیون این طرح با تلاش کارکنان پالایشگاه بندرعباس در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و واحد گرانول‌سازی گوگرد نیز در ماه گذشته راه‌اندازی شد و اکنون نیز واحد تصفیه نفت گاز هیدروژنی در مراحل پایانی آماده‌سازی و واحد آمین و بازیافت گوگرد نیز در حال تکمیل شدن است. نامور اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولید بنزین، کاهش انتشار آلاینده‌های زیست‌محیطی، بهبود عملکرد اقتصادی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، فراهم شدن زمینه اشتغال و ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی از مزایای بهره‌برداری از این طرح است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت اسمی پالایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه نفت خام سنگین و میعانات گازی، اکنون ۱۸‌درصد از نیاز کشور به انرژی و فرآورده‌های نفتی را تامین می‌کند که فرآورده‌های تولیدی آن در دو گروه اصلی و ویژه طبقه‌بندی می‌شود که محصولات اصلی شامل گاز مایع، بنزین، نفت سفید، سوخت جت، نفت گاز و نفت کوره است که مطابق مقررات به وزارت نفت تحویل داده می‌شود. محصولات فرعی نیز شامل حلال ۴۰۲، وکیوم باتوم، وکیوم سلاپس، آیزوریسایکل، لوبکات سنگین و گوگرد است که از طریق بورس کالا و انرژی عرضه می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار: 21مرداد1397، کدخبر: 3425765: www.donya-e-eqtesad.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین