پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۲
استاندار مرکزی گفت: تعیین سهم عوارض آلایندگی صنایع بزرگی نظیر پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه شازند برای شهرستان های اراک، خنداب و شازند را قانون مشخص می کند.

شعارسال: سید «علی آقازاده» روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان شازند و در نشست با اعضای شورای اسلامی بخش ها و شهرها و شهرداران تابعه این شهرستان، افزود: عوارضی که پرداخت می شود به صورت علی الحساب است و هیچ توافقی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: مقرر شده برای کار کارشناسی این مهم گروه مورد تایید شهرستان های اراک و شازند انتخاب شود و با ابزار دقیق و مناسب سهم بندی عادلانه مشخص شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: هزینه اجرای این کار علمی سنگین است و باید از محل عوارض آلایندگی تامین شود.

آقازاده بیان کرد: هیچ دستگاهی که بتواند آلاینده های شیمیایی اراک و سایر شهرستان های استان مرکزی را تشخیص دهد در این استان وجود ندارد.

وی گفت: مسایل و مشکلات آب در شهرستان شازند باید با جدیت دنبال شود چراکه 40 روستای این شهرستان در معرض بی آبی قرار دارد.

استاندار مرکزی افزود: اعتبار قابل توجهی در سال جاری برای حل مشکلات این بخش در نظر گرفته شده است.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: تقویت روحیه امید، نشاط و اعتماد از مهمترین وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرماندار شازند نیز در این نشست گفت: احیای واحد تولیدی قند این شهرستان از مطالبات مهم مردم این منطقه است که نقش موثری در افزایش اشتغال و افزایش درآمد در شهرستان شازند دارد.

«غلامعباس غلامی» افزود: سهم عوارض آلایندگی و حقابه سد کمال صالح از دیگر خواسته های مردم شهرستان شازند است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شازند هم در ادامه این نشست گفت: اعتراض جدی نسبت به حق و سهم آلایندگی تعیین شده از صنایع پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه برای این شهرستان وجود دارد.

«علیرضا غلامی» افزود: حق مردم شهرستان شازند در این راستا به طور کامل ادا نشده و تاکنون پیگیری های زیادی صورت گرفته که اثربخش نبوده است.

وی بیان کرد: پالایشگاه شازند یکهزار و 400 میلیارد ریال بابت عوارض آلایندگی خود به مردم این شهرستان بدهکار است و در 2 سال گذشته پرداخت این بدهی بلاتکلیف مانده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شازند ادامه داد: امتیاز صنعت سبزی که پتروشیمی شازند اخذ کرده مورد تایید و قبول نیست زیرا این صنایع به طور ذاتی آلاینده است.

تعیین تکلیف سهم عوارض شهرستان شازند از صنایع آلاینده مهمترین بحث مطرح شده در این نشست بود.

شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 117 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 18مرداد1397، کدخبر: 82996437: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین