پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۴۸۵۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
مدير آب و فاضلاب شهرستان ورامين گفت: با تکميل خط انتقال آب شرب شهرستان ورامين از سد ماملو، مشترکين اين شهرستان از آب اين سد برخوردار مي شوند.

شعارسال: عليرضا اليکاهي روز يکشنبه  اظهارداشت: آب شرب سالم و بهداشتي مورد نياز شهرستان ورامين از منابع آب زيرزميني و با بهره گيري از 32 حلقه چاه در شهر ورامين ، 12 حلقه چاه در منطقه خيرآباد و 4 حلقه چاه در شهر جواند آباد تأمين مي شود.

وي اظهار کرد: با احداث سد ماملو ، 30 ميليون متر مکعب آب براي شهرستان هاي جنوب شرق تهران شامل ورامين ، قرچک ، پيشوا و پاکدشت در نظر گرفته شده که با توجه به ايجاد دسترسي ها و زيرساخت هاي مورد نياز ، مشترکين پاکدشت و قرچک از آب سد برخوردار شدند.

وي تصريح کرد: به منظور تأمين آب شرب شهروندان ورامين از آب سد ماملو نيز اجراي شبکه انتقال در دستور کار شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقي قرار گرفت و هم اکنون 90 درصد اين طرح اجرايي شده است.

اليکاهي گفت: عمليات انتقال آب سدماملو به شهرستان ورامين با اجراي 22 کيلومتر لوله‌گذاري چدن داکتيل در اقطار 600 ، 900 و 1200 ميلي‌متري با وجود محدوديت‌هاي منابع مالي مطابق برنامه در حال اجراست.

وي افزود: فقط 5 کيلومتراز اجراي اين طرح در محدوده منطقه آلوئک پاکدشت باقيمانده تا با تکميل اين پروژه از سال آينده مردم ورامين نيز از آب سد ماملو برخوردار شوند.

مدير آبفاي ورامين با اشاره به لزوم اجراي سيستم فاضلاب شهري و بازچرخاني آب گفت: طرح جمع آوري، انتقال و دفع بهداشتي فاضلاب شهري ورامين به منظور حفاظت از محيط زيست به ويژه محيط زيست انساني، جلوگيري از آلودگي منابع آب زيرزميني، استفاده از پساب تصفيه شده و ارتقاي شاخص سلامت و بهداشت شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

وي گفت: براي اجراي اين طرح 450 کيلومتر خطوط انتقال در نظر گرفته شده که تاکنون 90 کيلومتر آن اجرايي شده است.

وي تصريح کرد: زمين مورد نياز احداث تصفيه خانه نيز تأمين شده و با انعقاد قرارداد با پيمانکار از طريق قراردادهاي بي.او.تي B.O.T) ساخت، بهره برداري و انتقال) احداث آن آغاز مي شود.

اليکاهي افزود: با اجراي اين طرح ، 25 هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز تصفيه مي شود.

ورامين با 300 هزار نفر جمعيت در 35 کيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.

 

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 21 مرداد 1397 ، کدخبر: 120180812193144851،www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
ا.ف75
خداروشکر که به پیگیری هایی که مسئولین داشتن مشکل ابی ورامین هم حل شد و مردم بعد از مدت ها یه نفس راحت میکشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین