پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۹
پدر علم ترويج و توسعه روستايي گفت: توسعه بخش کشاورزي بايد مبتني بر همه جانبه نگري باشد.

شعارسال: اسماعيل شهبازي در گفتگو با راديو اقتصاد افزود: فراموش نبايد کرد از زمان آغاز آموزش و ترويج کشاورزي در ايران که نزديک به يک قرن مي گذرد همواره براي افزايش توليد در مملکت فعاليت شده است.
وي همچنين اظهارداشت: سال هاي سال در راستاي حاصل خيزي خاک، توليد بذور مرغوب، ارائه ارقام مقاوم به تنش خشکي و شوري، مبارزه با آفات و بيماري ها و بسياري موارد به منظور توليد بيش از پيش انواع محصولات کشاورزي در کشور تلاش شده و خوشبختانه امروز بخش قابل توجهي از نيازهاي جامعه بصورت داخلي تامين مي شود.
پدر علم ترويج و توسعه روستايي گفت: تمرکز مسئولان و دست اندرکاران حوزه کشاورزي بيشتر بر مقوله توليد استوار بوده در حاليکه بسياري از اقدامات قبل و از پس از توليد در کشور به بوته فراموشي سپرده شده است.
وي افزود: افزايش توليد به تنهايي ثمره اي بصورت مادي براي زارع ندارد چرا که بار هزينه مراحل پس از توليد يعني حمل و نقل، انبارداري، بازاررساني، بازاريابي، فروش و دريافت وجه به قدري سنگين است که اين رشد بطورکلي فراموش مي شود.
شهبازي تصريح کرد: افزايش توليد اين روزها براي کشور افتخار نيست بلکه نکته بسيار واجد اهميت در اين بين تامين زيرساخت هاي لازم براي بازاررساني، بازاريابي و فروش محصولات کشاورزي است.
وي به راديو اقتصاد گفت: براي دستيابي به يک رشد پايدار در بخش کشاورزي اعم از توليد محصول و درآمد کشاورزان دولتمردان بايستي در جهت رفع مشکلات و چالش هاي مترتب بر کشاورز، مزرعه و روستاها توجهي ويژه داشته باشند.
پدر علم ترويج و توسعه روستايي افزود: برنامه ريزي، سياست گذاري و حمايت ها در بخش کشاورزي بايد به نحوي باشد که توليدکنندگان ضمن انتفاع از نتيجه دسترنج خود درروستا ماندگار و با انگيزه بالا و اميد به آينده به توليد محصولات کشاورزي مبادرت ورزد.
وي در ادامه يادآورشد: ايران در توليد انواع محصولات کشاورزي بسيار مستعد است از اينرو ضرورت ايجاب مي کند با برنامه ريزي صحيح و همه جانبه نگر بتوان از منابع پايه توليد اعم از آب و خاک به نحو احسن استفاده کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار: 21 مرداد 1397 ، کد خبر: 20180812151609480 ، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین