پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: تا پایان این هفته (26 مرداد) محموله تخم مرغ با نرخ 12 هزار و 600 تومان برای تنظیم بازار وارد کشور می شود.

شعارسال: «حمید ورناصری» روز دوشنبه درباره افزایش قیمت محصولات پروتئینی در بازار اظهار داشت: در یکسال گذشته هزینه های تمام شده تولید، نسبت به قیمت فروش آن بیشتر بوده تا جایی که بیشتر تولیدکنندگان محصولات پروتئینی متضرر شده اند.
وی افزود: در چنین شرایطی شرکت پشتیبانی امور دام برای تنظیم قیمت ها در بازار وارد عمل می شود تا قیمت ها برای مصرف کنندگان متعادل شود.
شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت جهادکشاورزی، مسئولیت تامین و ذخیره سازی اقلام پروتئینی و عرضه آنها برای جلوگیری از نوسانات قیمتی در بازار مصرف را برعهده دارد.
وی اظهار داشت: علاوه بر اینکه هماهنگی های لازم برای تامین تخم مرغ از محل تولید داخلی انجام شده است، بخشی از نیاز داخلی نیز از محل واردات تامین می شود.
ورناصری تصریح کرد: مصرف کنندگان می توانند هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم را با قیمت 8100 تومان، هر کیلوگرم گوشت مرغ منجمد 6750 تومان، هر شانه 30 تایی تخم مرغ را با قیمت 12 هزار و 600 تومان، هر کیلوگرم لاشه مخلوط گوشت گرم گوسفندی را با قیمت 33 هزارتومان و گوشت گوساله منجمد را 27 هزار تومان از میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای خریداری کنند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اضافه کرد: عرضه گوشت مرغ گرم برای تعادل بازار این محصول از یک هفته پیش آغاز شده است و این روند تا متعادل شدن قیمت ها ادامه دارد.
ورناصری ادامه داد: برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در زمان کاهش قیمت ها، بخش عمده ذخایر گوشت مرغ این شرکت از مازاد تولید داخلی این محصول خریداری و تامین شده است.
این روزها قیمت گوشت قرمز تفکیکی بیش از 60 هزار تومان، گوشت مرغ بیش از 11 هزار تومان و هر شانه 30تایی تخم مرغ 21 هزارتومان در بازار مصرف به فروش می رسد که بیانگر بهای 700 تومانی هر عدد تخم مرغ در بازار است.

** ذخایر نهاده های دام و طیور کشور کافی است
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ذخایر گوشت قرمز، گوشت مرغ و همچنین نهاده های دامی و طیور مورد نیاز کشور را کافی دانست.
ورناصری گفت: این شرکت به میزان کافی نهاده های دام و طیور مورد نیاز کشور را خریداری کرده است؛ اکنون تعداد زیادی کشتی در بنادر پهلو گرفته اند و تعدادی دیگر در راه هستند که بزودی به کشور می رسند.
وی اظهار داشت: در دو ماهه گذشته بار دیگر قیمت نهاده های طیور شامل کنجاله سویا و ذرت در بازار افزایش یافته بود که با عرضه بیشتر این نهاده ها، قیمت ها در بازار مناسب شد.
به گفته وی، هر کیلوگرم کنجاله سویا به نرخ 1950 تومان و ذرت 1100 تومان در استان ها در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد.
ورناصری به تولیدکنندگان محصولات پروتئینی اطمینان داد بابت تامین نهاده های مورد نیاز واحدهای تولیدی خود نگرانی نداشته باشند زیرا عرضه محصولات تنظیم بازاری شرکت پشتیبانی امور دام کشور تا زمان متعادل شدن محصولات پروتئینی و نهاده های دام و طیور ادامه می یابد.
سالانه نزدیک 2 میلیون و 200 هزار تن گوشت مرغ، 930 هزار تن تخم مرغ و 840 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می شود و ایران در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ خودکفا است.
نیاز سالانه مصرفی گوشت قرمز کشور نزدیک یک میلیون تن است که بیش از 100 هزار تن آن از محل واردات گوشت گرم گوسفندی، گوشت منجمد گوساله و حتی دام زنده تامین می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1397 ، کد خبر: 82999414 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
ا.ف75
واقعا با این اوصاف غذاهای داتشجویی هم نمیشه تهییه کرد و خورد! دلم برای مردم میسوزه به خدا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین