پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۹۰۸
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
سید حمیدرضا کاظمی اظهار داشت: سه سد بن لار، چولهول و زال قبلا برای شهرستان پلدختر تعریف شده واگر قرار است به پلدختر کمکی شود باید سد چولهول احداث شود.
شعار سال: نماینده مردم پلدختر در مجلس به لزوم احداث سد چولهول پلدختر برای تامین آب شرب مردم تاکید کرد و گفت: اعتباری برای مطالعه دوم سد چولهول پلدختر اخذ شده است.

سید حمیدرضا کاظمی اظهار داشت: سه سد بن لار، چولهول و زال قبلا برای شهرستان پلدختر تعریف شده  واگر قرار است به پلدختر کمکی شود باید سد چولهول احداث شود.

وی با اشاره به بحران آب در آینده افزود: شهر و روستاهای پلدختر برای تامین آب شرب با مشکل روبرو هستند از این رو سد چولهول با دو هدف رسوب گیری و تامین آب شرب پلدختر و روستاهای اطراف آن باید احداث شود.

نماینده پلدختر در مجلس عنوان کرد: خاک غنی منطقه پلدختر از طریق رودخانه چولهول وآبشار افرینه به پشت سد های خوزستان می‌رود که باید هزینه‌هایی نیز برای بیرون آوردن آنها از پشت سدها انجام گیرد که با احداث سد چولهول هم رسوب‌گیری انجام می‌گیرد و هم آب شرب شهر پلدختر و روستاهای اطراف تامین می‌شود. با پیگیری‌های انجام شده اعتبار لازم برای مطالعه سه سد چولهول، زال وبن لار گرفته شده است و قرارداد با پیمانکار بستند تا مطالعه دوم سد چولهول را انجام دهد.‌

کاظمی گفت: از آنجا که سد زال یک سد ویژه برق آبی است و چون منطقه آن شیب دار است می‌توان از آن پنج تا شش بار برق گرفت. البته من نمی‌گویم این سدها انجام می‌گیرد چون ممکن است در مطالعه توپوگرافی منطقه مشکل داشته باشد و سیاست کشور و دولت نیز بر سدسازی نیست اما برای تامین آب شرب می‌توانیم پیگیری لازم برای احداث  سد چولهول داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28 مرداد 1397، کدخبر: 1806419 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین