پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۸۹۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه با وجود پیگیری‌های استاندار هنوز به نتیجه نرسیدیم که مشمول مخاطره خشک‌سالی و امهال تسهیلات شویم گفت: اعتبار مدیریت بحران خیلی محدود بوده که امسال این اعتبار اصلاً تخصیص نیافته است.

شعارسال: غلامرضا آقا میرزایی ظهر امروز در جلسه با شهردار و اعضای شورای شهر پلدختر اظهار داشت: هر دستگاهی در کارش به مشکل اعتباری برخورد می‌کند می‌گوید از اعتبار مدیریت بحران استفاده کنیم درصورتی‌که پروژه‌های شهری پلدختر هرکدام وظیفه ذاتی یک دستگاه ازجمله آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، آب و فاضلاب شهری و شهرداری است.

وی افزود: دو نوع اعتبار داریم که مستقیم به نام مدیریت بحران می‌آید و خیلی محدود است که امسال این اعتبار اصلاً تخصیص نیافته و استاندار در حال پیگیری است ولی اعتباری در اختیار دستگاه‌ها به‌صورت مستقیم قرار می‌گیرد که باید از طریق دستگاه‌های مرتبط این پروژه‌ها پیگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: در بحث مسکن مهر پلدختر منابع طبیعی باید ورود پیدا کند و طرح‌های آبخیزداری آن را اجرا کند همچنین مسکن و شهرسازی در رابطه با کانال‌های آب‌های سطحی پلدختر تعهد دارد و اگر یک ریال اعتبار تخصیص یابد عادلانه در استان توزیع می‌کنیم؛ لیست تمام پروژه‌های استان را گرفتیم تا اعتبارات عادلانه توزیع شود.

وی بیان کرد: شهرستان پلدختر در فصل تابستان خشک‌سالی و در زمستان سیلابی می‌شود که مسئولان شهرستان باید روی این موضوع کار کنند؛ هفت آیتم مخاطرات وجود دارد که اصل مطلب خشک‌سالی است و استان لرستان مشمول آن نشده که استاندار نامه‌های متعددی نوشته که بتوانیم خشک‌سالی را برای لرستان لحاظ کنیم.

آقا میرزایی تصریح کرد: در مصوبه دولت درباره امهال وام‌های کشاورزی آمده که جرائم و دیرکردها بخشوده شود و اصل وام‌ها هم امهال شود ولی در بانک‌های استان این مشکل را داریم و مصوبه را اشتباه تفسیر کردند که استاندار در حال حل آن است.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با خشک‌سالی علیرغم پیگیری‌های استاندار هنوز به نتیجه نرسیدیم که مشمول مخاطره خشک‌سالی و امهال تسهیلات شویم والان هم در چهار شهرستان پلدختر، رومشکان، ازنا و الیگودرز این مشکل را داریم که بر اساس معیارهایی که داشتند نسبت به سنوات گذشته وضعیت بازدهی کشاورزی به‌ویژه در بحث گندم و جو بسیار پایین بوده است و این چهار شهرستان حتماً باید مشمول شوند اما هنوز به نتیجه نرسیدیم و همه در حال پیگیری هستیم که موضوع را حل کنیم؛ آخرین‌مهلت آن 30 آذر است که اگر در این مدت به نتیجه برسیم قطعاً اعلام می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: فرماندار پلدختر یک جلسه با آب منطقه‌ای لرستان برای دیوار ساحلی پلدختر، معمولان و مسکن مهر داشته باشد تا ورود پیدا کند چراکه وظیفه ذاتی این دستگاه است و ما هم اعتباری که داده شود با هماهنگی آن را توزیع می‌کنیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 1آبان97، کدخبر: 1859896، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین