پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۷۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان بر لزوم توسعه روش‎ها و سیستم‎های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان تاکید کرد.
شعار سال: مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان بر لزوم توسعه روش‎ها و سیستم‎های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان تاکید کرد.

رضا میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای کاهش اثرات و سازگاری با کم‌آبی و خشکسالی، چاه‎های غیرمجاز باید مسدود شوند.

وی ادامه داد: همچنین باید برخورد جدی با برداشت‎های غیرمجاز شده و جهت جلوگیری از اضافه برداشت‎ها و جمع‌آوری تجهیزات و منصوبات غیرمجاز کنتورهای هوشمند نصب شوند.

میرزایی بیان کرد: در این رابطه طرحی تحت عنوان احیا و تعادل بخشی منابع آب در دستور کار وزارت نیرو و شرکت‎های آب منطقه‎ای قرار دارد که در قالب 11 پروژه نظیر گشت و بازرسی از منابع آب، نصب کنتور هوشمند آب و برق روی چاه‎های کشاورزی، جلوگیری از حفر چاه‎های غیرمجاز و مسلوب کردن آن‌ها، جلوگیری از اضافه برداشت و تغییر کاربری چاه‎های صنعتی به کشاورزی، مطالعه و اجرای طرح‎های تغذیه مصنوعی، پروژه داناب و... از مؤلفه‌های این طرح هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: جهت شناسایی و معرفی افراد متخلف برداشت‎های غیرمجاز از منابع نیز دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: توسعه روش‎ها و سیستم‎های نوین آبیاری توسط سازمان جهاد کشاورزی به منظور صرفه‎جویی در مصرف آب کشاورزی از دیگر اقدامات است.

میرزایی با بیان اینکه شرکت‎های آبفا، آبفار و اداره کل امور عشایری جهت تامین آب شرب مناطقی را که با بحران مواجه هستند به شرکت آب منطقه‎ای لرستان اعلام کنند، اضافه کرد: همچنین آب منطقه‎ای اقدامات خارج از نوبت را برای کارشناسی و صدور مجوزات برداشت آب انجام دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای لرستان گفت: در مناطقی که امکان تامین آب وجود ندارد چاه‎های کشاورزی جهت شرب خرید و اجاره داده شوند.

وی با اشاره به پیش‌بینی خرید تانکرهای سیار موردنیاز توسط شرکت‎های آبفا و آبفار در مناطقی که ضرورت دارد، افزود: باید چاهها را در مناطقی که آب قنوات خشک‌شده و یا کاهش فاحش داشته‎اند جایگزین کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020804426 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
وقتی این همه بی ابی داره پاشو روی گلوی ما فشار میده باید این ابیاری ها قطره ای بشه خب
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین