پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۹۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
سید شهاب الدین چاوشی در همایش مدیران سازمان های مردم نهاد استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری گفت : دستگاه های اجرایی باید بیش از پیش از ظرفیت سمن ها برای توسعه برنامه ها استفاده کنند و جایگاه سمن ها را به رسمیت بشناسند و از نگاه جزیره ای پرهیز کنند.
شعار سال: استاندار سمنان گفت : سازمان های مردم نهاد بهترین فرصت و ظرفیت در کمک به پیشبرد اهداف دولت هستند.

سید شهاب الدین چاوشی در همایش مدیران سازمان های مردم نهاد استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری  گفت : دستگاه های اجرایی باید بیش از پیش از ظرفیت سمن ها برای توسعه برنامه ها استفاده کنند و جایگاه سمن ها را به رسمیت بشناسند و از نگاه جزیره ای پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه سمن ها باید در استان سمنان بدرخشند و در کارها مکمل یکدیگر و کمک حال دولت باشند، خاطرنشان کرد: در جوامعی که احزاب به خوبی شکل نگرفته اند، سازمان های مردم نهاد مدافعان مردم و دولت هستند.

وی تصریح کرد : باید ساز و کاری تعریف شود تا دولت در حد توان برای سازمان های مردم نهادی که بیشترین نقش و کارایی در جامعه را دارند سهمی در ماموریت های اجرایی در نظر بگیرد.

چاوشی یادآور شد : فعالان سازمان های مردم نهاد افرادی از جامعه هستند که بدون اجر و مزد در جهت رفع مشکلات و توسعه فعالیت می کنند و باید از آنان قدردانی شود.

به گفته وی، تعداد موسسه های خیریه که در قالب سازمان مردم نهاد فعالیت دارند زیاد است ولی نظم و انسجام در خدمات رسانی در این بخش وجود ندارد و افرادی که در واقع نیازمند هستند به خوبی حمایت نمی شود ، ضروری است موسسه ها به صورت موضوعی و تخصصی وارد عمل شوند.

استاندار سمنان گفت : هیچ دشمنی به اندازه نظام اداری ناکارامد برای کشور تهدیدکننده نیست و به همین منظور برون سپاری برخی ماموریت ها به سمن ها با هدف کارآمدی بیشتر در جمهوری اسلامی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که در زمان حاضر دولت برای پیشبرد اهداف و پیشرفت کشور ناگزیر است از ظرفیت مشارکت های مردمی استفاده کند، خاطرنشان کرد : اگر نقش مشارکت مردم در کشور پر رنگ شود، این اقدام موجب تمرکز دستگاه های اجرایی بر وظایف واقعی و اصلی خود و هم افزایش عملکرد و بازدهی می شود.

چاوشی اضافه کرد : سیاست کوچک سازی دولت در ابتدا به خوبی پیش رفت اما متاسفانه در برهه ای نه تنها کوچک سازی صورت نگرفت بلکه 500 هزار نفر به کارمندان دولت اضافه شد و اکنون استخدام دولتی رنگ باخته است، چرا که هر نظام اداری دولتی بزرگ تر شود و مردم فقیر می شوند.

وی یادآور شد : امور کشور ژاپن با جمعیت بیش از 130 میلیون نفری، به وسیله 300 هزار کارمند اداره می شود و کشور ایران با جمعیت 80 میلیونی چهار میلیون کارمند دارد.

استاندار سمنان گفت : تعدد کارمندان دولت موجب می شود بودجه کشور که به زحمت، از طریق فروش نفت یا مالیات فراهم می شود به جای آن که صرف خدمات رسانی و کار مفید برای جامعه شود، صرف پرداخت حقوق کارمندان می شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 28 مرداد 1397، کدخبر: 742770 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
0
0
ا.ف75
دولت که ماشالله در هر کاری باید هزار نفر کمکش کنن اخرشم از پسش بر نمیاد! اینم روش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
از همه کمک میگیره باز وضعش اینه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین