پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
استان فارس پایلوت مهمی برای قانونمند شدن و ضابطه دار کردن واحدهای اعتباری است.
شعارسال: حسین شیرزاد مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جلسه بررسی و تعیین تکلیف واحدهای اعتباری روستایی استان فارس ضمن مخالفت جدی با توسعه واحدهای اعتباری، گفت که دیگر رمقی برای واحدهای غیرمجاز باقی نمانده است.

وی تاکید کرد:مدیران شهرستان ها موظف شده‌اند ضمن مشارکت در این مبارزه بی امان با واحدهای اعتباری غیر مجاز - مطابق با ابلاغیه مقام عالی وزارت و دستورالعمل های بانک مرکزی - با شدت با این واحدها برخورد کنند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به مهمترین رئوس سیاست های راهبردی این سازمان، خروج سپرده گزاران غیر عضو، کاهش تعداد واحدهای فعال و جمع آوری تمامی واحدهای غیرفعال، پایین آوردن نرخ سود تا ۸ درصد و ادامه فعالیت واحدها در قالب واحدهای قرض الحسنه به منظور کمک هزینه مصارف کود،سم و بذر اعضای تعاونی ها را از جمله این سیاست ها برشمرد.

شیرزاد تصریح کرد:«سودهای غیر متعارف پرداختی توسط این واحدها از اساس غیر شرعی و غیر اخلاقی و غیر قانونی بوده و اساسا" هرگونه ترویج پول بازی غیر مجاز، تزریق ماهیت ربوی به فعالیت های سالم و اصیل روستایی است.»

وی ادامه داد:«متأسفانه جریانات مشکوکی پشت پرده فعالیت این واحدهای غیر مجاز اعتباری لانه و رخنه کرده‌اند که نهادهای امنیتی تحرکات آن ها را به دقت رصد نموده و زیر نظر دارند. تفکرات مسموم منبعث از این جریانات انحرافی، فضای تولید در مناطق روستایی کشور را آلوده و حداقل یک و نیم میلیون نفر از جامعه مولدین بخش کشاورزی را متأثر از عملیات نامشروع مالی پولی خویش کرده‌اند.

شیرزاد خاطرنشان کرد: استان فارس در تاریخ ۹۶/۱۲/۲۹ دارای ۶۴ واحد اعتباری فعال و ۳۸ واحد غیر فعال بوده که هم اکنون تعداد واحدهای فعال ۵۰ مورد و غیرفعال یا شبه فعال به صفر تنزل یافته است و این روند تا پالایش کامل و نهایی ادامه دارد.

وی ادامه داد: در کل کشور نیز با برآورد انجام شده، تعداد واحد اعتباری فعال در تاریخ ۹۶/۱۲/۲۹ به میزان ۶۷۳ و آمار کل واحدهای غیرفعال یا شبه فعال نیز ۲۷۸ مورد بوده که تا تاریخ ۱۳۹۷/۵/۲۰ تعداد واحدهای فعال اعتباری به ۵۱۰ واحد و سرجمع واحدهای غیرفعال یا شبه فعال به ۴۰ مورد تقلیل یافته است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران همچنین در خصوص اقدامات مدیریت جدید سازمان در سه ماهه اخیر اظهار داشت:«در این مدت، رابطه بسیار خوب و مؤثری را با نهادهای نظارتی برقرار کرده‌ و مقررات و دستورالعمل های ویژه ای را جهت بازگشت نظم اداری و رعایت انضباط مالی در سازمان و شبکه پی ریزی نموده‌ایم.

شیرزاد یادآور شد: اصولا" فساد در شبکه، معلول ضعف سیستم های نظارتی،انهدام اندام واره های پایش و ارزشیابی و ارزیابی درونی سازمان مرکزی است؛متاسفانه قواعد جامع و مانعی بر انتخاب مدیران صفی و ستادی حاکم نبوده که این گونه نواقص و اشکالات در حال اصلاح است.

وی اضافه کرد:حقیقت آن است که سازمان مرکزی به شدت از ماموریت های اساسنامه ای و ذاتی خود جدا افتاده و من اطمینان می دهم به لطف پروردگار متعال و کمک هیأت مدیره جدید با ریل گذاری نوین، سازمان مرکزی و شبکه تعاونی ها مسیر راستین خود را پیدا خواهند کرد.

شایان ذکر است که سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر اساس مصوبات جلسه سران سه قوه مکلف و موظف به برچیدن بساط واحدهای اعتباری غیرمجاز و مبارزه با سفته بازان و سوداگران در عرصه روستایی کشور شده است.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 28 مرداد 97 ، maj.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
ا.ف75
اینکه یک استان میتونه در یک زمینه این همه پیشرفت کنه باید واقعا از همه لحاظ هواشو داشت و بهش اعتبار اختصاص داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین