پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، در بازدید از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن تأکید بر ضرورت تعیین مجری ساماندهی نظام بهره‌‌‌‌‌‌‌برداری طرح‌های ۴۶ هزار هکتاری سیستان، ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان، ایلام و آب‌های مرزی گفت: طی مذاکراتی که در سازمان خصوصی‌سازی انجام گرفت، مقدمات خروج سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از لیست شرکت‌های قابل واگذاری فراهم شد و به‌زودی نام سازمان از فهرست مذکور خارج خواهد شد.

شعار سالمحمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، در بازدید از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن تأکید بر ضرورت تعیین مجری ساماندهی نظام بهره‌‌‌‌‌‌‌برداری طرح‌های ۴۶ هزار هکتاری سیستان، ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان، ایلام و آب‌های مرزی گفت: طی مذاکراتی که در سازمان خصوصی‌سازی انجام گرفت، مقدمات خروج سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از لیست شرکت‌های قابل واگذاری فراهم شد و به‌زودی نام سازمان از فهرست مذکور خارج خواهد شد. وی در این نشست نسبت به تسریع در پیگیری مشکلات مرتبط با واحد اعتباری شرکت تعاونی کشاورزی نهال نشان البرز از طریق معاون نظارت بانک مرکزی برای تأمین حدود ۴۲ میلیارد تومان خط اعتباری برای پرداخت سپرده سپرده‌گذاران واحد اعتباری مذکور تأکید کرد. همچنین وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت استفاده از نیروهای جوان و تحصیلکرده در هیئت مدیره شرکت‌‌‌‌‌های تعاونی روستایی و همچنین استفاده از راهکارهای نوین و نوآوری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ابتکار محور در شبکه تعاونی‌ها تأکید کرد.

انتظام‌‌‌‌بخشی به فعالیت واحدهای اعتباری راهبرد نهایی سازمان تعاون روستایی است

در این بازدید، حسین شیرزاد، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، نیز گزارشی از پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده درباره حل مشکلات واحد اعتباری شرکت تعاونی کشاورزی نهال نشان البرز و همچنین مجموعه اقدامات انجام شده در یک‌ماه اخیر برای ساماندهی واحدهای اعتباری ازجمله ساماندهی کارگروه، انتصاب مجری طرح، ابلاغ دستورالعمل نظارتی، حذف واحدهای اعتباری غیر فعال ارائه داد. وی ادامه داد: راهبرد نهایی سازمان تعاون روستایی، محدود کردن تدریجی واحدهای اعتباری و انتظام‌‌‌‌بخشی به فعالیت آن‌ها است. مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان مشکلات پیش‌روی سازمان مانند واحدهای اعتباری، تأمین نهاده‌ها، بحران نقدینگی و... اذعان داشت: خوشبختانه سازمان مرکزی در حال رسیدگی و حل این مشکلات است. وی در ادامه بر لزوم گفت‌وگوی ملی و مشورت مسئولان سازمان‌ها با جامعه کشاورزی برای حل مشکلات این جامعه زحمتکش تأکید کرد. همچنین مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گزارش مبسوطی از حوزه بازرگانی به‌ویژه خریدهای تضمینی، توافقی و حمایتی محصولات کشاورزی و اتخاذ سازکارهای بهینه درباره موضوع خرید شیر در استان‌های کشور مطرح کرد. شیرزاد در ادامه از خرید ۱۹ هزار تن سیب‌زمینی و ۲۱۷ هزار تن شیر و ۶۱ هزار تن شیر خام خبر داد و اظهار داشت: تاکنون حدود ۳۰ درصد مطالبات دامداران پرداخت شده و مابقی پس از ثبت در سامانه خرید و فروش محصولات کشاورزی به‌زودی پرداخت خواهد شد. وی افزود: اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ نزدیک به هشت‌هزار و ۶۰۰ تن خرما از کشاورزان خریداری و کل مطالبات آنان پرداخت شده است و بالغ‌بر دوهزار و ۵۰۰ تن از خرمای مذکور به فروش رسیده و بقیه نیز در حال بازاریابی و فروش است. شیرزاد اضافه کرد: این سازمان بالغ‌بر ۱۷ هزارتن گوجه‌فرنگی خریداری کرده و کل مطالبات کشاورزان نیز پرداخت شده است، ضمن آن‌که کل گوجه‌فرنگی خریداری شده نیز به فروش رسیده است.

نقش موثر سازمان تعاون روستایی در فرآیند خرید و فروش زعفران

همچنین معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با قدردانی از نقش سازمان تعاون روستایی در فرآیند خرید و فروش زعفران و سایر محصولات کشاورزی گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران باید سردمدار مدیریت خرید و فروش دیگر محصولات استراتژیک کشاورزی شود. محمدعلی طهماسبی با قدردانی از نقش این سازمان در فرآیند خرید و فروش زعفران و سایر محصولات کشاورزی اظهار داشت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران باید سردمدار مدیریت خرید و فروش دیگر محصولات استراتژیک کشاورزی شود. وی با تشبیه کردن سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به وزارتخانه، گفت: این سازمان در حال مدیریت دارایی‌های مردم در بخش کشاورزی است و باید از فرصت‌ها به نحو مطلوب استفاده کند؛ زیرا اگر غیر از این باشد فرصت‌ها به تهدید تبدیل می‌شود. معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلاتی مانند گردش نقدینگی در جامعه کشاورزی، مشکلات کشاورزان در مواجه با سرمازدگی و گرمازدگی، نبود زیرساخت‌ها در نگهداری محصولات فسادپذیر، بالابودن قیمت رسیده به‌دست مشتری و... بر برنامه‌ریزی و نظارت ویژه بر این فعالیت‌ها تأکید کرد. وی همچنین با تأکید بر ایجاد تعامل این سازمان با اتاق‌های بازرگانی خواستار استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی، اقتصادی و تعامل با هیئت‌های اعزامی کشورهای خارجی به ایران شد.

نقش مهم تعاونی روستایی در ایجاد تأمین نهاده‌های محصولات کشاورزی

شاهرخ رمضان‌نژاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، این سازمان را اجتماعی‌ترین و مردمی‌ترین نهاد وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: با توجه به رویکردهای جدید وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد زنجیره‌های تولید، سازمان تعاونی روستایی نقش اصلی را در ایجاد این زنجیره‌ها و تأمین نهاده‌های تولید تا بازاررسانی محصولات کشاورزی برعهده دارد. وی تبیین سیاست‌ها، برنامه‌ها و انعکاس صحیح و مسئولانه اقدامات و فعالیت‌های این حوزه عظیم اجتماعی را در دوره مدیریت جدید، ضروری و به‌عنوان پشتوانه‌ای برای اجرای این سیاست‌ها برشمرد و گفت: بسیاری از وظایف و مأموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی از دریچه تلاش‌های سازمان تعاون روستایی به منصه ظهور می‌رسد و همزمان شایسته است که با تبیین و اطلاع‌رسانی این خدمات، تصویری جدید از نقش و تأثیرگذاری این سازمان در توسعه کشاورزی و روستایی کشور ارائه شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه سبزینه ، تاریخ انتشار 5 تیر 97، کدمطلب: 46461، www.sabzineh.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
ان شاالله که دکتر شیرزاد بتونه تغییری در این حوزه ایجاد کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین