پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۵۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹
مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گسترش تعاونی‌های روستایی یکی از برنامه‌هاست که از سال قبل موفقیت‌های بسیاری در این زمینه حاصل شده و البته افزایش هرچه بیشتر این فعالیت‌ها از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری می‌کند

شعارسال:یعقوب رستمی ظهر امروز در جریان تجلیل از تعاونی‌های برتر استان زنجان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم در رابطه با اهمیت تعاون اظهار کرد: اگر به پیشینه تعاونی نگاه مختصری داشته باشیم؛ متوجه خواهیم شد که در دنیا نیز به اهمیت تعاون پی برده شده است.

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تعاونی‌ها در شرایط سخت فعالیت خوبی داشته‌اند؛ تصریح کرد: در همین ایام که در شرایط تحریم هستیم؛ به خوبی از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در سطح 116 رشته در بخش تعاون فعالیت داریم؛ افزود: این شامل همه رشته‌های اقتصادی است.

رستمی با بیان اینکه تشکل‌هایی شامل اتاق تعاون و اتحادیه‌ها نیز فعالیت می‌کند تصریح کرد: البته نواقصی در اتحادیه‌ها است که وظیفه خود وزارت و اتاق تعاون در کنار هم قرار گرفتن و برطرف کردن آنهاست.

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به مزیت‌های تعاون نیز اشاره کرد و گفت: هر استانی دارای ظرفیتی از لحاظ تعاونی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کند؛ برای مثال در زنجان می‌توان؛ تعاونی مربوط به چاقوسازان را فعال کرد تا نسبت به معرفی این محصول و فروش بهتر آن کمک کند.

وی در ادامه به برنامه‌های وزارت تعاون در حوزه تعاون نیز اشاره کرد و افزود: گسترش تعاونی‌های روستایی یکی از برنامه‌هاست که از سال قبل موفقیت‌های بسیاری در این زمینه حاصل شده است که افزایش هرچه بیشتر این فعالیت‌ها از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری می‌کند.

رستمی گفت: ایجاد سامانه نظارتی نیز مهمترین بحثی است که در وزارت‌خانه دنبال می‌شود و از این طریق هر شخص می‌تواند وضعیت فعالیت تعاونی را بررسی کند و اعضای هیات مدیره نیز موظف به ارائه گزارش مستمر در آن هستند.

مدیرکل تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال برای تشویق تعاونی‌ها نسبت به تقدیر از تعاونی‌های شایسته تقدیر نیز اقدام شده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد مجموعه شرایط و مقتضیات جامعه امروز ما از یک سو و برنامه‌ها و اهداف مشترکی که بین دو مقوله «کارآفرینی» و «تعاون» وجود دارد که باید از آن بهره گرفت.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 11 شهریور 97، کدمطلب: 13970611000704، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ا.ف75
در این که شکی نیست! اما میشه یه مقام مسئول بیارین بهتون بگه تا الان در این زمینه چه کاری کردن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
اگه قصد دارن جلو مهاجرت روستاییا به شهرها رو بگیرن بهتر امکانات داخل روستاهارو بیشتر کنن وقتی هنوز مشکل گاز و اب و حتی جاده و راه وجود داره چه توقعی میشه داش ازشونم.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین