پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۵۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
«جلسه ویژه نوبخت با ۳۸ اقتصاددان امضاکننده نامه به رئیس جمهور» را برگزار شد. اما از ۳۸ کارشناس تنها ۴ کارشناس در این جلسه حاضر شدند.

شعارسال: ۱۵ مرداد ماه امسال ۳۸ اقتصاددان کشور در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهور با اشاره به علل شکل گیری چالش های موجود در اقتصاد کشور، راهکارهایی را برای خروج از این شرایط ارائه کردند.

علیرغم گذشت 9 روز از ارسال نامه مذکور، دولت و شخص رئیس جمهور و معاونان وی هیچ واکنشی به آن نشان ندادند تا اینکه رهبر انقلاب 22 مردادماه در دیدار با قشرهای مختلف مردم، در سخنان خود به این نامه اشاره کرده و راهکارهای ارائه شده در آن را، راه حل هایی صحیح برای غلبه بر چالش های کنونی اقتصاد ایران توصیف کردند و خواستار توجه دولت به این راهکارها شدند.

در این راستا سازمان برنامه و بودجه تصمیم گرفت «جلسه ویژه نوبخت با ۳۸ اقتصاددان امضاکننده نامه به رئیس جمهور» را برگزار کند.

سازمان برنامه و بودجه کشور از کارشناسان امضا کننده این نامه دعوت کرد تا روز شنبه،۲۷مردادماه با حضور در این سازمان نقطه نظرات خود برای عبور از چالش های پیش روی اقتصاد کشور را عنوان کنند.

طبق اطلاع خبرنگار مهر، از ۳۸ کارشناس دعوت شده به جلسه مذکور، تنها ۴ کارشناس این دعوت را پذیرفتند و روز شنبه به سازمان برنامه و بودجه رفتند.

امرالله امینی یکی از امضاکنندگان نامه که حاضر به شرکت در جلسه سازمان برنامه و بودجه نشد، در خصوص علت عدم حضور در جلسه مذکور  گفت: سازمان برنامه و بودجه چند روز قبل دعوت نامه ای را به کارشناسان امضاکننده نامه به رئیس جمهور ارسال کرد. این در حالی بود که مخاطب نامه ما شخص رئیس جمهور بود نه سازمان برنامه و بودجه.

امینی ادامه داد: بنده نکته ای با سازمان برنامه و بودجه ندارم و با توجه به اینکه نامه به رئیس جمهور نوشته شده، بنابراین تمایلی به حضور در سازمان برنامه و بودجه نداشتم.

از سویی دیگر ولی الله شهبازخانی یکی از کارشناسانی که در جلسه روز شنبه سازمان برنامه حضور یافته بود، این جلسه را تا حدودی مثمر ثمر خواند و از تداوم این جلسات برای دستیابی به نتیجه ای مشخص خبر داد.

شهبازخانی  گفت: این جلسه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و تقریبا تمامی معاونین و مدیران سازمان مذکور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مفاد نامه مورد بررسی قرار گرفت و مسائل و دیدگاه ها مطرح شد که نقطه نظرات اعضای سازمان نشانه های خوبی داشت و سازنده به نظر می رسید.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: با توجه به گسترده بودن مساله، قرار شد در جلسات بعدی، تبادل نظرات با جزئیات مفصل تری انجام شود. این جلسه بیشتر حالت جلسه مقدماتی را داشت.

وی افزود: آقای نوبخت نیز با تاکید بر تداوم برگزاری جلسات خواستار هم فکری بیشتر بود و بر توجه به نظر نخبگان تاکید کرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 29مرداد 1397 ، کدخبر: 4379726،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
ا.ف75
این نشون میده که واقعا نمیانده هایی که داریم به خاطر مردم اونجا نیستن! فقط منفعت خودشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین