پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۸۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
جذب ضابطه‌مند مدیران طبق جدیدترین تصمیم وزارت کار اقدامی مثبت است که باید در سطوح پایین‌تر مدیریتی یعنی کارمندان نیز اجرایی شود تا جلوی استخدام‌های رابطه‌ای و سفارشی گرفته شود
شعارسال:جذب ضابطه‌مند مدیران طبق جدیدترین تصمیم وزارت کار اقدامی مثبت است که باید در سطوح پایین‌تر مدیریتی یعنی کارمندان نیز اجرایی شود تا جلوی استخدام‌های رابطه‌ای و سفارشی گرفته شود.

 وزارت کار یکی از بزرگترین وزارتخانه‌های کشور است که به واسطه داشتن صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی، به ناچار عهده‌دار اداره بسیاری از هلدینگ‌های اقتصادی، شرکت‌ها و کارخانه‌های صنعتی است و همین مسئله موجب مسائل متعدد و حواشی فراوان در این مجموعه شده است.


اگرچه بخشی از این شرکت‌ها در ادوار گذشته به این وزارتخانه تحمیل شده اما مسئله مدیریت این بنگاه‌ها تاکنون وزرای این وزارتخانه را با مشکلات زیادی روبرو کرده تاجائی که اصلی‌ترین دلیل استیضاح‌کنندگان علی ربیعی وزیر سابق کار، همین مسئله عنوان شد.

بر همین اساس، محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین روزهای شروع فعالیت خود، به منظور هماهنگی در انتصابات اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیرمجموعه، بخشنامه‌ای خطاب به روسا، مدیران عامل سازمان‌ها ، صندوق‌ها و موسسات وابسته صادر کرد.

در این بخشنامه آمده است: "در راستای ساماندهی مسئله خطیر عزل و نصب‌ها، پایبندی به اصول تخصص‌گرایی و ضوابط شایسته سالاری و نظر به حساسیت و مطالبه قاطبه جامعه، تاکید می‌نمایم وفق بخشنامه شماره 93965 مورخ 15/5/97 و به منظور فراهم‌سازی فرصت‌های برابر برای همه واجدین شرایط، انتخاب اعضای هیات مدیره‌ها و نیز مدیران عامل شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه و شرکت‌های رده اول که مستقیماً به هلدینگ‌ها متصل هستند، صرفاً از طریق "فراخوان عمومی" و بررسی رزومه نخبگان صورت خواهد گرفت؛ در این خصوص لازم است گزینه منتخبِ کمیته انتصابات، به منظور تصمیم‌گیری نهایی، منضم به اسناد مثبته و پیوست گزارش دقیقِ فرآیند انتخاب، به دفتر اینجانب ارسال شود.

بدیهی است هرگونه انتصاب خارج از این فرآیند، غیر قابل قبول است."صدور این بخشنامه نشان می‌دهد که وزارت کار عزم خود را برای ایجاد تغییرات گسترده در زیرمجموعه و شرکت‌های وابسته جزم کرده و بنا دارد تا با شیوه‌ای جدید که شاید کمتر در ساختار اداری کشور متداول باشد، به انتخاب مدیران ارشد بپردازد و از این جهت گامی مثبت و رو به جلو تلقی می‌شود.

اگرچه به نظر می رسد با اجرای دقیق این بخشنامه باید شاهد تغییرات مثبت و حضور افراد حرفه‌ای در مناصب حساس مدیریتی باشیم اما مسئولان وزارت کار باید این نکته را هم در نظر داشته باشند که مدیران ارشد و اعضای هیات مدیره در برخی مواقع، افراد زیادی را همراه خود وارد بخش‌های مختلف شرکت‌ها می‌کنند که فاقد صلاحیت علمی و کاری مورد نظر هستند.


همین مسئله نیز موجب افت بدنه کارشناسی و صدمات دیگر به مجموعه می‌شود. بنابراین لازم است در این زمینه هم تصمیمات لازم اخذ شود تا شاهد اصلاح اساسی و شایسته سالاری در این بخش باشیم چراکه مجموعه شرکت‌ها و نهادهای وابسته به این وزارتخانه متعلق به قشر بزرگ و پرتلاش کارگران است و باید از این سرمایه به نحو احسن حفاظت و نگهداری شود.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سلامت نیوز، تاریخ انتشار31 مرداد97،کدخبر: 251687، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
0
0
ا.ف75
واقعا چطوری وجدانتون اجازه میده که بخواین تو این دوره زمونه که مردم بیکارن از این رانت ها استفاده کنین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین