پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۳۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب مدیران نباید بر اساس توصیه و معرفی باشد، گفت: باید امکان به‌کارگیری افراد بر پایه یک مکانیسم حرفه‌ای و تخصصی صورت گیرد

شعارسال:رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب مدیران نباید بر اساس توصیه و معرفی باشد، گفت: باید امکان به‌کارگیری افراد بر پایه یک مکانیسم حرفه‌ای و تخصصی صورت گیرد.

محمدرضا پورابراهیمی درباره نحوه انتخاب مدیران در حوزه اقتصادی و به‌کارگیری افراد متخصص، گفت: در سمت‌های مدیریتی مخصوصاً در حوزه اقتصادی باید افراد بر اساس معیارهای تخصصی در همان حوزه انتخاب شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما لازم داریم سازوکاری درست و حرفه‌ای برای انتخاب افراد در سمت‌های مدیریتی در نظر بگیریم، توضیح داد: باید سمت‌های مدیریتی بر اساس خلاقیت و توانمندی افراد توزیع شود و سازوکاری در نظر بگیریم که بهترین افراد اجرایی بر منصب‌های مدیریتی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه باید سازوکاری برای به‌کارگیری افراد توانمند داشته باشیم و مسیرهای نادرست را مسدود کنیم، تشریح کرد: با داشتن سازوکاری درست، دیگر مسیری برای نفوذ برخی که تخصص و توانایی لازم برای تصدی پست‌های مدیریتی را ندارند، وجود نخواهد داشت.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه مدیریت و تصدی پست‌ها باید بر اساس خلاقیت و توانمندی‌های افراد باشد، افزود: اگر بر پایه خلاقیت و توانمندی‌های افراد خصوصاً در حوزه اجرا افراد را انتخاب کنیم، نتیجه مطلوب و بهتری در فعالیت‌های اجرایی می‌توانیم بگیریم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخاب مدیران نباید بر اساس توصیه و معرفی باشد، گفت: باید امکان به‌کارگیری افراد بر پایه یک مکانیسم حرفه‌ای و تخصصی صورت گیرد.

وی با اشاره به این موضوع که به‌اندازه کافی قوانین و مقررات درباره استخدام در کشور موجود است، تصریح کرد: در حال حاضر در حوزه دولتی و غیردولتی امکان خلق و ایجاد مقررات جدید در موضوع استخدامی کشور نیست چراکه مقررات موجود کافی است.

پورابراهیمی درباره دغدغه جابجایی نیروهای شرکت‌های غیردولتی و بیکاری آنان با تغییر مدیران ارشد این شرکت‌ها، توضیح داد: با قوانین محکم‌تر می‌توان جلوی به‌کارگیری افراد جدید که جایگزین افراد باسابقه و متخصص در شرکت‌های غیردولتی می‌شوند را گرفت، با مقررات خاص حضور آنان که با توصیه و بدون تخصص در حوزه دولتی و غیردولتی به‌کارگیری شده‌اند را می‌توان محدود کرد و در صورت تخلف از قوانین جریمه‌های سنگین برای متخلفین در نظر گرفته شود.

وی درباره موضوع جذب و جابجایی مدیران و نیروهای شرکت‌ها به سبک اتوبوسی در حوزه دولتی و غیردولتی، گفت: در بخش دولتی فقط امکان جابجایی وجود دارد چراکه به‌کارگیری و جذب نیروهای جدید امکان ندارد، در بخش دولتی نیروهای جدید باید ابتدا جذب دولت شوند که این اتفاق بسیار سخت است، اما در بخش غیردولتی جذب نیرو خیلی راحت‌تر است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌شدت جذب و جایگزینی نیرو و مدیران در شرکت‌های غیردولتی، افزود: بحث جذب و جایگزینی نیرو در شرکت‌های غیردولتی بسیار شدیدتر از بخش دولتی است، اما در حال حاضر قانون استخدامی کشور کامل و خلأ قانونی در حوزه قوانین استخدامی کشور نداریم.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگراری آنا، تاریخ انتشار28 شهریور 97، کد خبر: 444828 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
درد مام همینه اگه به جا اینکارا افراد متخصص و داشته باشیم و هرکی سرجای درست خودش بشینه این مشکلاتم نداشتیم :/م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین