پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
رئیس‌جمهور با بیان اینکه توانسته ایم ارزش پول ملی خود را حفظ و تورم را کنترل کنیم گفت: تنها مشکل امروز توان خرید مردم است که باید خریداران را در بازار افزایش دهیم.

شعارسال: حسن روحانی عصر سه شنبه در جمع موثران، روحانیون، نخبگان و علمای استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات هلال احمر سمنان، ابراز داشت: دیار قومس سرزمین عزیزانی است که بنده از ابتدای دوران جوانی و در ابتدای درس حوزوی خدمت ایشان درس می آموختم و در سال های پایانی دهه۳۰ خورشیدی از محضر ایشان بهره می بردم.

وی افزود: آیت الله نجات و آیت الله حائری سمنانی از این دست عزیزان هستند که به عقیده بسیاری کارشناسان جزو نوابغ جهان اسلام و تشیع بودند و همچنین آیت الله شاهچراغی با محوریت خوبی که در استان به وجود آورده اند، عامل مهمی در وحدت استان به شمار می روند.

*در انقلاب ایران کار عظیمی صورت گرفت

رئیس جمهوری ایران اسلامی با بیان اینکه ما انقلاب بزرگی داریم و آن را مجانی و با بهای کم به دست نیاورده ایم، افزود: این انقلاب محصول تلاش ها و انقلاب های یک قرن گذشته از تحولات مشروطه تاکنون بوده و باید دانست که در انقلاب ایران کار عظیمی صورت گرفته است.

روحانی خاطرنشان کرد: ما مدعی هستیم که راه علی(ع) را طی می کنیم. ما شخصیتی استثنایی مانند امام(ره) را داشتیم که انقلاب را معماری کرد تا در مقابل نظام دو هزار و ۵۰۰ساله شاهنشاهی پیروز شویم و با حضور مردم فداکار این راه توسط هدایت های مقام معظم رهبری که از بزرگان نهضت اسلامی هستند، ادامه می یابد.

*پنج قدرت صاحب حق وتو با حمله نظامی علیه ایران موافق بودند

رئیس جمهور ایران اسلامی افزود: خانواده های شهدا افتخار ما هستند چرا که داغ بزرگی که در دل دارند را به خاطر اسلام مانند جانبازان ما تحمل می کنند آن هم در حالی که هنوز بعد از گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی، همچنان از لحاظ حقوقی جنگ برایمان تمام نشده است و با وجود روابط بسیار صمیمانه ای که با دولت عراق داریم، همچنان آثار جنگ تحمیلی از سوی صدام را در زندگی و کشورمان مشاهده می کنیم.

روحانی ادامه داد: به هرحال امروز هم باید گفت، دنیا شامل سازمان ملل، شورای امنیت، آژانس حکام و انرژی اتمی زمانی به جنگ ما آمدند و ما را با قطعنامه های مختلف مانند فصل هفت و ماده ۴۱ مورد فشار همه جانبه قرار دادند. آنها از سوی دیگر با ایجاد تحریم های بند۴۲ما را تا مرز جنگ بردند و همانطور که رئیس جمهور فرانسه در برابر رسانه های دنیا اعلام کرد، همه پنج قدرت صاحب حق وتو، با حمله نظامی علیه ایران موافق بودند و تنها در زمان آن تشکیک می کردند اما ما در هر حال محق بودیم و با اینکه تا مرز خطر رفتیم، با بردباری و صبر، پیروز شدیم.

وی با اشاره به انتخابات پرشور ریاست جمهوری سال۹۲، گفت: شاید هنوز برخی عظمت انتخابات۹۲ را درک نکرده باشند اما این کار بزرگی برای کشور ما بود چرا که ما را از جنگ رها کرد و با وجود تمام مواردی که علیه ما بود، در نهایت ملت ایران پیروز شد. در آن ایامی که دولت یازدهم پای می گرفت، کنگره آمریکا تحریم هایی را تصویب می کرد که طبق آنها صادرات نفت ایران تا صفر نیز کاهش می یافت اما کار بزرگی که از آن سال با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، صورت گرفت، آن بود که مردم انسجام خود را حفظ کردند و ما امروز نخستین قدم های پیروزی را برداشته ایم.

*از فرصت برجام باید استفاده کرد

رئیس جمهوری ایران اسلامی با اشاره به روشن شدن حقانیت ایران اسلامی، بیان داشت: آژانس بین المللی انرژی هسته ای معتقد بود ایران در زیر زمین های خود بمب می سازد اما امروز با چرخش موضع می گوید ما کاری به گذشته پرونده ایران در این آژانس نداریم و این دستاوردی عظیم برای ملت ایران است.

روحانی با بیان اینکه امروز با برجام، فضا در کشور بازشده است و باید از این فرصت به وجود آمده استفاده کرد گفت: هرکس که الفبای سیاست را می داند، می فهمد که ملت ایران دست به چه کار عظیمی زده است.

وی با اشاره به مطالبات مردم سمنان نیز گفت: امروز مشکل استان سمنان آب و اشتغال است اما من می خواهم بگویم که آیا این مشکل تنها مختص به سمنان است؟ امروزه همه استان ها حتی خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، بوشهر و ... نیز مشکل آب را مطرح می سازند اما باید اندیشید که چگونه می توان این مشکلات را رفع کرد. دولت مگر چقدر در رفع این مشلات توان دارد؟ دولت تنها راه کسب درآمد خود را از راه مالیات و نفت می بیند که با شرایط اقتصادی به وجود آمده نمی تواند برای اخذ مالیات بر مردم فشار آورد.

رئیس جمهوری ایران اسلامی همچنین افزود: هرچند مالیات واجب شرعی است و مقام معظم رهبری همیشه در سخنان خود به این مهم اشاره دارند اما نمی توان به مردم بیش از حد فشار وارد کرد. از سوی دیگر کشور ما در سال های پیش در شرایطی حضور داشت که تمام دنیا بر عدم صادرات نفت ما مراقبت می کردند و حتی دوست ترین کشور دنیا نیز حاضر به خرید نفت از ما نبود اما امروز به برکت ایستادگی ملت با برجام به پیروزی رسیده ایم.

*برجام درهای کشور را به سوی پیشرفت باز کرده است

روحانی با بیان اینکه برجام، پیروزی اخلاق ایرانیان است، افزود: ما بمب اتم نمی سازیم و در برجام نشان دادیم که اخلاق ایرانی بر دنیا پیروز است. ما ثابت کردیم که ایرانیان دروغ نمی گویند. آنها که ما را تحریم کردند دست به کارهای ضد بشری زدند که من این مهم را به رهبران کشورهای غربی گوشزد کردم که تحریم دارو، غذا و گندم حرکتی ضد انسانی و ضد بشری است. آنها حتی نمی گذاشتند در کشور ما سرمایه گذاری برای احداث سد ها حتی برای تامین آب شرب مردم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه با برجام، فقط درهای کشور به سوی پیشرفت باز شده است، گفت: باید همه ما به سوی تعامل و استفاده از این فرصت گام برداریم و نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و فقط بگوییم درها بسته است.

*باید در عین مراقبت، از فضای به وجود آمده از برجام نیز استفاده کرد

رئیس جمهوری ایران اسلامی گفت: طرف خود را در برجام می شناسیم و باید حواسمان جمع باشد و احتیاط کنیم چراکه بعد از سال‌ها دشمنی قراردادی را بسته‌ایم که البته در ده‌ها مورد دیگر با آنها مشکل داریم و تنها یک مورد حل شده است. لذا باید در عین مراقبت، از فضای به وجود آمده از برجام نیز استفاده کرد.

وی گفت: اختلاف سلیقه اشکالی ندارد اما برای توسعه کشور باید ارتقای اخلاق را سرلوحه کار قرار داد.

روحانی افزود: نامگذاری سال گذشته به نام همدلی و همزبانی بین ملت و دولت، بسیار داهیانه و صحیح صورت گرفت چرا که در برجام نیازمند همدلی بودیم و امسال که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است، می بایست در راه پیشرفت و توسعه کشور گام بردایم و باید امروز چرخ تولید را حرکت دهیم.

وی با بیان اینکه توفقیات خوبی در این ایام نصیب ایران شده است، گفت: در شرایطی که قیمت نفت کاهش پیدا کرد و سال سختی برماگذشت، خوشبختانه با تلاش و استقامت مردم توانستیم برمشکلات پیروز شویم.

*باید خریداران را در بازار افزایش دهیم

رئیس جمهوری ایران با یادآوری اینکه دولت عراق برای اداره امور خود به ۲۲میلیارد قرض از نهادهای بین المللی روی آورده است، افزود: این درحالی بود که ما از بانک مرکزی نیز استقراض نکردیم و روی پای خودمان ایستادیم در عین حال که تورم در همه کشورهای منطقه بالا رفته است، ما توانسته ایم ارزش پول ملی خودمان را حفظ کردیم و بازار را پر از اجناس تولیدی کنیم و تنها مشکل امروز توان خرید مردم است که باید خریداران را در بازار افزایش دهیم.

روحانی افزود: باید کاری کنیم که مردم به خرید روی بیاورند و باید به سمت تولید و رفع نیازهای مردم گام برداریم در این کار اما مردم نیز باید به میدان بیایند چرا که دولت تنها کمک کننده است.

وی درباره اوضاع استان سمنان، افزود: برای این استان ۹۰۰میلیارد تومان اعتبار با خود آورده ایم که طبق همان زمان بندی اعلام شده در سال۹۵ و ۹۶ در طرح های اجرایی و اقتصادی و عمرانی صرف می شود.

*سراسر زندگی حضرت علی(ع) درس است

رئیس جمهور با بیان اینکه سراسر زندگی حضرت علی(ع) درس است، گفت: باید از زندگی ایشان الگو گرفت چرا که سراسر زندگی آن بزرگوار برای ما درس است لذا ما افتخار می کنیم که پیرو راه آن حضرت باشیم و انقلاب ما، دفاع مقدس و افتخارات تاریخ ما همه در سایه پیروی از علی(ع) و پیامبر اسلام(ص) بوده است.

روحانی افزود: نکته ای که در زندگی علی(ع) وجود دارد این است که ایشان پس از رحلت رسول الله(ص) ۲۵سال سکوت اختیار کردند و این دوران بسیار مهم بود چرا که ممکن است اگر آدمی با سادگی به این مقوله نگاه کند، با خود بگوید علی(ع) چرا در کنج عزلت نشستند اما بیان فاطمه(س) در این باره بسیار مهم است که فرمودند من از سکوت علی(ع) دچار حیرت شدم و ما باید بدانیم که این سکوت برای حفظ اسلام و زحمات پیامبر(ص) بود.

وی ادامه داد: اگر علی(ع) به خاطر دست یابی به اهداف دسته دوم و سوم جامعه، سکوت نمی کردند، چیزی از اسلام نمی ماند و اگر به خاطر دستیابی به این اهداف دسته دوم نزاعی در می گرفت، امروز نهال اسلام به درختی تنومند بدل نمی شد که اکنون یک میلیارد و ۷۰۰میلیون نفر ذکر زیر لبشان لااله الا الله باشد و این درس بزرگی است که می توانیم از زندگی علی(ع) بگیریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 31فروردین1395، کدخبر: 3603262: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
بهتره فرهنگ استفاده از کالا های داخلی در میان مردم جا بیفتد تا بتونیم روند مثبتی رو در اقتصاد خودمون ببینیم ، از رسانه های اجتماعی هم میتونیم بهره بگیریم
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین