پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به وجود فرصت‌های متعدد سرمایه‌گذاری در کشور گفت: سرمایه‌گذاری دولتی جوابگوی نیازهای کشور نیست و راهی جز جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد.

شعار سال: محمد شریعتمداری طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی سرمایه‌گذاران سمنانی مقیم خارج که در مهدی‌شهر برگزار شد، تصریح کرد: یک ارزیابی اولیه در خصوص نیازهای استان سمنان به سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که این استان برای استفاده از همه‌ ظرفیت‌های خاص خود به 22 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این درحالی است که این رقم به تنهایی برابر با کل بودجه عمرانی است که دولت به همه استان‌ها اختصاص می‌دهد؛ لذا چاره‌ای جز استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی در بخش خصوصی وجود ندارد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست ادامه داد: نشست‌هایی از این دست در تمامی 25 سفر دولت یازدهم برگزار شده و هدف از آن ایجاد ارتباط بین استاندار و مسئولان اجرایی با سرمایه‌گذاران و ایرانیان خارج از کشور با هدف افزایش حجم سرمایه‌گذاری در داخل است.

شریعتمداری با بیان اینکه معضل بیکاری جز از راه جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید برطرف نمی‌شود، افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و پس از رفع تحریم‌ها و اجرایی‌شدن برجام، راه برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ خارجی در ایران باز شده و اگرچه در آغاز راهیم اما راه بسیار روشن است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور از آنچه که آن را تحریم‌های خودخواسته داخلی می‌خواند به عنوان یکی از موانع سرمایه‌گذاری در ایران یاد کرد و گفت: متأسفانه یکی از مشکلات عمده در کشور ما این است که قوانین و مقرراتمان زیاد هستند؛ به طوری که گاه مانع از سرمایه‌گذاری‌های جدید و ایجاد اشتغال می‌شوند.

شریعتمداری با بیان اینکه بر اساس یک نیازسنجی برای مجوز سرمایه‌گذاری نیازمند اخذ مجوز از 2000 ایستگاه دولتی و عمومی هستیم، تصریح کرد: دولت یازدهم در گام اول این ایستگاه‌ها را به 1500 کاهش داده اما همچنان نیاز به ایجاد تسهیلات بیشتری است.

وی با بیان اینکه باید بستر را برای ترغیب سرمایه‌گذاران فراهم کرد، افزود: امروز شرایط برای جذب سرمایه‌گذار فراهم است و دولت در همه بخش‌ها از سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در خصوص اشتغال و بهبود فضای کسب و کار صورت گرفته است، تصریح کرد: هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله‌ زیادی داریم اما بی‌تردید در 2 سال و نیم گذشته گام‌هایی بلند و اساسی برداشته شده است.

شریعتمداری با بیان اینکه دولت کوشیده آرامش را به همه‌ اقشار جامعه بازگرداند، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری در همه عرصه‌ها و خصوصا سیاست خارجی توفیقات خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه دولت در مذاکرات مذاکره می‌کرد و نه اعلام موضع و بیانیه‌خوانی، افزود: همین مذاکرات بود که به سند مهم برجام ختم شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه سیاست‌های دولت آرامش را به حوزه‌ سیاست خارجی ایران برگرداند، گفت: البته برجام نه 100 درصد خواسته‌های ما را در خود دارد و نه 100 درصد خواسته‌های طرف خارجی را.

شریعتمداری حفظ ارزش پول ملی را از مهم‌ترین دستاوردهای دولت روحانی برشمرد و افزود: دولت توانسته بدون اینکه میلیون‌ها دلار از سرمایه‌های کشور را در بازارهای خارجی سرمایه‌گذاری کند، ارزش پول ملی را در برابر پول‌های خارجی حفظ کند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395، کد مطلب: 95013014256:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین