پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
در پی تذکر حمید رسایی که خواستار تطبیق گزارش وزارت امور خارجه در خصوص اجرای برجام با مفاد نامه رهبری شده بود نایب رئیس مجلس از کمیسیون امنیت خواست این گزارش را پس از بررسی در چارچوب مفاد نامه رهبری به نمایندگان مجلس و وزارت امور خارجه اعلام کند.

شعار سال: حمید رسایی در تذکری، گفت: مشروعیت اجرای برجام به امضای رهبری است.

نماینده مردم تهران مدعی شد: گزارش وزارت امور خارجه گزارشی کلی است و باید متناسب با 9 بند اعلام شده در نامه رهبری نوشته شود.

وی با طرح این پیشنهاد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گزارش برجام وزارت امور خارجه را به این وزارتخانه برگرداند تا اصلاح شود، گفت: این گزارش باید ناظر و متناسب با تذکر و نامه مقام معظم رهبری و مطالبات ایشان از برجام و همچنین مصوبه مجلس باشد اما وزارت امور خارجه متن برجام را در قالب گزارش به مجلس، کپی کرده و طرف‌های خارجی را تبرئه و داخلی‌ها را محکوم کرده است.

ابوترابی در پاسخ به این تذکر،‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را مأمور بررسی و اعلام نظر در خصوص این گزارش با توجه به مفاد نامه رهبری کرد و افزود: این گزارش باید با توجه به مفاد نامه رهبری که مربوط به چارچوب‌ها و شرایط تأیید برجام توسط مقام معظم رهبری است بررسی و اعلام نظر شود.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از انجام این مهم به نمایندگان مجلس و وزارت امور خارجه اعلام نظر کند.

ابوترابی فرد در عین حال هیأت تعیین شده توسط شورای عالی امنیت ملی را موظف به عمل در چارچوب فرامین مقام معظم رهبری در قالب نامه 9 بندی دانست.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395، کد مطلب: 95013013809:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین