پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۵۱۵۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
وزیر نفت گفت:با نظر و تاکید رئیس‌جمهور و هیئت وزیران و همراهی وزیرانی که برخی واحدهای پتروشیمی را تحت مدیریت دارند، اختیاراتی به منظور نظارت بر فرآیند و تسهیل ورود ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها به وزیر نفت تفویض شد.
شعار سال : اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در پی انتشار اخباری مبنی بر واگذاری اختیارات نظارتی بر پتروشیمی‌ها به بیژن زنگنه، وزیر نفت اعلام کرد: با نظر و تاکید ریاست محترم جمهوری و هیئت محترم وزیران و همراهی وزیرانی که برخی واحدهای پتروشیمی را تحت مدیریت دارند، اختیاراتی به منظور نظارت بر فرآیند و تسهیل ورود ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها به وزیر نفت تفویض شد.

پس از این تصمیم هیئت دولت تاکنون نشست‌های متعددی میان وزیر نفت و مدیران پتروشیمی‌ها برگزار و تصمیم‌هایی برای عرضه مطمئن و مدام ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها از طریق سامانه نیما، گرفته و ابلاغ شده است که این تصمیم‌ها تاکنون به خوبی اجرا و ارز حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها به‌طور منظم به بازار عرضه شده است.

خبرگزاری فارس پیش از این خبر داده بود که بر اساس اختیاری که هیات دولت به زنگنه داده است، در صورت عدم ارائه ارز توسط شرکت‌های پتروشیمی به بازار ثانویه، وزیر نفت می‌تواند درباره این شرکت‌های پتروشیمی که دولت و نهادهای وابسته دولت سهام دار آنهاست، تصمیم‌گیری کرده و حتی اجازه دارد اعضای هیات مدیره پتروشیمی‌ها را را عزل کند.

به گزارش فارس، سهام اغلب قریب به اتفاق شرکت‌های پتروشیمی کشور در قالب سه هلدینگ بزرگ تاپیکو، غدیر و خلیج فارس در اختیار دولت و سه وزارتخانه رفاه، دفاع و نفت است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 4 شهریور 97، کدمطلب:13970604000551 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
ا.ف75
دولت یمبار در زمینه توتال به ایشون اختیار دهی کرد دیدیم چی شد! خدا این رو به خیر کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
ا.ف75
این همه سم پراکنی علیه دولت رو نمیتونم هشم کنم واقعا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
با تحریم هایی که شدیم خوب دارن کارشونو ادامه میدن
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
وزیر نفت به نظرم صلاحیت این کارو نداره!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین