پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
خبر واگذاری کامل مدیریت مجلات همشهری وابسته به شهرداری تهران به شخصی ناشناخته در عرصه‌ی رسانه که عضو حزب ندا است، انتقادهای بسیاری از روزنامه‌نگاران را در پی داشت.

شعار سالمهدی افروزمنش، تحلیلگر حوزه شهری در توییتی در این باره نوشت: ظاهراً آنهمه «تهدید» به تعطیلی مجلات همشهری زمینه سازی «تقدیمش» به «دوستان» بوده.

«مهران کرمی» مدیر مسوول همشهری اما در توییتر توضیح داد: مجلات همشهری از گذشته به شکل دست و دل بازانه اداره می‌شد ولی ادامه انتشار به این شیوه که صفر تا صد هزینه‌ها رو به پیمانکار تعهد کنیم، ممکن نیست و این به پیمانکاران کنونی نیز مکتوب اعلام شده بود. در قرارداد جدید، همشهری هیچ هزینه‌ای بابت تحریریه، چاپ، توزیع، کاغذ و نمی پردازه.

صادق نکو، روزنامه‌نگار اصولگرا در توییتی کنایه آمیز نوشت: من به خواب هم نمی‌دیدم که اصلاح‌طلب‌ها طوری همشهری رو مدیریت کنن که مدیریت قالیباف دوره طلایی همشهری لقب بگیره!

پژمان موسوی، روزنامه نگار هم در توییتر نوشت: گفته می‌شود می‌خواهند مجلات همشهری را یکجا واگذار کنند به یک نفر! قرارداد پیمانکاری با او ببندند و خلاص مشکل اصلی نگاه پیمانکاری است؛ این نوع نگاه آفت کارِ روزنامه‌نگارانه است. اینکه یکی را پیدا کنیم که «پول» داشته باشد و بعد کُمپلت مجلات را به او بدهیم. انگار که هر مجله یک پروژه است و کارفرما همه‌ی پروژه‌ها را به یکی می‌دهد. حتی مجلات خصوصی هم باید با احتیاط در این زمینه برخورد کنند. مهم نیست فردی که قرار است با او برای انتشار مجلات #همشهری قرارداد پیمانکاری ببندند چه کسی است، مهم ساختار معیوبِ این ماجراست. اینکه سرنوشت این همه مجله را به فردی بسپریم که ممکن است فردا بگوید نتوانستم، کم آوردم و تمام. بخشی از این مجلات جزو خاطرات و سرمایه‌های ماست؛ چوب حراج نزنید. حتی بهترین فرد هم نمی‌تواند همزمان سردبیر-پیمانکارِ خوبی برای همه‌ی مجلات #همشهری باشد. هر مجله هویت و جهانِ خودش را دارد و یک پیمانکارِ خوب هم نمی‌تواند درک درستی از این همه نگاه داشته باشد چه رسد به اسامی‌ای که مطرح است؛ چوب حراج نزنید آقایان

یغما فشخامی، خبرنگار، توییت کرد: مدیر جدید مجلات همشهری، علی رزاقی بهار متولد ۶۵/ کارنامه کاری: انتشار ماهنامه بارثاوا / یادداشت نویس نقدهای ادبی فرهنگی و سینمایی در مجلات همشهری و جام جم/ مدیر کانال تلگرامی اخبار فوری با ۲۶۶۲ اعضا و عضو حزب ندا. پدر او هم از سرمایه گذاران فوتبال در مشهد و تیم سیاه جامگان بود.

اعظم ذوالفقاری، خبرنگار مشهدی هم توییت زد: جوان‌گرایی و از مدیرمسئول #همشهری یاد بگیرید، یه جوون بیست و چندساله رو گذاشته مدیر همه مجلات همشهری، تاکید میکنم همه شو که قشنگ همه رو به فنا بده بعدم بگن اینم نتیجه جوان‌گرایی. آقا ما #رزاقی_بهار و میشناسیم، این صندلی براش زیادی بزرگه.

علی مصلح هم در توییت‌هایی نوشت: مسئولیت واگذاری مجلات همشهری به یک جوان ۳۲ ساله مستقیم به اصلاح طلب‌ها برمی‌گرده و قابل ماست‌مالی نیست. فارغ از منابع مالی و جزئیات پشت پرده چنین معامله‌ای، سپردن سرنوشت ده‌ها روزنامه نگار به یک آدم ناشناخته رو احتمالاً می‌شه در عضویتش در حزب ندای ایرانیان جست‌وجو کرد. علی رزاقی بهار که ظاهراً مجلات همشهری رو کنترات برداشته، در سایت شخصیش عنوان «منتقد سینما» رو در سوابقش نوشته. به عنوان کسی که ۲۰ سال حوزه کاریم رسانه‌های سینمایی و نقد فیلم بوده، یک بار هم اسمش رو نشنیدم! آخرین باری که حزب ندای ایرانیان به فکر نشریه داری افتاد، روزنامه «وقایع اتفاقیه» بود که ناگهان تعطیلش کردند و تعداد زیادی روزنامه نگار بیکار شدند. عکسی که علی رزاقی بهار در اینستاگرامش منتشر کرده و در کنار صادق خرازی دبیرکل حزب ندای ایرانیان دیده می‌شه.

مطهره شفیعی، روزنامه نگار در اینستاگرام نوشت: آقای افشانی سلام! یادتان هست رغبتی به پذیرش شهرداری نداشتید! من یادم هست و خوب یادم هست. اما زمان زیادی نگذشت که فهمیدم در ادبیات برخی مردم شریف لر افعال معکوس کاربرد دارد. هیچ کدام از وعده‌هایتان محقق نشد به ویژه وعده‌هایتان به شهروندان تهران! انتصاب همکاران ناشناس بنده به سمت‌های رسانه‌ای شهرداری معنایی جز عدول از آرمان‌های اصلاح طلبانه و ترجیح منافع شخصی خود و حامی گرامیتان در شورا بر منافع ملی ندارد. شرمنده از خون دل خوردن‌ها برای شهردار شدن شما.

مهسا جزینی، روزنامه نگار نیز در توییتی نوشت: مجلات همشهری به مدیر کانال تلگرامی به نام خبرفوری واگذار شد. گویا کل تحریریه مجلات، آگهی‌ها، پخش و توزیع به ایشان واگذار شده است.

محمدجواد روح، روزنامه‌نگار، در کنایه‌ای در تلگرام با اشاره به توییت رزاقی بهار نوشت: توییت مدیر جدید مجلات همشهری درباره سوابق مطبوعاتی ایشان. از اینکه تاکنون سعادت شاگردی ایشان را نداشتم؛ شرمنده‌ام!

مهدی جلیلی در چند توییت نوشت: می‌خواهند مجلات همشهری را یک جا واگذار کنند به یک نفر. یعنی همشهری داستان و ۲۴ و سرنخ و را که هر کدام در یک زمینه تخصصی منتشر می‌شوند، بدهند یک نفر. آن یک نفر کیست؟ جوانی که در ستاد انتخاباتی فعال بوده و گفته من با تیمی ده نفره همه مجلات را اداره می‌کنم. علی رزاقی بهار همان جوانی است که به همشهری پیشنهاد داده من همه مجلات را یکجا اداره می‌کنم. این پیشنهاد و قبول آن از طرف حاجی مدیر عامل همشهری چند سؤال اساسی پیش می‌آورد.

۱ . این واگذاری تحت چه عنوانی انجام می‌شود؟

۲ . شکل واگذاری مجلات چگونه است؟

۳ . آقای حاجی اگر امکان اداره مجموعه مجلات همشهری با ده نفر آدم وجود داشته، چرا تا حالا اینکار را انجام نداده‌اید؟

۴ . کارشناسانی که این واگذاری را تأیید کرده‌اند چه کسانی هستند؟

۵ . نقش شهردار تهران در این واگذاری چیست؟

آقای حاجی، همشهری روزگار بدی دارد. میدانیم بخشی از این روزگار بد میراث دوره قالیباف است، اما انصاف دهید مدیریت پسرحاجی در همشهری لطمه بیشتری به مجموعه زده تا آن میراث. هنوز دیر نیست. تا روزنامه‌نگارها اسنادبیشتری از این داستان به دست نیاورده‌اند، واگذاری مجلات همشهری را متوقف کنید

تصمیم حاجی درباره گروه مجلات همشهری انگار نهایی شده و فردا صبح از سردبیران مجلات دعوت شده تا با مدیران موسسه جلسه‌ای داشته باشند. این یعنی خداحافظی با همشهری داستان، همشهری ۲۴ و

آقای افشانی همشهری تیغ دولبه است. مانع این تصمیم اشتباه شوید.

گیسو فغفوری، روزنامه نگار هم نوشته است: مدیریت مجلات همشهری به علی رزاقی بهار واگذار شد. کل تحریریه مجلات، آگهی‌ها، پخش و توزیع (باشگاه روزنامه نگاران)

به نظرم این سوالها حتما باید پرسیده شود

۱ . این کنترات با چه مبلغی انجام شده است؟

۲ . این قرارداد درسایت #شفافیت #شهرداری آمده است؟

۳ . پول واگذاری نشریات را ازکجا آورده‌اند؟

محمد رسا در توییتی نوشت: گویا کل مجلات همشهری رو دارن میدن زیر دست یک نفر که هیچ سابقه‌ای نداره! فامیل‌بازی و رابطه کشور رو به گند و کثافت کشید! جون هر کسی دوست دارید به ۴ نفر متخصص کار اعتماد کنید! آه.

هومن جعفری روزنامه نگار هم نوشته است: این برادرمان با سابقه یادداشت نویسی شده مدیرکل نشریات همشهری؟ من با هجده سال سابقه باید بشود وزیر ارشاد لابد!

الهه ابراهیمی، روزنامه‌نگار، توییت کرده است: مجلات همشهری زیان ده بودند و این فرد پذیرفته بدون دریافت پولی چاپشون کنه. تنها هنرش هم پول باباشه که بشدت پولداره. روزمه و تخصص هم نمیخاد چون تو این مملکت پول حرف اول و اخر رو میزنه.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انصاف نیوز ، تاریخ انتشار 3 شهریور 97، کدمطلب: 130766، www.ensafnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین