پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۳۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
مدیران عامل و مدیران ارشد عضو سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) برای شرکت در اجلاس هیات اجرایی این سازمان به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) وارد تهران شدند
شعارسال:نشست سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه قرار است فردا دوشنبه، 12 شهریورماه رسما در محل هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز به کار کند.

مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری‌های 9 کشور شامل «اونا» عمان، «قنا» قطر، «مونتسامه» مغولستان، «کازینفورم» قزاقستان، آذرتاج جمهوری آذربایجان (دبیر کل سازمان اوآنا)، «یونهاپ» کره جنوبی، «کیودو» ژاپن، «وی ان ای» ویتنام و «آنتارا» اندونزی وارد تهران شده اند.
از جمله این میهمانان، «اصلان اصلان اف» مدیرعامل خبرگزاری آذرتاج و رئیس دوره ای اوآنا، «یوسف ابراهیم المالکی» مدیرعامل خبرگزاری رسمی قطر و «نگوین دوک لوی» مدیرعامل خبرگزاری «وی ان ای» ویتنام در راس هیات های رسانه ای به منظور شرکت در اجلاس هیات اجرایی اوآنا به ایران سفر کرده اند.
طبق برنامه زمانی تعیین شده، نمایندگان خبرگزاری های 9 کشور دیگر عضو اوآنا نیز تا ساعاتی دیگر وارد تهران خواهند شد.
سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه در سال 1961 با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت یونسکو تاسیس شده است و اکنون 44 خبرگزاری از 35 کشور قاره های آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند.
در اجلاس تهران مدیران عامل و مدیران ارشد 18 خبرگزاری از کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان، چین، قطر، ترکیه، عمان، مغولستان، کره جنوبی، قزاقستان، ژاپن، ویتنام، اندونزی، مالزی،عراق، سوریه، لبنان، بلغارستان، مهر و ایرنا از جمهوری اسلامی ایران شرکت می کنند.
بیشتر این خبرگزاری ها عضو هیات اجرایی اوآنا هستند و برخی به عنوان ناظر و میهمان ویژه در اجلاس تهران شرکت می کنند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی از اعضای با سابقه این تشکیلات رسانه ای، یک دوره سه ساله (1997-2000) ریاست آن را بر عهده داشته و پس از آن نیز تا سال 2016 نایب رئیس این سازمان بوده و اکنون عضو کمیته اجرایی اوآنا است.
آخرین و شانزدهمین مجمع عمومی اوآنا در آبان 1395 (2016 میلادی) در باکو برگزار و ریاست دوره ای آن از روسیه به جمهوری آذربایجان منتقل شد و قرار است کره جنوبی، ریاست دوره بعدی این سازمان رسانه ای را برعهده بگیرد.
در تشکیلات اوآنا، فعالیت مجمع عمومی، هیات اجرایی و کمیته های فنی خبری و اخلاقی پیش بینی شده است.
هیات اجرایی اوآنا متشکل از 13 عضو است که در دوره کنونی 5 خبرگزاری آذرتاج)جمهوری آذربایجان)، ایتارتاس (روسیه)، شین هوا (چین)، یونهاپ (کره جنوبی) و آناتولی (ترکیه)، ترکیب هیات رئیسه را تشکیل می دهند.
ایرنا (ایران)، ای. ای. پی (استرالیا)، برناما (مالزی)، پی. تی. ای (هند)، کیودو (ژاپن)، ان .ان. ای (لبنان)، بی.ان .ای(بحرین) و وی.ان .ای (ویتنام) نیز دیگر اعضای هیات اجرایی اوآنا هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار11شهریور 97، کد خبر: 83020226، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ا.ف75
واقعا این مراودات خبری با سایر نقاط جهان قوت بخش خوبی برای کشور در امر رسانه ست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
منم با نظر دوستمون موافقم
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین