پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۸۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۲
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از تعرفه گذاری خدمات پرستاری در منزل با تصویب اجرای آزمایشی پوشش بیمه این خدمات، کارگروه های این اقدام تشکیل شده و اقدامات لازم برای اجرای پایلوت این طرح شروع شده است.

شعارسال: مریم حضرتی افزود: پس از اینکه طرح پایلوت پوشش بیمه‌ای خدمات مراقبت در منزل در شورای عالی بیمه مصوب شد کارگروه‌های اصلی و تخصصی خدمات مراقبت در منزل برای پنج دسته بیماری در وزارت بهداشت تشکیل شد و نمایندگان پزشکان، پرستاران و سازمان‌های بیمه‌گر در این کارگروه‌ها حضور دارند.

وی درباره تعرفه‌های خدمات مراقبت در منزل نیز گفت: تعرفه‌هایی که به صورت تک تک مصوب شده دوباره بازنگری شده و از مراکز مراقبت در منزل نیز نظرخواهی شده است. آنچه در این برنامه در نظر گرفته شده، هزینه کل خدمات ارائه شده به یک بیمار است. به طور مثال می‌گوییم هزینه مراقبت از یک بیمار سکته مغزی به طور کامل چه میزان خواهد شد. اما تا وقتی طرح به صورت پایلوت اجرا نشود، اشکالات طرح به طور کامل مشخص نخواهد شد.

حضرتی اظهار داشت: نظارت بر مراکز مراقبت در منزل بر عهده شورای هماهنگی پرستاری در استان‌ها شامل روسای دانشکده‌ها، روسای هیئت مدیره‌های نظام پرستاری استان‌ها و مدیران پرستاری دانشگاه است و اگر تخلفاتی در این مراکز وجود داشته باشد می‌توان به این شورا اعلام کرد تا پیگیری شود.

وی درباره کنترل هزینه‌های سلامت افزود: نظام سلامت محدود به بیمارستان نیست و روش‌هایی برای کنترل هزینه‌ها در خارج از بیمارستان نیز وجود دارد که یکی از آنها ارائه خدمات مراقبت در منزل است. اگر پرستاران و پزشکان و کسانی که به طور مستقیم با بیمار در ارتباط هستند پای کار نباشند، مدیریت و کنترل هزینه‌ها امکانپذیر نیست.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: حتی اگر موضوع تحریم‌ها مطرح نبود نیز باید برنامه‌هایی در راستای کنترل و مدیریت هزینه‌ها در نظام سلامت انجام شود. این یک اقدام ضروری است که دانشگاه‌های علوم پزشکی تجارب خود را به اشتراک بگذارند.

وی درباره روش‌های کنترل هزینه‌ها در حوزه خدمات پرستاری گفت: اگر پرستاران و پزشکان و کسانی که به طور مستقیم با بیمار در ارتباط هستند پای کار نباشند، مدیریت و کنترل هزینه‌ها امکانپذیر نیست. به طور مثال در پیشگیری از اشتباهات پزشکی و دارویی، پرستاران نقش موثری دارند. در جلوگیری از موضوعی مثل افتادن از تخت، عفونت‌های بیمارستانی و غیره، پرستاران نقش موثر و مستقیمی دارند.

حضرتی ادامه داد: اگر بیمار علاوه بر بیماری اصلی خود، دچار افتادن از تخت، زخم بستر و عفونت بیمارستانی شود، علاوه بر افزایش مدت بستری، هزینه‌های نگهداری و نیروهای پرستاری نیز بیشتر خواهد شد. بنابراین نقش پرستاران و پزشکان می‌تواند بسیار موثر باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11شهریور1397 ، کدخبر: 83019769: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
با این نرخ ها، بعید می دونم کسی درخواست پرستار در منزل کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین