پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۱۶۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۴
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حدود 80 درصد مرگ و میرها ناشی از 4 بیماری غیر واگیر قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و تنفسی است،‌ گفت: یکی از راه‌های کاهش این بیماری‌ها استفاده از خدمات پرستاران در جامعه است.

شعارسال: مریم حضرتی با بیان این مطلب افزود: پرستاران ۶۵ درصد نظام سلامت را تشکیل ‌‌می‌دهند، و به عنوان بزرگترین گروه نظام سلامت هستند وبه همین جهت نقش‌‌‌های زیادی در آموزش، پژوهش و بالین و جامعه دارند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه متاسفانه پرستاران بخصوص در ایران بیشتر در بالین دیده شده‌اند، افزود: در برنامه ششم نوسعه نقش پرستاران جامعه و ارایه خدمات آنها توصیه شده است به این معنی که باید زمینه برای حضور پرستاران و خدمات آنها به جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به گسترش بیماری‌های غیر واگیر و افزایش سرسام آور هزینه‌‌‌های درمان، گفت: از این رو تمام جوامع به دنبال کاهش هزینه‌‌‌ها هستند. در ایران نیز حدود ۸۰ درصد مرگ و میرها ناشی از ۴ بیماری غیر واگیر قلبی و عروقی، سرطان، دیابت و تنفسی هستند که یکی از راه‌های کاهش این بیماری‌ها و هزینه‌‌‌های آن استفاده از خدمات پرستاران در جامعه است.

حضرتی ادامه داد: جمعیت ایران به سمت سالمندی در حرکت است و تا ۳۰ سال آینده کشور پیری خواهیم داشت و کشور سالمند و پیر مشکلات خاص خود را دارد و باید از امروز به فکر سلامت جامعه باشیم تا دوران سالمندی موفق و سالمی ‌را داشته باشیم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، گفت: پرستاران سلامت جامعه در سه سطح پیشگیری (آموزش خود مراقبتی)، حمایتی تسکینی و بازتوانی در مراکز جامعه سلامت و کلینیک‌‌‌ها ارایه خدمت ‌‌می‌کنند.

وی یکی از برنامه‌‌‌های پرستاری جامعه‌نگر را خدمات پرستاری در منزل عنوان کرد و از تصویب پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل خبر داد و افزود: طرح آزمایشی پوشش بیمه‌‌‌های مراقبت در منزل به زودی آغاز ‌‌می‌شود و پس از شش ماه و گرفتن نتیجه مطلوب، انشالله همگانی خواهد شد.

حضرتی با بیان اینکه ۳۰سال است که پرستاری سلامت جامعه تربیت ‌‌می‌کنیم از آمادگی معاونت پرستاری برای توسعه پرستاری جامعه نگر خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹۰ دانشکده پرستاری، ۲ هزار هیات علمی ‌و صدها مدرس پرستاری داریم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین به کمبود شدید نیروی پرستار در کشور اشاره کرد و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای جبران کمبود نیرو هستیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری طبنا ، تاریخ انتشار: 23 تیر 1397 ، کد خبر: 58333 ، www.tebna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
80 درصد مرگو میر برای 4 بیماری بهتر نیست شروع به پیشگیری های اجتماعی در سطح کشور بکنیم؟
س.د76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
خداروشکر
ر چقد که بیمه ها مردم را بیشتر تحت پوشش بیمه قرار بدن برای سلامت مردم بهتره
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
جالب اینجاست بیشترش هم از عصاب نشات میگیره
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
0
0
این همه بیمه بکنن برای اینکه وقتی مریض شدی به دادت برسن ولی کسی نمیاد بگه چرا انقدر مردم رو مریض میکنید با این وضع معیشتی
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین