پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۹۲۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
خبرنگار کهنه کار آمریکایی در کتاب جدید خود درباره رئیس جمهوری کنونی این کشور، فاش کرده که وی پیشتر دستور ترور همتای سوری خود را داده بود.
شعار سال : خبرنگار کهنه کار آمریکایی در کتاب جدید خود درباره رئیس جمهوری کنونی این کشور، فاش کرده که وی پیشتر دستور ترور همتای سوری خود را داده بود.

به نقل از شبکه خبری المیادین، «باب وودوارد»، نویسنده و خبرنگار سرشناس آمریکایی و یکی از افشاگران رسوایی «واترگیت» که باعث شد «ریچارد نیکسون»، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده در سال ۱۹۷۴ میلادی از سمت خود استعفا دهد، در کتاب جدید خود تحت عنوان «هراس: ترامپ در کاخ سفید»، فاش کرده که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری کنونی کشورش در ماه آوریل سال گذشته میلادی و پس از ادعای حمله شیمیایی نیروهای دولتی به منطقه «خان شیخون» در استان مرزی ادلب در شمال غرب سوریه، دستور داده «بشار اسد»، رئیس جمهوری این کشور ترور شود.

بر اساس این گزارش، این نویسنده برجسته آمریکایی در کتاب خود که دیروز (دوشنبه) منتشر شده، آورده که رئیس جمهوری این کشور برای درخواست ترور همتای سوری خود از واژگان کوچه بازاری از قبیل «بگذارید او و بسیاری از رهبران سوری را بکشیم» استفاده کرده است.

وودوارد که اطلاعات خود را از منابع اولیه، شهادت افراد، صورتجلسه نشست های داخلی، یادداشت های روزانه و اسناد دولتی دریافت کرده، به این مسئله اشاره کرده که «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به ترامپ گفته که «به سرعت در این باره تصمیم می گیرم» با این حال پس از پایان گفت و گوی تلفنی با وی، به اطلاع یکی از دستیاران ارشد خود رسانده که «ما هیچ گامی در این مسیر برنمی داریم بلکه یک رویکرد حساب شده را دنبال می کنیم».

به گفته این خبرنگار باتجربه آمریکایی، با گذشت زمان ثابت شد که تیم امنیت ملی به جای اجرای فرمان ترور رئیس جمهوری سوریه، به انجام حملات متعارف به خاک این کشور ترغیب کرد.

وودوارد در کتاب خود همچنین توضیح داده که مسئله مشترک مورد تاکید منابع بانفوذ و متعدد وی، همان رقابت محافل نزدیک به رئیس جمهوری در «دسیسه چینی متعدد برای جلوگیری از بروز فاجعه در نتیجه تصمیم های شتاب زده ترامپ» می باشد به ویژه آن که اعضای تیم امنیت ملی بر سر ضعف برداشت و ادراک وی و عدم برخورداری از کنجکاوی و شناخت در رابطه با مسائل بین المللی اتفاق نظر دارند.

نویسنده همچنین به یک بحث تلخ پرداخته که در ۱۹ ژانویه گذشته در داخل تیم امنیت ملی در رابطه با دلایل توجیه حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و دست کم گرفتن این مسئله از سوی ترامپ روی داده، جایی که پرسیده «چرا دولت ما منابع را در این منطقه صرف می کند» با این حال پس از خروج وی ‌از جلسه، ماتیس به حاضران در آن گفته که دست کم گرفتن این مسئله از سوی رئیس جمهوری آمریکا نشان دهنده «رفتارها و ادراک شناختی دانش آموزان در سطج مرحله ابتدایی می باشد».

از جمله مسائل خنده دار که نویسنده در کتاب خود ذکر کرده، «کودتای اداری» تیم ترامپ و روی آوردن آن به راه های پنهانی برای خارج کردن برخی اسناد رسمی از دفتر وی با هدف جلوگیری از امضای آنها می باشد.

این نویسنده و خبرنگار آمریکایی همچنین تاکید کرده که بارها بدون فایده از طریق واسطه خواستار دیدار با ترامپ شده تا شهادت های وی را نیز در کتاب جدید خود قرار دهد.

این در حالی است که ترامپ ماه گذشته میلادی اقدام به گفت و گوی تلفنی با وودوارد کرده و در آن هشدار داده که در کتاب خود به وی توهین نکند، با این حال این نویسنده آمریکایی به رئیس جمهوری کشورش چنین پاسخ داده که در آستانه اتمام کتاب است و چیزی که آن در بر می گیرد نیز «به صداقت و قوانین سختگیرانه تحقیق پایبند خواهد بود و احتمال دارد در قضاوت های خود نیز سختگیر باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار: 14 شهریور 1397 ، کدخبر:622913  ، www.fa.shafaqna.com



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
حواشی و قضاوت های مربوط به این موجود تمومی نداره
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ا.ف75
خداییش ادم نمیدونه اسم این ادم رو چی بذاره! همون موجود گفتن بهش فکر میکنم بهتر باشه! خب یکم اروم بگیر دیگه اقای منحرف!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ترامپ یه بیمار روانیه م.ق71
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ترامپ اصلا صلاحیت ریاست جمهوری نداره انسانیت هم چیز خوبیه
سین.ق۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین