پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه با اعلام افزایش شمار قربانیان جنگ سوریه گفت: براساس برآوردهای سازمان ملل متحد شمار كشته شدگان این جنگ به 400 هزار نفر رسیده است.

شعارسال: به گزارش شبكه خبری روسیا الیوم، «استفان دی میستورا» افزود: شمار قربانیان جنگ سوریه به 400 هزار نفر افزایش یافته و این آمار بسیار از آمار قبلی بالاتر است.

سازمان ملل متحد یك سال و نیم پیش تعداد كشته شدگان در جنگ سوریه را 250 هزار نفر برآورد كرده بود.

مركز پژوهش های سیاسی سوریه چندی پیش شمار كشته شدگان این كشور توسط تروریست ها از ابتدای بحران سوریه در اسفند 89 را 470 هزار نفر و شمار زخمی ها را نیز 9/1 میلیون نفر اعلام كرده است.

وی همچنین گفت: آتش بس همچنان در سوریه پایدار است، اما برای جلوگیری از شكسته شدن آن باید اقداماتی فوری در پیش گرفت.

دی میستورا در خصوص ادامه مذاكرات صلح سوریه كه در ژنو درحال پی گیری است نیز اظهار داشت: مذاكرات صلح سوریه تا چهارشنبه 27 آوریل (8اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مذاكرات غیر مستقیم بین نمایندگان اعزامی دولت و مخالفان این كشور راهكار كارآمدتری است.

نماینده سازمان ملل متحد همچنین بر ضرورت مذاكره در خصوص انتقال سیاسی برای رسیدن به توافق و جلوگیری از افزایش خشونت ها و خونریزی ها در سوریه تاكید كرد.

برخی از گروه های مخالف سوریه مورد حمایت عربستان از حضور رسمی در مذاكرات امتناع كرده و خواستار تعلیق مذاكرات تا اطلاع بعدی شدند.

بشار جعفری رئیس هیات مذاكره كننده سوریه در نشست ژنو و نماینده دائم این كشور در سازمان ملل در حاشیه نشست با دی میستورا گفت: 90 درصد آوارگان سوی در مناطق تحت كنترل دولت حضور دارند و دولت سوریه با وجود محاصره و تحریم، به تلاش های خود برای بهبود اوضاع انسانی در كشور ادامه می دهد.

وی افزود: در حال حاضر شش میلیون و 500 هزار سوری كه مجبور به خروج از مناطق تحت كنترل تروریست ها در سوریه شده اند، از كمك های دولت استفاده و 90 درصد آوارگان نیز در مناطق تحت كنترل دولت زندگی می‌كنند و یك میلیون و 700 هزار آواره نیز به منازل خود بازگشته‌اند و كمك هایی را از دولت تحویل می گیرند.

بحران سوریه در اسفند 89 آغاز شده كه منجر به آوارگی بیش از 5/11 میلیون سوری از جمعیت 5/23 میلیون نفری سوریه شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4اردیبهشت1395، کدخبر: 82045674: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین