پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۵۴۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۴
عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: اجراي کامل و نهايي نظام آموزشي مهارتي در سطح کشور شايد زمانبر باشد ،اما در درازمدت دغدغه هاي اشتغال و کارآفريني در بخش دولتي و حتي خصوصي را مرتفع مي سازد

شعارسال: محمد مهدي زاهدي شامگاه چهارشنبه در حاشيه بازديد نمايندگان عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي از دانشگاه منابع طبيعي وعلوم کشاورزي گرگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصويب قانون نظام آموزش مهارتي يک اقدام موثر از سوي مجلس شوراي اسلامي براي رفع و کاهش مشکلات حوزه کارآفريني و اشتغال بود.

وي اضافه کرد: در اين قانون هشت نوع صلاحيت حرفه‌اي و آموزش مهارتي شناسايي و پيش بيني شده که از درجات ساده مهارتي تا عالي همتراز با کارشناسي ارشد و دکترا است.

به گفته وي، در اين قانون از دولت خواسته شده که به سمت و سويي برود که نيازهاي خود و حتي بخش خصوصي را براساس صلاحيت حرفه اي تامين و جبران کند، يعني آموزش و پرورش و آموزش عالي بايد در جهت آموزش مهارتي يا به زبان ساده تر به حوزه کارآفريني سوق داده شود.

اين نماينده مجلس ابراز اميدواري کرد با اجرايي شدن اين قانون و ديگر قوانين مجلس که در حوزه کارفريني به تصويب رسيده در حوزه اشتغال دغدغه اي نماند. زاهدي ادامه داد: هرچند اين امر زمانبر و نياز به فرهنگ سازي دارد ولي بايد با بهره مندي از توان رسانه ها اجراي نظام آموزش مهارتي را به عنوان يک مطالبه در سطح جامعه تبيين کنيم که همه دستگاه ها و حتي بخش خصوصي به سمت و سوي اجراي اين قانون برود.

وي همچنين به قانون حمايت از شرکت هاي دانش بنيان، ايجاد صندوق نوآوري و شکوفايي، قانون رفع موانع توليد و اصلاح مقررات مالي دولت اشاره کرد و افزود: تصويب اين قوانين در راستاي توسعه کارافريني رقم خورده است .

زاهدي به وضيت مراکز آموزش عالي استان گلستان نيز اشاره کرد و افزود: آنچه در سيستم آموزشي گلستان چه در بخش آموزش عالي، آموزش و پرورش و دانشگاه علمي و کاربردي شاهد بوديم با وجود کمبودها، اما رويکردهاي بسيار خوبي داشت.

وي گفت: بزرگترين مجموعه گلخانه اي در دانشگاه آزاد گرگان، 60 شرکت دانش بنيان در دانشگاه علوم کشاورزي و منابع طبيعي و مرکز رشد و کارآفريني مايه مباهات است؛ همچنين در برخي از هنرستان هاي گلستان بعضي از قطعات مورد نياز صنعت و يا پوشاک مدارس توليد مي شود که اين اقدامات ارزشمند است.

اين نماينده مجلس همچنين به پاره اي از اقدامات در حوزه تامين و جبران کسري آب شرب براي مناطق جنوبي و مرکزي ايران اشاره کرد و افزود: با مطالعات صورت گرفته و همکاري موثر و ارزشمند دولت، در زمينه بهره برداري از آب هاي غير متعارف موفقيت هايي حاصل شده است.

وي با يادآوري حفر يک حلقه چاه دو هزار متري در شهر زابل، اظهارداشت: هم اينک ده ليتر بر ثانيه از اين چاه آب استحصال مي شود ودر صورتي که بتوانيم اين حجم را به حدود 40 تا 50 ليتر بر ثانيه برسانيم و کيفيت بهداشتي آن نيز تامين شود به منبع آب شرب پايداري در منطقه دست مي يابيم.

 اعضاي کميسيون آموزش وتحقيقات مجلس از بخش هاي مختلف دانشگاه منابع طبيعي و علوم کشاورزي گرگان ديدن کردند.

دانشگاه علوم کشاورزي و منابع طبيعي گرگان فعاليت خود را از 11 مهر 1336 با عنوان آموزشگاه عالي جنگل آغاز کرد و به عنوان قديمي ترين دانشگاه تخصصي ايران در رشته منابع طبيعي و علوم کشاورزي و اولين نهاد آموزش عالي شمال کشور محسوب مي شود.

هم اينک در اين دانشگاه 158 رشته تحصيلي شامل 46 رشته کارشناسي، 57 رشته کارشناسي ارشد و 55 رشته دکتري تخصصي داير است.

در اين دانشگاه حدود 4 هزار دانشجو در رشته هاي مختلف تحصيل مي کنند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 15 شهریور 97، کدمطلب:120180906090232817 ،www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
امیدوارم اینطور که میگین باشه واقعا مسئله اشتغال دغدغه بزرگی شده
س.ق76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین