پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت: ۶۰۰ پروژه نیمه تمام در قم در انتظار تامین منابع و جذب سرمایه گذار در بخش خصوصی هستند.

شعارسال: سید حسن رضوی  در نشست خبری در خانه مطبوعات استان قم با اشاره به اهمیت توسعه استان در بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی عنوان کرد: با این که در تامین اعتبارات با کمبود مواجه‌ایم اما در جهت تحقق پروژه ها تلاش می کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم افزود: در حال حاضر ۶۰۰ پروژه نیمه تمام در قم در انتظار تامین منابع و جذب سرمایه گذار در بخش خصوصی‌اند.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه هایی مانند مدرسه‌سازی و بیمارستان سازی بستری مناسب در جذب سرمایه گذار در قم است در این مسیر باید موانع رفع شود.

رضوی بیان کرد: استان قم تک شهرستانی است و با اینکه از نظر تامین اعتبار در ردیف آخر بودجه قرار داریم اما دولت عنایت ویژه‌ای به قم دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های مهم مدیران تحقق اقتصاد مقاومتی در پیشبرد اهداف است که در این زمینه در سالهای اخیر بیش از 80 پروژه اقتصاد مقاومتی در قم به ثمر نشسته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم گفت:همچنین حرکت های جدی در جهت اجرای پروژه های شهری و روستایی به ویژه در تامین برق و گاز و آبرسانی صورت گرفت.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های مهم کاهش فقر مطلق است که دولت در این ارتباط سیاست هایی را ابلاغ کرده و سازمان های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی برنامه های خود را طبق سیاست ها دنبال می کنند.

رضوی عنوان کرد: توجه به تخصیص اعتبار مطابق با الویت ها یکی دیگر از سیاست های دولت است در بودجه امسال قرار است بر اساس عملکرد بودجه دستگاههای اجرایی تخصیص یابد که تاکنون بیش از 36 درصد از بودجه کشور مطابق با این سیاست تخصیص یافته است.

وی در بخش دیگری به اهمیت اشتغال در حوزه اقتصاد اشاره و تصریح کرد: اشتغال پاشنه آشیل مشکلات کشور است و باید در جهت اشتغال پایدار به خصوص در مناطق محروم و روستایی تلاش کرد.

وی خاطرنشان کرد: محور توسعه در قم گردشگری است و در جهت توسعه زیرساختهای آن پروژه هایی در دست اقدام است.

رضوی اظهار کرد: در واقع توسعه و آبادانی قم با فعال‌سازی ظرفیت های گردشگری انجام می شود که در این باره بهترین راه فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری در بخش زیارت و سلامت نهفته است.

وی در مورد ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه بیان کرد: مبلغ 10 هزار میلیارد تومان برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم یادآور شد: ظرفیت تولید یک هزار و 500 مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های خورشیدی کوچک و بزرگ در این استان، فراهم است که حضور بخش خصوصی می تواند گام موثری در تحقق این پروژه باشد.

وی گفت: تولید برق از انرژی خورشیدی از جمله مهمترین اولویت های اقتصادی قم است از طرفی به دنبال استقرار صنایعی در قم هستیم که مناسب آب و هوای استان باشد.

رضوی در مورد منوریل نیز متذکر شد: این پروژه بر مبنای شخص محوری مصوب شد و پیش رفت در حالی که جانمایی صحیحی از اجرای پروژه صورت نگرفت و بخش عظیمی از سرمایه های قم را به هدر داد.

وی همچنین در مورد وضعیت فعلی اقتصادی عنوان کرد: امروز عطش بازار موقعیت خوبی برای ارتقای تولید است ما در بخش های زیادی با کمبود مواجه ایم که تولید داخلی می تواند خلاء ها را جبران کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در مورد فرودگاه تصریح کرد:این پروژه با توجه به مشکلات مالی و بدهکار در تعطیلی به سر می برد و در جلساتی قرار شد با جذب سرمایه گذار جدید به اتمام برسد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 14شهریور1397 ، کدخبر: 97061406919 : www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین