پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۵۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
به گفته اسپایر، رژیم صهیونیستی، به طور دوره‌ای حملاتی علیه اهداف حزب الله و نظام سوریه انجام داده و در از آغاز سال جاری، تعداد چنین حملاتی بیشتر شده است. فروکش کردن شورش در سوریه، باعث این تغییر شده است.
شعارسال:به گفته اسپایر، رژیم صهیونیستی، به طور دوره‌ای حملاتی علیه اهداف حزب الله و نظام سوریه انجام داده و در از آغاز سال جاری، تعداد چنین حملاتی بیشتر شده است. فروکش کردن شورش در سوریه، باعث این تغییر شده است.


رژیم صهیونیستی کاملا در جنگ داخلی سوریه درگیر شده است، اما معلوم نیست که بتواند هیچ‌کدام از اهدافش را محقق کند.

مقامات رژیم صهیونیستی مکررا علیه ایران، بخصوص نفوذ آن در سوریه، اظهاراتی بیان می‌کنند که عمدتا تهدیدآمیز هستند. آن‌ها چندین بار اعلام کرده‌اند که برای خارج کردن ایران از سوریه تلاش خواهند کرد. اما آیا در این زمینه موفق خواهند شد؟

جوناتان اسپایر، پژوهشگر انستیتوی مطالعات استراتژیک جروزالم، طی یادداشتی در وبگاه مجله فارین‌پالیسی اعلام کرد اسرائیل برای مقابله با ایران در سوریه محدودیت‌هایی دارد.

اسپایر نوشت:" اخیرا معلوم شده که اسرائیل علیه ایران در سوریه وارد یک جنگ سری شده است. این جنگ، عمدتا با ابزار‌های قدرت هوایی انجام شده است. جنگی که احتمالا با کار اطلاعاتی ضروری برای تهیه (لیست) اهداف مرتبط برای نیرو‌های هوایی اسرائیل ترکیب شده است. علاوه بر این، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد قتل‌های روشمند، از جمله تاکتیک‌های اسرائیل در سوریه بوده است. همانگونه که صریحا توسط مقامات بلندپایه همچون بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، و آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع بیان شده، هدف این کارزار، خروج کامل نیرو‌های ایران و نایبانش از سوریه است. با توجه به استراتژی اسرائیل، بعید است که این هدف محقق شود".

به گفته اسپایر، رژیم صهیونیستی، به طور دوره‌ای حملاتی علیه اهداف حزب الله و نظام سوریه انجام داده و در از آغاز سال جاری، تعداد چنین حملاتی بیشتر شده است. فروکش کردن شورش در سوریه، باعث این تغییر شده است. اسپایر به کمک اسرائیل به شورشیان اذعان کرد و افزود تا زمانی که شورش در سوریه زنده بود، اسرائیل به مشاهده از حاشیه راضی بود. غالبا، دولت رژیم صهیونیستی، روابط محدودی با شورشیان در قنیطره برقرار کرده تا تضمین کند که جنگ به مرز‌های ارتفاعات جولان نرسد. اسرائیل ضمن مداخله برای منع رسیدن سلاح به حزب الله در لبنان، خرسند بود که ایران و نظام سوریه و شورشیان سنی یکدیگر را در یک فرآیند فرسایش متقابل درگیر کنند.

با این حال به ادعای این کارشناس، پس از شکست شورشیان، اسرائیل اگر می‌خواست مانع تحکیم زیرساخت‌های مستقل نظامی ایران در خاک سوریه شود، دیگر نمی‌توانست بدون تحرک بماند. به همین دلیل، حملات اسرائیل به این زیرساخت‌ها شروع شد. اسپایر در ادامه به برخی حملات اسرائیل به نیرو‌های نزدیک به ایران اشاره کرد و در پاسخ به این پرسش که آیا کارزار اسرائیل علیه ایران موفق می‌شود، افزود:" فهمیدن اینکه چگونه اسرائیل می‌خواهد هدف حداکثری خروج کامل ایران از سوریه را محقق کند، دشوار است. سرمایه‌گذاری ایران در سوریه بسیار زیاد، دارای پایه رسمی و بلندمدت است".

از دیدگاه اسپایر، حملات هوایی و قتل‌های هدفمند به تنهایی بعید است که به اتخاذ تصمیم استراتژیک توسط ایران برای ترک همه سرمایه‌گذاری‌هایش در سوریه منجر شوند. بنابراین، شایسته است که کارزار اسرائیل را به عنوان یک عنصر از یک تلاش گسترده‌تر و چندوجهی برای مهار ایران و عقب راندن دستاورد‌های چند سال اخیر آن در منطقه ببینیم. تحریم‌های جدید آمریکا و تلاش سایر کشور‌های منطقه‌ای، جبهه‌های اضافی این کارزار هستند. اسپایدر در پایان مدعی شد که با توجه به اندازه سرمایه‌گذاری ایران در سوریه، به نظر می‌رسد که بین ایران و رژیم صهیونیستی یک نزاع طولانی و بی‌انتها در پیش است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرارو،تاریخ انتشار18شهریور97، کدخبر: 373504، www.fararu.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
0
0
ا.ف75
اسرائیل واقعا هیچ غلطی نمیتونه بکنه! این ها مش تهدیده! خود ملت اسرائیل با یه تهدید میرن بازارشون رو خالی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین