پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۴۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۷
رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران با اشاره به اینکه اختصاص ارز دولتی به کالاهای پزشکی مصرفی و سرمایه‌ای امری ضروری است، گفت:‌در صورتی که این ارز فقط به کالاهای مصرفی اختصاص داده شود کاهش کیفیت خدمات چشم پزشکی به وقوع می‌پیوندد.

شعارسال: محمود جباروند در نشست خبری بیست و هشتمین کنگره چشم‌پزشکی ایران اظهار داشت:‌این کنگره آبان ماه امسال به همت اساتید چشم پزشکی کشور برگزار می‌شود و مهمانانی از کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی در آن حضور خواهند یافت. همچنین جدیدترین مطالب علمی و تازه‌ترین دستاوردها مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: نمایشگاه تجهیزات پزشکی در حوزه چشم‌پزشکی و تکنولوژی نوین در حاشیه این نمایشگاه برای چشم پزشکان و مسئولین مراکز بیمارستانی برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران ادامه داد:‌با توجه به نوسانات ارزی به وجود آمده حوزه چشم‌ پزشکی تحت تاثیر قرار گرفته و مشکلات و مصائب ما در این زمینه کتبا به مسئولین وزارت بهداشت و سایر دست اندرکاران اعلام شده است.

جباروند با اشاره به اینکه کالاهای پزشکی به دو دسته مصرفی و سرمایه‌ای تقسیم می‌شوند گفت:" برای کالاهای مصرفی ارز دولتی تعلق می‌گیرد ولی ما خواستاریم که تجهیزات سرمایه‌ای هم تحت پوشش این ارز باشد چراکه در غیر این صورت بیمارستان‌ها دچار مشکل خواهند شد و به دلیل نداشتن توان خرید کیفیت خدمات تشخیصی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: می‌توان در زمینه کالاهای غیرپزشکی صرفه جویی ارزی داشت ولی باید ارز لازم به کالاهای پزشکی اعم از مصرفی و سرمایه‌ای تعلق گیرد.اگر قرار باشد کالاهای پزشکی سرمایه‌ای با ارز آزاد یا نیما خریداری شود قیمت‌ها حداقل دو برابر خواهد شد.

رئیس انجمن چشم‌ پزشکی ایران ضمن هشدار نسبت به کاهشی کیفیت خدمات در صورت عدم توجه به این مسئله گفت:‌چشم پزشکان یکی از متعهدترین و مخلص‌ترین افراد جامعه بود که با وجود فشار اقتصادی کنونی خدمات را کامل به مردم ارائه کرده‌اند و این علیرغم این مسئله بوده که تعرفه‌ها را افزایش نداده‌اند.

جباروند در مورد اینکه در حوزه چشم پزشکی آیا می‌توان از تجهیزات چند بار مصرف استفاده کرد یا خیر، گفت: ما به نفع بیمار عمل می‌کنیم و چنین کاری انجام نمی‌دهیم ولی اگر کالایی به صورت استاندارد بتواند مورد استفاده قرار گیرد و قابل استریل باشد شاید بتوان در حوزه‌های دیگر از آن استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر کمبود تجهیزات مصرفی در کشور نداریم، گفت: تحریم‌ها اکنون در حوزه پزشکی چندان تاثیری نگذاشته و مسئله‌ای که ما را آزار می‌دهد خود تحریمی و نبود هماهنگی‌های لازم است.

رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران گفت: همه ما باید هماهنگی‌ها را رعایت کنیم تا از این بحران با موفقیت گذر داشته باشیم.

جباروند عنوان کرد: در حال حاضر انجمن‌های مختلف پزشکی از جمله انجمن چشم پزشکی با مشکلات مالی جدی مواجه است که باید اقدامات لازم و حمایت‌های ضروری توسط وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی انجام شود. چرا که بودجه‌هایی برای برگزاری کنگره لازم است و باید حمایت‌های لازم در این زمینه‌ها صورت گیرد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 21شهریور1397 ، کدخبر: 13970621000238: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
وای نباید در خصوص تخصیص ارز به خدمات پزشکی خساست به خرج بدن. این مرتبط با سلامتی مردمه...
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین