پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرد که طرح دولت آمریکا برای اعزام ۲۵۰ پرسنل نظامی به سوریه خطرات جدی و سؤالات بی‌جوابی را به همراه دارد و ارتش آمریکا بدون هیچ‌گونه حق قانونی می‌خواهد در کشور مستقل سوریه عملیات انجام دهد.

شعار سال:به ظاهر، تصمیم «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعزام 250 نظامی این کشور به سوریه برای آنچه که مقابله با تکفیری‌های «داعش» خوانده می‌شود، یک اقدام کوچک است. این تعداد، بسیار کمتر از یکصد و 80 هزار نظامی آمریکایی است که در ابتدای دوران ریاست‌جمهوری اوباما در سال 2009، در عراق و افغانستان مبارزه می‌کردند.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز با این مقدمه در سرمقاله خود نوشت، با اینحال، دلایل خوبی برای نگرانی درباره گسترش مأموریت آمریکا وجود دارد زیرا با اعزام این 250 نفر، مداخله آمریکا در سوریه فراتر از 50 پرسنل عملیات ویژه آمریکا می‌رود که در حال حاضر در سوریه مستقر هستند.

اوباما روز گذشته در اعلام تصمیم خود برای اعزام 250 پرسنل نظامی به سوریه در «هانوفر» آلمان، گفت که در صدد سرمایه‌گذاری بر روی موفقیت‌های اخیر آمریکایی‌ها و سوری‌ها در بیرون راندن داعش از مناطق کلیدی می‌باشد.

وی تصریح کرد که این نظامیان آمریکایی در آموزش و کمک به نیروهای محلی مشارکت دارند و قرار نیست «هدایت جنگ در سوریه را برعهده بگیرند».

روزنامه نیویورک‌تایمز با اشاره به این موارد نوشت، در حالیکه نیروهای آمریکا قرار نیست رهبری جنگ زمینی در سوریه را برعهده بگیرند، اما آنها در عملیات‌های نظامی درگیر هستند و بدون مجوز لازم کنگره کار می‌کنند. برخلاف ارتش آمریکا در عراق که به درخواست دولت عراق، در حال مبارزه هستند، ارتش آمریکا در سوریه بدون هرگونه حق قانونی روشن، در یک کشور مستقل دیگر عملیات انجام خواهند داد.

طبق این گزارش، اوباما می‌گوید که نظامیان جدید آمریکا به آموزش نیروهای محلی کمک می‌کنند. مبارزان کرد سوری ثابت کرده‌اند که در بازپس‌گیری قلمرو از داعش قابلیت دارد اما با اینحال آمریکا همچنان در تلاش است تعداد کافی از معارضان مسلح عرب سوری را برای بازپس‌گیری رقه که پایتخت داعش است، پیدا کند.

نیویورک‌تایمز ادامه داد، مدت‌ها است که واضح و روشن شده است که بهترین شیوه شکست داعش، در پایان دادن به جنگ داخلی بین دولت سوریه و معارضان این کشور است و در این صورت است که همه طرفین می‌توانند بر تروریست‌ها که بنا به گفته اوباما قریب‌الوقوع‌ترین تهدید کشورهای ما است، متمرکز شوند.

این گزارش در پایان نوشت، شکست داعش نیازمند پاسخ‌های چند بعدی است که شامل تقویت به اشتراک‌گذاری اطلاعات اروپا و همکاری امنیت آنها با آمریکا است. آمریکا همچنین خط جدیدی از مبارزه با داعش را از طریق افزایش حملات سایبری به سیستم‌های اینترنتی داعش آغاز کزده است اما افزایش حضور نظامی آمریکا در سوریه، خطرات جدی و سوالات پاسخ نداده زیادی را به همراه دارد که یکی از مهم‌ترین این سوالات این است: افزایش نیروهای نظامی در آینده چه معنایی برای مداخله آمریکا [در سوریه] دارد و این جنگ چطور به پایان می‌رسد؟

با اندکی تلخیص و اضافات ، برگرفته ازخبر گزاری فارس ، تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395کدمطلب : 000420 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین