پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی شهرداری تهران از راه‌اندازی ۲۲ خط «اتوبوس مدرسه» در ۲۲ منطقه شهر تهران خبر داد و گفت: این اتوبوس‌ها از اول مهر به دانش‌آموزان سرویس‌دهی می‌کنند.

شعار سال: پیمان سنندجی با اشاره به ویژگی‌های خاص سرویس مدارس در دنیا، اظهار کرد: سرویس مدارس در دنیا دماغه‌دار بوده، داخل آن مکانی برای قراردادن کتب و کیف دانش‌آموزان در نظر گرفته شده و تمام مشخصات ایمنی را دارند که ضمن تعریف مسیرهای مشخص، مبدأ آن درِ منزل دانش‌آموزان نیست، بلکه مسیرهایی مشخص‌شده است تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی به دانش‌آموزان آموزش داده شود. وی افزود: امسال به پیشنهاد معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای اولین‌بار ۲۲ خط از خطوط اتوبوس‌رانی به سبک اسکول‌باس به دانش‌آموزان تهرانی خدمت‌رسانی خواهند کرد. مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی توضیح داد: برای هر یک از مناطق ۲۲گانه، یک خط اتوبوس که بیشترین مدرسه در مسیر آن قرار دارد با پلاکارد «اتوبوس مدرسه» و تابلوهای ویژه مدارس دیده شده است که در سه وعده صبح، ظهر و عصر به دانش‌آموزان سرویس‌دهی خواهد کرد. به گفته سنندجی، شش نیم‌راه، شامل سه نیم‌راه رفت و سه نیم‌راه برگشت و به‌طورکلی روزانه ۱۸ نیم‌راه با سرفاصله ۱۵ دقیقه برای اتوبوس مدارس دیده شده است. وی ادامه داد: کارت‌هایی با ۵۰ درصد تخفیف نیز برای استفاده این اتوبوس‌ها پیش‌بینی شده است و از اول مهر به دانش‌آموزان مناطق ۲۲گانه سرویس‌دهی خواهد کرد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی خاطرنشان کرد: اگرچه این اتوبوس‌ها دماغه‌دار نیستند، اما راه‌اندازی این سرویس با تفکر «اتوبوس مدرسه» کار بزرگی است که امیدواریم با تأمین ناوگان آن در سال‌های آینده، خطوط آن افزایش یافته و این ناوگان به معنای واقعی با هدف کاهش هزینه‌ها و ترویج فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل عمومی، خدمت‌رسانی کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 31 شهریور 97، شماره: 3248


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین