پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۵۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
رئیس هیأت‌مدیره کانون سراسر انجمن‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران از افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل پس از افزایش التهابات ارزی در ماه‌های اخیر خبر داد.وی با انتقاد از تک‌ مالکی بودن ساختار حمل‌ونقل ایران، گفت: اگر پنج شرکت خود مالک در حوزه حمل‌ونقل داشتیم که حدود ۱۰ هزار راننده را پوشش می‌دادند، در شرایط کنونی صاحبان آن پنج شرکت می‌توانستند مشکلات رانندگان را با دولت مطرح کنند اما متأسفانه با تک‌مالکی بودن حوزه حمل‌ونقل در ایران شاهد هستیم به طوری‌که حدود ۳۵۰ هزار راننده برای رسیدگی به مطالبات خود با دولت روبه‌رو هستند که وقوع این اتفاق، کار دولت را برای حل مشکلات رانندگان سخت‌تر از گذشته کرده است.

شعار سالمسعود دانشمند با بیان اینکه در شرایط کنونی هزینه‌های مصرفی رانندگان در داخل کشور افزایش پیداکرده است، گفت: درست است که قیمت لاستیک و روغن در بازار آزاد تا حدود ۵۰ درصد افزایش داشته است اما دولت لاستیک را با تعرفه ۵ درصد و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به رانندگان می‌دهد که این موضوع نباید موجب افزایش کرایه‌های حمل‌ونقل برای رانندگان شود.

وی با انتقاد از تک‌ مالکی بودن ساختار حمل‌ونقل ایران، گفت: اگر پنج شرکت خود مالک در حوزه حمل‌ونقل داشتیم که حدود ۱۰ هزار راننده را پوشش می‌دادند، در شرایط کنونی صاحبان آن پنج شرکت می‌توانستند مشکلات رانندگان را با دولت مطرح کنند اما متأسفانه با تک‌مالکی بودن حوزه حمل‌ونقل در ایران شاهد هستیم به طوری‌که حدود ۳۵۰ هزار راننده برای رسیدگی به مطالبات خود با دولت روبه‌رو هستند که وقوع این اتفاق، کار دولت را برای حل مشکلات رانندگان سخت‌تر از گذشته کرده است.

دانشمند تصریح کرد: هزینه حمل‌ونقل کالا در ایران یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصاد محسوب می‌شود، تا جایی که افزایش ناگهانی این هزینه می‌تواند بر قیمت کالاهای مختلف و اقلام اساسی موردنیاز مردم آثار منفی و فزآینده‌ای داشته باشد.

رئیس هیئت‌مدیره کانون سراسر انجمن‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران اضافه کرد: شغل رانندگی یکی از سخت‌ترین مشاغل دنیاست و دولت باید برای دوران بازنشستگی رانندگان برنامه‌ریزی لازم و دقیق را انجام دهد تا رانندگان در زمان بازنشستگی دیگر برای گذراندن زندگی خود مجبور به اشتغال در مشاغل دیگری نباشند.

وی با اشاره به اینکه نوسانات ارزی بر میزان دخل‌وخرج رانندگان ایرانی در خارج از کشور تأثیری ندارد، گفت: برخی از هزینه‌های رانندگان ایرانی شاغل در خارج از کشور به ریال است که همین موضوع موجب شده است تا نوسانات ارزی موجب افزایش هزینه‌های این رانندگان شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی تاریخ انتشار 3مهر 97، کدمطلب: 313193، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
نوسانات ارز روی همه ی مشاغل تاثیر گذاشته مخصوصا روی کار کسانی که باید خارج از کشور با ریالی که از ایران دارند هزینه کنند.
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
ا.ف75
یعنی میخوان از هر طرف که شده هزینه های مردم بالاتر بره وقتی گازوییل گرون نشده اخه چرا باید هزینهحمل ونقل بیشتر بشه که جنس گرون تر به دست مردم برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین