پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۸۱۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰
شهردار تهران که برای ارائه برنامه 5 ساله سوم به پارلمان بهشت نشین‌ها رفته بود، پس از توضیح مفصلی درباره این برنامه و راهبردهایش،درباره وضعیت مالی شهرداری برای اجرای این برنامه این‌طور توضیح داد: «تهران اقتصاد بسیار بزرگی دارد، ، ضمناً شهرداری در کنار بدهی‌های خود که بیش از 55 هزار میلیارد تومان است، دارایی‌هایی هم دارد.»

شعارسال: شورای شهر تهران دیروز یک میهمان ویژه داشت. محمد علی افشانی، شهردار تهران او اینبار، اما برخلاف همه وقت‌هایی که بحث کاهش درآمدی شهرداری تهران مطرح بود و حتی گفته می‌شد که شهرداری برای پرداخت حقوق کارکنانش مجبور به استقراض شده، حرف از درآمد مناسب شهرداری زد و با بیان اینکه برای اجرای برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران با مشکلی مواجه نیستیم، خیال خیلی‌ها را از بابت این نهاد عمومی راحت کرد. اگرچه درباره جمعیت حقوق‌بگیران شهرداری به صراحت اعلام کرد که «تعداد این افراد باید کاهش یابد.»

شهردار تهران که برای ارائه برنامه 5 ساله سوم به پارلمان بهشت نشین‌ها رفته بود، پس از توضیح مفصلی درباره این برنامه و راهبردهایش، به موضوع مهم توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل اشاره و بار دیگر تأکید کرد که توسعه مترو و توسعه حمل و نقل ریلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری در این زمینه است. افشانی، اما درباره وضعیت مالی شهرداری برای اجرای این برنامه این‌طور توضیح داد: «تهران اقتصاد بسیار بزرگی دارد، ، ضمناً شهرداری در کنار بدهی‌های خود که بیش از 55 هزار میلیارد تومان است، دارایی‌هایی هم دارد.» افشانی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و با حمایت جدی رئیس جمهوری لایحه درآمد پایدار شهرداری تصویب شد و درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده که یک سوم بود به 50 درصد افزایش یافت. بنابراین تصور می‌کنیم درآمدهای شهرداری مناسب است و توان اجرای برنامه پنج ساله سوم را داریم. وی همچنین از احداث خانه «اقوام» در تهران خبر داد و افزود: همزمان با هفتم مهر ماه روز «آتش‌نشانی» از چهار نردبان 64 متری آتش‌نشانی برای تهران رونمایی می‌شود.

الکترونیکی شدن صدور پروانه‌های ساختمانی تا شهریور سال آینده

شهردار تهران گفت: یکی از سیستم‌های هوشمند همین روند صدور پروانه‌های ساختمانی است که باید تا شهریور ماه سال آینده به طور کامل شکل بگیرد، به شکلی که شخص برای اخذ پروانه نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری تهران نداشته باشد. باید از طریق این سیستم تمام خیابان‌های شهر برای صدور پروانه ساماندهی شوند و مردم نیز به طور مشخص از همه جزئیات صدور پروانه از جمله هزینه‌های آن مطلع باشند. وی با اشاره به حوزه سرمایه انسانی در برنامه پنج ساله سوم، گفت: اصلاح ساختار سرمایه انسانی و همچنین بازنگری در آیین‌نامه‌های استخدامی شهرداری تهران به همراه کاهش کارکنان مازاد پست‌های سازمانی مشخص شده‌اند و حتی کاهش نیروهای مازاد نیز به طور سالانه در برنامه مشخص شده است. باید اصلاح فرآیندها در دستور کار قرار گیرد.

شهردار تهران ادامه‌ داد: فرآیند بهبود و کنترل ترافیک که از مهم‌ترین مسائل شهر تهران محسوب می‌شود، با ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای در این برنامه محقق خواهد شد. تمام پارک‌های حاشیه‌ای دارای مختصات قابل کنترل خواهند شد که از تردد اضافه در شهر جلوگیری به عمل می‌آید. ترافیک را کاهش می‌دهد و زمان را برای شهروندان معنادار خواهد کرد. افشانی تأکید کرد: موظف هستیم هر شش ماه یک بار تمام درآمدها و هزینه‌ها را منتشر و تمامی منابعی که به پروژه‌‌ها اختصاص پیدا کرده است را در اختیار شهروندان قرار دهیم. این یک اصل قانونی است. باید از حوزه‌هایی همچون گردشگری و حوزه فرهنگی بهره بیشتری ببریم. در حال‌ حاضر ما از این حوزه‌ها درآمدی نداریم، در حالی که در دنیا شهرداری‌ها از این حوزه‌ها درآمد خوبی دارند.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود، در خصوص آنچه در حوزه حمل و نقل و ترافیک برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی با تأکید بر مترو مد نظر قرار گرفته است و خوشبختانه در این رابطه 630 واگن که خرید آنها در شورای اقتصاد تصویب و قرارداد آن نیز منعقد شده است و بیش از 14 میلیارد یورو ارزش آن به نرخ امروز است، بزودی ساخت و تولیدشان آغاز خواهد شد. سال‌ها است در قانون بودجه پیش‌بینی برای استفاده از منابع اوراق انجام می‌شده، اما شهرداری تهران از آن استفاده نکرد. امسال 700 میلیارد اوراق مشارکت صادر شده و 1200 میلیارد تومان دیگر نیز پیگیری و نهایی شده است. وی افزود: طراحی شبکه بی‌آر تی و ال آر تی همراه با نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، هوشمندسازی حمل و نقل و یکپارچه‌سازی اطلاعات ترافیکی در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است. افشانی با اشاره به توسعه فضای سبز و تکمیل کمربند فضای شهر تهران گفت: ظرف سه ماه گذشته از ابتدا تا انتهای تهران در شمال برای پیشگیری از کوه‌خواری همه این مسیر برای درختکاری به وسعت یک هزار و 250 هکتار آماده شده است.

آمادگی شهرداری برای خرید همه پادگان‌های شهر

شهردار تهران ادامه‌ داد: بی‌تردید باید متکدیان جمع‌آوری شوند که من قول تحقق این کار را تا شهریور ماه سال آینده داده‌ام، اما ان‌شاء‌الله این کار زودتر عملیاتی خواهد شد. البته سازمان بهزیستی نیز باید وظایف خود را انجام دهد. افشانی درباره خروج پادگان‌های نظامی از شهر تهران گفت: ما حاضر هستیم با همکاری وزارت راه، همه پادگان‌های موجود در شهر را برای بهره‌گیری مردم خریداری کنیم و آنها را به حاشیه شهر منتقل کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: 483282: www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
ا.ف75
الان وقتی این ها استخدامی هاشون از حقوق بگیر هاشون کمتره معنیش چی میشه؟ چرا باید یه نفری که جایی استخدام نیست پول بگیره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
تعداد مفت خور هارو باید کم کنین این همه شهرداری درامد داره چجوری ایمن حجم بدهکاری میتونه داشته باشه تا کی میخواین دزدی کینین
س.ق76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
به جای کم کردن نیروها باید حقوقهای کلان رو کمتر کنن. یا جلوی دزدی رو بگیرن.واقعا به جای اینکه یه وقتایی کارو بهتر کنن بدترش میکنن.
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
والا مشکل ریشه دار تر از این حرفاست
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین