پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
شهردار تهران با اشاره به اینکه تصویب لایحه «درآمد پایدار شهرداری ها» نقطه عطفی برای دولت و مجلس است، گفت: تصویب این لایحه اولین گامی است که شهرداری‌ها املاک خود را نفروشند و در شهرها به کیفیت فکر کنند.

شعارسال: پیروز حناچی در حاشیه نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره لایحه «درآمد پایدار شهرداری ها» که  مواد یک تا چهار آن در صحن مجلس شورای اسلامی تصویب شد، گفت: تصویب این لایحه یکی از زیربنایی ترین اقداماتی است که می توان برای شهرداری‌های کشور انجام داد. تصویب این لایحه اولین قدمی است که شهرداری ها املاک خود را نفروشند و در شهرها به کیفیت فکر کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر این لایحه تصویب شود نقطه عطفی برای دولت و مجلس است، افزود: در تمام دنیا برخی از قدرت های متمرکز از دولت ها به شوراها و شهردارها واگذار می شود.

شهردار تهران با بیان اینکه لایحه «درآمد پایدار شهرداری ها» از دوره اصلاحات در حال بررسی است، عنوان کرد: در طول سال های گذشته این لایحه بارها تا مرحله تصویب پیش رفته اما به تصویب نرسیده است.

حناچی با اشاره به تاثیرات این لایحه بر شهرداری های کشور گفت: بررسی مجدد این لایحه در مجلس شورای اسلامی تصمیم جسورانه ای است که نتیجه آن اختصاص بخشی از مالیات  به شوراها و شهرداری های کشور است.

وی ادامه داد: همچنین به شوراها و شهرداری ها اجازه داده می شود در چارچوب هایی که حاکمیت تعیین می کند خدماتی ارائه و برای این خدمات عوارض دریافت کنند. این اختیار باعث می شود شهرداری ها بتوانند شهرها را سالم اداره کنند و ارزش ها، املاک و دارایی شهرها را نفروشند.

شهردار تهران با اشاره به دو لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» و «درآمد پایدار شهرداری ها» گفت: این دو لایحه مکمل یکدیگر هستند. بندهایی که در این لایحه تصویب می شود، باید در آن لایحه هم اصلاح و هر دو یکسان شوند.

 شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 29آبان1398، کدخبر: 23945: eskannews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۳۰
0
0
کدوم لایحه درآمد پایدار؟ حق مصرف بنزین سهم شهرداری رو هم حذف کردند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین