پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: انتقام قطره قطره خون شهدای اهواز را از عوامل داخلی و خارجی این حادثه می‌گیریم و به رژیم عربستان و امارات هشدار می‌دهیم شما تحمل تیغ انتقام ما را ندارید.جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ملت ایران با جهادی عاشورایی در مقابل جهان استکبار ایستاد. آنها آمده بودند تا ملت ایران را به تسلیم بکشانند و ثابت کنند که استقلال ملت‌ها بدون تکیه بر قدرت‌های استکباری ممکن نیست اما ملت ایران همه رویاهای آنها را در هم شکست.

شعار سال: سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: تهاجم دشمن در نخستین سال‌های انقلاب یکی از خطرناک‌ترین سناریوهای جهانی علیه ملت ایران بود و منجر به نابرابرترین جنگ تاریخ بشریت شد.

وی افزود: در این جنگ آرایش سیاسی صحنه، در سطح همه قدرت‌های بزرگ دنیا شکل گرفت و حمایت اقتصادی از عراق در سطح جهانی بود.جمهوری اسلامی و ملت ایران در نقطه کانونی یک توطئه جهانی قرار داشتند اما حرکت الهام‌یافته از روح عاشورا موجب شد تا ملت ایران یک حماسه شگفت‌انگیز را در سطح جهان به ثبت برساند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: ملت ایران با جهادی عاشورایی در مقابل جهان استکبار ایستاد. آنها آمده بودند تا ملت ایران را به تسلیم بکشانند و ثابت کنند که استقلال ملت‌ها بدون تکیه بر قدرت‌های استکباری ممکن نیست اما ملت ایران همه رویاهای آنها را در هم شکست.

**ملت ایران با جهادی عاشورایی در مقابل جهان استکبار ایستاد

سردار سلامی با بیان اینکه جنگ با تحمیل اراده ملت ایران به پایان رسید، تاکید کرد: نه تنها ملت ایران در این جنگ پیروز شد بلکه از آغاز جنگ نیز قدرتمندتر شد و آمادگی پیدا کرد در مقابل توطئه‌های بزرگ‌تر جهانی بایستد. ملت ایران موجب شد تصور جهانی از ایران و اسلام تغییر پیدا کند و ملت ما با اعتباری جدید و قدرتی بیشتر در صحنه جهانی معرفی شود.

وی با بیان اینکه پایان جنگ، پایان توطئه‌های دشمن نبود، تصریح کرد: در جنگ یاد گرفتیم که باید برای بقا در نظام فعلی جهان قدرتمند باشیم. قدرت‌های ضعیف محکوم به تسلیم و نابودی هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حادثه تروریستی 31 شهریور در اهواز عنوان کرد: دشمنان ایران و اسلام که نمی‌توانند اقتدار امنیتی نظام را ببینند در یک حرکت ظالمانه و کور، جمعی از مردم و مدافعان امنیت کشور را به گلوله بستند اما همواره سنت الهی این بوده که توطئه مستکبران به خودشان برگردد.

سردار سلامی افزود: هر چند در ظاهر این حادثه غم‌انگیز بود اما در باطن سرشار از رحمت‌های الهی بود. تجربه 40 سال دفاع ملت ایران نشان داده همیشه شهادت‌، سعادت‌بخش و حلال مشکلات بوده است.

وی ادامه داد: آنها که می‌خواستند تفرقه‌های خونین در خوزستان به راه بیندازند، دیدند که چگونه شهادت عامل وحدت قلب‌ها به یکدیگر شد. ملت ایران از شهادت نمی‌ترسد و شهادت عامل بیداری و جهش اعتقادی ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به حضور مردم خوزستان در تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز، عنوان کرد: در این مراسم همه مردم از تمامی اقشار حضور پیدا کردند و به رئیس‌جمهور آمریکا که فکر می‌کرد نظام ما پشتوانه اجتماعی خود را از دست داده ثابت کردند مانند همیشه از آرمان‌های انقلاب و رهبری دفاع می‌کنند. دشمنان که دنبال تفرقه بود، دیدند چگونه مشعل‌های وحدت فروزان شد و علیرغم تمام مشکلات دغدغه اصلی مردم حفظ انقلاب بود.

**طراحان حادثه تروریستی اهواز در مثلث غربی، عبری و عربی قرار دارند

سردار سلامی با اشاره به دنباله‌های منطقه‌ای و جهانی این حادثه گفت: طراحان این حادثه کور در مثلث غربی، عبری و عربی قرار دارند. ما بر اساس فرمان امام و رهبری می‌گوییم که انتقام قطره قطره خون شهیدان را از عوامل داخلی و خارجی این حادثه می‌گیریم.

وی عنوان کرد: ما به رژیم امارات عربی متحده و عربستان سعودی که صحنه‌گردان برخی شرارت‌ها در برخی نقاط کشور هستند و آرزوی انتقال ناامنی به داخل کشور را دارند، هشدار می‌دهیم؛ هرگز در توسعه تنش با جمهوری اسلامی به هیچ موفقیتی نمی‌رسید.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: شما کوچک‌تر از آن هستید که به عنوان یک رقیب برای ما مطرح باشید. ما 40 سال است در مقابل استکبار جهانی و قدرت‌های بزرگ ایستاده‌ایم شما در ارقام قدرت جهانی دارای ارزش مکانی نیستید و زمانی که کنار آمریکا قرار می‌گیرید، احساس قدرت می‌کنید. شما نمی‌توانید تیغ انتقام ملت ایران را تحمل کنید. ما تاکنون نجابت انقلابی به خرج داده‌ایم اما اگر از خطوط قرمز ما عبور کنید از خطوط قرمزتان عبور می‌کنیم. پس آرام باشید و مداخله نکنید. بلندپروازی‌های شما در منطقه شکست خورده است.

سردار سلامی با بیان اینکه به آمریکایی‌ها هم هشدار می‌دهیم دست از حمایت تروریست‌ها بردارند، زیرا برای آنان زیانبار خواهد بود، گفت: ملت ایران 40 سال است از فراز و نشیب صحنه‌های سخت عبور کرده تا استقلال خود را ثبت کند و از انقلاب محافظت کند. دنیای استکبار هم پیوسته به دنبال توطئه بوده و از همه ابزارهای خود استفاده کرده اما به فضل الهی موازنه قدرت در طول زمان به نفع ما رقم خورده است. ما توانستیم تمرکز قوای دشمن را از قلب ایران دور کنیم و ملت ایران توانست دشمن را در جبهه وسیعی در جهان اسلام تجزیه کند.

**منطقه ما دیگر محل امنی برای چپاول ثروت‌های منطقه توسط آمریکا نیست

وی با بیان اینکه آن خاورمیانه‌ای که‌ آمریکا آرزویش را داشت به تحقق نپیوسته، گفت: امروز منطقه ما دیگر منطقه امنی برای چپاول ثروت‌های منطقه توسط آمریکا نیست. جبهه وسیعی علیه استکبار در جهان اسلام از دریای مدیترانه تا شمال دریای سرخ شکل گرفته است و ساختارهای قدرتمندی در این منطقه بوجود آمده است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: حزب‌الله در لبنان توانسته بازدارندگی قدرتمندی مقابل ارتش رژیم صهیونیستی ایجاد کند و ارتش مردمی سوریه توانست، علیرغم شکست توطئه‌ استکبار دشمنان بزرگ را به حاشیه براند و بخش‌های بزرگی از خاک این کشور را آزاد کند. امروز دهها هزار نیروی مسلمان در سوریه سازمان یافتند و صهیونیست‌ها لهجه‌های پاکستانی، ایرانی، افغانستانی، هندی و لبنانی را می‌شنوند و بیشتر احساس می‌کنند که در مرز بقا و نابودی قرار گرفتند. در عراق نیز نیروی بزرگ مردمی شکل گرفت و سیاست آمریکا را شکست داد. در یمن هم ملت مقاوم این کشور در مقابل سعودی‌ها ایستاده است.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به لحاظ سیاسی بسیار ضعیف شده‌اند، تصریح کرد: آنها می‌خواستند جمهوری اسلامی را در جهان منزوی کنند اما خودشان منزوی شدند. امروز متحدانشان با آنها در جنگ اقتصادی هستند. ترکیه و پاکستان و چین، آمریکا را در یک مخمصه قرار دادند و جنگ سرد روسیه و آمریکا نیز اوج گرفته است. آمریکا دیگر قادر نیست کوچکترین مسئله را در منطقه حل کند اما در مقابل ایران و نظام جمهوری اسلامی در حال گسترش خود در منطقه است و نفوذ ما به دلیل منطق و باور به عدالت، کرامت و استقلال کشورهاست.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز مشروعیت سیاسی خود را از دست داده و بازنده اقتصادی هم در منطقه بوده است، اظهار داشت: علیرغم هزینه‌های سنگینی که آمریکایی‌ها در منطقه کردند اما دستاوردی نداشتند. امروز قدرت نظامی آمریکا هم فرسوده شده و دیگر خبری از حضور پرتعداد شناورهای آنها در خلیج فارس نیست. اینکه رهبر انقلاب می‌گویند امکان جنگ وجود ندارد، درست است؛ زیرا علیرغم فرسوده شدن توان نظامی دشمن، قدرت ما در زمین، هوا و دریا برای هر مهاجمی جهنم می‌آفریند.

**ملت ایران انزوا‌پذیر نیست/ حل معادلات منطقه به ایران متکی شده است

جانشین فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند تکاملی ملت ایران در راستای تفکر مقاومت ملی گفت: در حال حاضر دشمن به دنبال جنگ اقتصادی است اما این جنگ اقتصادی نیست که تعیین‌کننده است و ما باید در مقابل تهاجم رسانه‌ای دشمن بایستیم. کشور ما با 15 کشور همسایه است. از طریق اقیانوس هند و خلیج فارس با جهان در ارتباط است؛ بنابراین ملت ایران انزوا‌پذیر نیست و امروز حل معادلات منطقه به ما متکی شده است.

سردار سلامی افزود: ملت ایران بدانند کشور ما هرگز رخسار یک کشور محاصره شده را نخواهد داشت و‌ آمریکا هم هر غلطی می‌توانسته کرده اما نتیجه‌ای نگرفته است.

وی از مردم خواست فریب عملیات روانی دشمن را نخورند و بدانند انبارهای کالای کشور برای سالها مملو از کالاهای اساسی است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ملت‌ ما عادت کرده که در سختی‌‌ها رشد کند، گفت: در طی این سال‌ها فشارهای آمریکا جز به قدرتمندتر شدن ملت ایران منجر نشده، آنها به ما جنگ را تحمیل کردند اما امروز به قدرت برتر دفاعی منطقه تبدیل شده و سیستم‌های دفاعی را خودمان می‌سازیم. دانشمندانمان را ترور کردند اما ماهواره ساختیم، سینه اتم را شکافتیم و علم‌مان جهانی شد. ما را تحریم اقتصادی کردند اما امروز تمام نیازهایمان را خودمان می‌سازیم.

سردار سلامی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: اگر شما توانمند هستید به 40 میلیون نفر زیر خط فقر خودتان فکر کنید و دلتان برای ملت ایران نسوزد. ملت ایران از یک رهبر بزرگ و هوشیار برخوردار است و با استواری مجاهدانش مقاومت می‌کند.

**مسئولان در جهاد اقتصادی مانند دوران دفاع مقدس باید وسط میدان باشند

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به مسئولان کشور اظهار داشت: شما باید در میدان جهاد اقتصادی در وسط میدان مانند دوران دفاع مقدس با عزم و اراده‌ و ایمان جدی کار کنید تا دشمن را شکست دهید. ملت ایران خود را با دلار عوض نمی‌کند و تسلیم دشمن نمی‌شود. ملت ما یاد گرفته است زیر بار استعمارگران برای رفاه و پیشرفت نمی‌رود و می‌داند تنها راه عزت، جهاد مقابل دشمنان است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: دشمن می‌داند هیچ راهی جز تسلیم شدن در مقابل ملت ایران وجود ندارد. ما رهبری حکیم داریم که با منطق وحی و با شناختی عمیق نسبت به دشمن عمل می‌کند. ملت ایران بایستید و فریب عملیات دشمن را نخورید. آرام باشید امروز آنکه باید بترسید دشمن ماست ما با اطمینان قلب زندگی می‌کنیم و خدا ما را تنها نمی‌گذارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 6 مهر 97، کدمطلب: 1839197، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین