پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی به مناسبت روز جهانی ایمنی و سلامت کار در 28آوریل مصادف با 9 اردیبهشت ماه تاکید کرد: وزارت صنعت در حوزه اختیارات قانونی خود در حذف عوامل مخاطره‌آمیز سلامت در محیط کار با سایر سازمان‌ها مشارکت موثر خواهد کرد.

شعار سال: وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیامی به مناسبت روز جهانی ایمنی و سلامت کار در 28آوریل مصادف با 9 اردیبهشت ماه تاکید کرد: وزارت صنعت در حوزه اختیارات قانونی خود در حذف عوامل مخاطره‌آمیز سلامت در محیط کار با سایر سازمان‌ها مشارکت موثر خواهد کرد.

متن کامل پیام نعمت‌زاده به این شرح است:

رشد و توسعه هر جامعه‌ای، مرهون استفاده صحیح از سرمایه‌های انسانی است. یکی از شاخص‌های پیشرفت و توسعه کشورها داشتن سرمایه‌های انسانی کارا و توانمند است. براساس آمار موجود تعداد شاغلین در بخش صنعت(ساخت) و معدن به ترتیب 3 میلیون و 578 هزار و 621 نفر و 90 هزار نفر است که با توجه به میزان شاغلین کل کشور می توان گفت 17.2درصد جامعه شاغل کشور را تحت پوشش قرار داده است.

طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان بین‌المللی کار سالانه 317 میلیون حادثه با غیبت بیش از 4 روز، و بیش از 900.00 مرگ ناشی از مواجهه با مواد خطرناک محیط کار در دنیا رخ می‌دهد. به همین دلیل ایجاد محیط کار سالم و ایمن از حقوق اساسی شاغلین می‌باشد.

نهم اردیبهشت فرصت مغتنمی است تا یکبار دیگر در جهت ارتقاء و بهبود ایمنی و سلامت محیط کاری هم پیمان شویم. شعار «‌استرس محیط کار؛ چالش همگانی» بیانگر نقش و جایگاه همه سازمان‌ها، مسئولین و کارفرمایان در کاهش عوامل آسیب‌رسان به سلامت است.

افزایش فشارهای روانی محیط کار می‌تواند چرخه اقتصادی و تولید کشور را با کاهش بهره‌وری، انگیزه کاری، افزایش نرخ حوادث و بیماری‌های شغلی، مواجهه کند. بنابراین انتظار می‌رود کلیه سازمان‌های تابعه و وابسته با همکاری سایر دستگاه‌ها در راستای ایجاد محیط سالم و عاری از عوامل آسیب‌زا به منظور ارتقاء سلامت نیروی انسانی اقدام کنند.

اینجانب در راستای ارتقاء محیط کار عاری از فشار روانی به سه مؤلفه مهم ذیل تأکید می‌کنم:

ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه اختیارات قانونی خود در حذف عوامل مخاطره‌آمیز سلامت در محیط کار با سایر سازمان‌ها مشارکت موثر خواهد کرد.

ـ کلیه کارفرمایان واحدهای صنعتی ـ معدنی در راستای کاهش فشار روانی محیط کار با بهره‌مندی از روش‌های نوین علمی- پژوهشی اقدام کنند.

ـ دفتر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSEE) وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای کاهش فشار روانی و فرهنگ‌سازی برنامه‌ریزی‌های لازم را در این بخش انجام خواهد داد.

در پایان ضمن تبریک روز جهانی ایمنی و سلامت کار به کلیه شاغلین و فعالان حوزه ایمنی و سلامت کار در کشور، آرزوی توفیقات روزافزون را از خداوند منان مسئلت دارم.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 99783:www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین