پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
اغلب کارآفرینان تنها روی هدف نهایی و کارهایی که باید انجام دهند تمرکز می‌کنند. به گزارش زومیت و به نقل از Entrepreneur کارآفرینی یا همان راه‌اندازی کسب‌وکار جدید بیش از هر زمانی میان مردم جا افتاده است و اغلب آنها با تهیه یک لیست انجام کار و لیستی از انتظاراتشان وارد بازار می‌شوند. نکته مهم این که تهیه لیستی از کارهایی که نباید انجام شود نیز به همان اندازه مهم است. در ادامه به بررسی بیشتر کارهایی می‌پردازیم که باید در لیست نبایدهای یک کارآفرین جا بگیرد.

شعار سال: اغلب کارآفرینان تنها روی هدف نهایی و کارهایی که باید انجام دهند تمرکز می‌کنند. به گزارش زومیت و به نقل از Entrepreneur کارآفرینی یا همان راه‌اندازی کسب‌وکار جدید بیش از هر زمانی میان مردم جا افتاده است و اغلب آنها با تهیه یک لیست انجام کار و لیستی از انتظاراتشان وارد بازار می‌شوند. نکته مهم این که تهیه لیستی از کارهایی که نباید انجام شود نیز به همان اندازه مهم است. در ادامه به بررسی بیشتر کارهایی می‌پردازیم که باید در لیست نبایدهای یک کارآفرین جا بگیرد.

انتظار نداشته باشید بازاریاب‌ها اولین مشتری را پیدا کنند

هرگز انتظار نداشته باشید که اولین مشتری کسب‌وکار از پویش‌های بازاریابی پیدا شود. مشتری‌های اولیه برند باید توسط کارآفرین کشف شده و سپس وارد مذاکره شوند. بسیاری از محققان موافق این موضوع هستند و عنوان کرده‌اند مذاکرات رودررو تا ۳۴ درصد موفق‌تر از بازاریابی ایمیلی عمل می‌کند.

کسب درآمد، تمام ماجرا نیست

پول درآوردن مهم است، اما نباید هدف اول و آخر یک کارآفرین باشد. حتی تمام پول‌های کره زمین هم نمی‌توانند کسب‌وکاری با طراحی و بنیانگذاری ضعیف را نجات دهند. بنابراین پیش از این‌که به فکر جذب سرمایه باشید، استراتژی‌های خود را دوباره ارزیابی کنید. برای مثال بسیاری از مردم حتی پیش از ارزیابی محصول خود برای جذب سرمایه اقدام می‌کنند. شاید مفهوم ایده روی کاغذ جالب باشد اما مشکلات اصلی را حل نمی‌کند. بسیاری از مشکلات زمانی که وارد عمل شوید بروز پیدا می‌کند. جالب است بدانید اغلب استارت‌آپ‌ها به دلیل آگاهی نداشتن از کار و نه به دلیل کمبود سرمایه محکوم به شکست هستند.

حسرت گذشته را نخورید

هیچ‌کس به فرصت‌های از دست رفته اهمیت نمی‌دهد. بنابراین دست از سرزنش خود بردارید و نگویید که می‌توانستید قانع‌کننده‌تر ظاهر شوید. این افکار نه‌تنها نتیجه مثبتی ندارد، بلکه ابتکار عمل را نیز از بین می‌برد. تصور و مرور موقعیت‌های غیرواقعی، شانس رسیدن به دستاوردهای جدید را کاهش می‌دهد، فرآیند پیشرفت را کند کرده و فرصت پیشرفت را به رقبا واگذار می‌کند. به جای فکر کردن به این‌که چرا نفر اول نیستید روی دستاوردهایی که داشته‌اید تمرکز کنید. کارآفرینی مسیری است که باید به کمک اعضای تیم طی شود و هیچ‌کس دلیل اصلی موفقیت یا شکست نیست. این‌که چه توانایی یا مهارت‌هایی دارید، مهم نیست. مهم این است که کل اعضای تیم تا چه اندازه موفق خواهند بود.

گوش دادن را فدای صحبت کردن نکنید

آیا همیشه دنبال این هستید که خودتان را ثابت کنید؟ شما یک زبان و دو گوش دارید. به عبارت دیگر باید دو برابر بیشتر از زمانی که حرف می‌زنید، گوش دهید تا نکات مثبت و جدید را یاد بگیرید. از سوال کردن نترسید و با دقت به پاسخ طرف مقابل گوش دهید. داشتن مربی و گوش دادن به صحبت‌های او بهترین تمرین برای تقویت مهارت شنیداری است.

برای پیشرفت عجله نکنید

اگر برای رسیدن به موفقیت عجله دارید و بیش از اندازه روی این موضوع تمرکز کرده‌اید باید بدانید احتمال اشتباه کردن را افزایش داده‌اید. موفق شدن در هر کسب‌وکاری مهم است، اما در یک شب به دست نمی‌آید. موفقیت در استارت‌آپ مانند مسابقه دوی ماراتن است و نه دوی

سرعت! پیشرفت کردن را در اولویت قرار دهید و از شکست‌ها استقبال کنید. قبل از این‌که به گسترش کسب‌وکار فکر کنید، از استخدام نیروی کار مناسب مطمئن شوید و ببنید آیا در مسیر درستی قرار گرفته‌اید یا خیر؟ آیا استراتژی کسب‌وکارتان با هدف جذب مشتری‌های وفادار طراحی شده است یا خیر؟ این موارد بهتر است پیش از گسترش کسب‌وکار در نظر گرفته شوند

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تی نیوز تاریخ انتشار ------، کدمطلب: 916115910067، www.tnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین