پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
ریسک و فرصت، دو روی یک سکه هستند. بدیهی است شما به‌دنبال فرصت‌های بیشتری برای کاهش ریسک هستید. کارآفرینان بزرگ آموخته‌اند که چگونه به‌طور واقعی هر دو روی سکه را در کسب‌وکار ارزیابی و مدیریت کنند.

شعار سال: کارآفرینانی بصری (کسانی که نسبت به اطراف‌شان هوشیار هستند) تمایل دارند تا فرصت‌های استراتژیک جدید را شناسایی کرده و برای آنها برنامه‌ریزی کنند. آنها به‌جای توسعه وضع موجود، در جستجوی تکنولوژی‌های جدید و در حال ظهور هستند. ریسک در فرصت‌های جدید معمولاً آشکار نیست، بنابراین چالش این است که احتمال ریسک را در هر استراتژی و موقعیت بررسی کنیم و از این طریق، توانایی شرکت را در مواجهه با ریسک، افزایش دهیم.

جنبه مالی:

این جنبه می‌تواند هم فرصت و هم خطر تلقی شود. جوانب مالی در بسیاری از مراحل کسب‌وکار اعم از راه‌اندازی، قبل و بعد از توسعه ظاهر می‌شوند. ابتدا باید ریسک و ارزش سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذار و گیرنده سرمایه را ارزیابی کنید. سپس تعادل ظریفی بین جریان درآمدی در مقابل هزینه‌ها، سرمایه‌گذاری در بازاریابی و هزینه کارمندان ایجاد کنید.

جنبه عملیاتی:

هنگامی‌که کسب‌وکاری در حال اجرا است، فرصت‌ها را می‌توان از طریق فرایندهای پرطرفدار و مبتنی بر مدل کنترل مدیریت به‌حداکثر رساند. مثال‌هایی از ریسک‌های عملیاتی عبارت‌اند از: اقدامات غیرمجاز، غیرقانونی یا غیراخلاقی کارکنان و خطرات ناشی از خرابی در فرایندهای معمول.

جنبه رشد و توسعه:

این مقوله، راهی برای ایجاد تعادل بین فرصت‌ها و ریسک در کسب‌وکار است. کسب و کار شما می‌تواند با رویه‌ای طبیعی رشد کند یا خودتان با جذب سرمایه‌های بزرگ، کسب‌وکارتان را توسعه دهید. تصور کنید کسب‌وکاری را با مبلغ مشخصی به راه انداخته‌اید، یک راه این است که با درآمد حاصل از فروش محصولات و خدمات‌تان در یک سیر طبیعی رشد کنید، اما از طرف دیگر ممکن است با جذب سرمایه‌ای هنگفت، رشدی چند برابری را تجربه کنید. بدیهی است در هر دو روش میزان فرصت‌ها و ریسک‌ها متفاوت است و درواقع همه چیز به پتانسیل شما بستگی دارد.

نکته مهم برای کارآفرینان این است که ذهنیتی برنده و پیروز داشته باشند. به‌جای مبارزه با ریسک و خطرات احتمالی، خود را در معرضریسک قرار دهند. با رعایت همین نکات است که مزیت واقعی به ارمغان می‌آید.


در ادامه به پیشنهاد‌هایی برای رسیدن به این هدف می‌پردازیم:

بازاریابی پیشگیرانه را درک کنید:

بازاریابی مملو از ریسک است، اما هدف نهایی، بازاریابی ایمن و بدون خطر است. بازاریابی پیشگیرانه نوعی استراتژی در بازاریابی است که بر ایجاد و حفظ مشتریان تمرکز دارد. برای رسیدن به این هدف لازم است به جای اینکه به بازاریابی به‌عنوان فرایندی هزینه‌بر نگاه کنید، آن را نوعی سرمایه‌گذاری بدانید.

خطر شکست احتمالی را درک کنید:

به عنوان کارآفرین باید درک کنید که شکست پایان دنیا نیست، بلکه نوعی سیگنال از محیط اطراف و هشداری برای سنجش میزان آمادگی شما است. باید این واقعیت را بپذیرید که تغییرات ایجادناپذیرند. تصمیم بگیرید که تغییر کنید. کارآفرینان از شکست‌ها بیش از موفقیت‌ها یاد می‌گیرند. شکست‌های کوتاه‌مدت منجر به موفقیت‌های طولانی‌مدت خواهند شد.

خود را در معرض ریسک قرار دهید:

همه کارآفرینان با محصولات و خدماتی که به مشتری ارائه می‌دهند در معرض ریسک قرار می‌گیرند. اگر این محصولات ارزش مورد انتظار مشتری را به او ندهد، کسب و کارتان از بین خواهد رفت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه جامع اطلاع رسانی کارآفرینان، تاریخ 29 بهمن 96، کد مطلب: 34304:www.modirinfo.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین