پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۰۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
در پایان نمایشگاه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی و سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تفاهم نامه‌ای درخصوص همکاری مشترک مهارت افزایی سربازان وظیفه را امضا کردند.
شعارسال: به نقل از سازمان تات،سردار سرلشگر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، مهندس محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار علی عبدالهی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح، سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار دریادار فدوی معاون هماهنگ کننده سپاه، سردار کمالی رئیس اداره سرباز ستادکل نیروهای مسلح، امیر سرتیپ محمد حسن باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح، سرتیپ شیخ معاون آموزش کل ارتش، دکتر پاک سرشت معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای از نمایشگاه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و غرفه وزارت جهاد کشاورزی که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا شده، بازدید کردند.

مهندس جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی، مهندس ورداسبی رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و دکتر مؤیدی معاون آموزش و ترویج، دکتر نساجی معاونت آموزشی و دانشجویی، مهندس درجانی مدیرکل دفتر ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی و شبکه ترویج نیز در این نمایشگاه حضور داشتند و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد فرصت‌های آموزشی و ارتقای مهارت‌های شغلی سربازان را به بازدیدکنندگان ارائه دادند.

در این نمایشگاه که به همت قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح برپا شده بود، غرفه‌هایی از ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی و برخی دیگر از وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی حضوری فعال داشتند.

وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم، طی مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به سخن مقام معظم رهبری، مبنی بر اینکه دوران سربازی فرصتی مغتنم برای جوانان است با بالاترین بهره‌ها ، افزود: یکی از این بهره‌ها بحث مهارت آموزی منجر به شغل برای سربازان می‌باشد که وزارت جهادکشاورزی با توجه به عرصه ها ، قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی خود ، می‌تواند ارتباط قابل توجهی با ستاد کل نیروهای مسلح برقرار کند و این آموزش‌های عرصه کشاورزی بخصوص در مباحث گلخانه‌ها، پرورش گیاهان دارویی و ... زمینه هایی هستند که جوانان این مرز و بوم پس از دریافت پایان خدمت ، میتوانند همزمان به کسب شغل و درآمد برسند . ایشان همچنین متذکر شد که این آموزش‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود ، قابل توسعه نیز می‌باشد.

مهندس جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی نیز در گفتگو با واحد مرکزی خبر اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ مهارت شغلی در بخش کشاورزی آموزش داده می‌شود که سربازان وظیفه نیز می‌توانند در مراکز مرتبط مهارت‌های لازم را فرا گرفته و گواهی مهارت دریافت کنند تا در آینده در شغل و حرفه‌ کشاورزی توانمند شوند.

در حاشیه این نمایشگاه، دکتر مؤیدی نیز در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: وزارت جهاد کشاورزی در بحث مهارت‌آموزی سربازان در حوزه‌های تخصصی، آموزشی و ترویجی وظیفه‌ی آموزش و افزایش دانش و تخصص را برعهده دارد. وی افزود: در طرح سربازان سازندگی از گذشته تا امروز حدود سی‌۳۰ هزار سرباز متخصص جذب مراکز خدمات جهادکشاورزی شده‌اند و پس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزیر جهادکشاورزی و ستاد کل نیروهای مسلح، از این پس با استفاده از ظرفیت پادگان ها و اوقات فراغت سربازان می‌توان با آموزش مهارت به آنها در حوزه های زراعت، باغبانی، دام، شیلات و ... در طول خدمت باعث افزایش تولید شد و این مهم پس از خدمت نیز میتواند باعث ایجاد شغل و حرفه برای سربازان شود.

در پایان نمایشگاه مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی و سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تفاهم نامه‌ای درخصوص همکاری مشترک مهارت افزایی سربازان وظیفه را امضا کردند.

گفتنی است، این نمایشگاه با هدف ارائه دستاورد‌های بومی، تعامل میان نهاد‌های دولتی و نیرو‌های مسلح در راستای ایجاد فرصت‌های آموزشی و ارتقای مهارت‌های شغلی و حرفه ای سربازان در حین خدمت برگزار شده است.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی ، تاریخ انتشار 10 مهر 97 ، maj.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
ا.ف75
واقعا تو این دوره و زمونه هیچ کسی این عقیده رو نداره که سربازی به طور صرف میتونه تاثیر گذار باشه در زندگی یه جوون! این طرح ها و کارها مردم رو امیدوارتر میکنه به اینده جوونشون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
تو طول دوران خدمت باید بتونن مفید تر عمل کنن در حال حاضر رفتم به سربازی وقت تلفیه
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
به نظرم لزوم این مهارت افزایی با حادثه ی اهواز بیشتر نمود پیدا کرد.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
اخرش نفمیدم ک سربازی چه فایده اای دداره برا جوونا جز تلف کزدن وقتشوونم.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین