پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۶۰۱۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
حکیمی پور گفت: همزمان که سونامی در اقتصاد ایران در آغاز سال 97 رخ داد و دلار هر روز افزایش پیدا کرد، یک بحث به وجود آمد که کسانی که دلار زیاد در کشورهای امارات و فرانکفورت دارند اقتصاد ایران را تعیین می‌کردند.وی بیان داشت: در واقع دولت نوعی روان پریشی در جامعه ایجاد کرد و نوعی احساس نگرانی در رابطه با اقتصاد ایران ایجاد کرد و مردم همه با این سوال مواجه شدند که آینده خود و فرزندانمان چه خواهد شد؟

شعار سال: ابوالقاسم حکیمی پور، اقتصاددان بیان داشت: همزمان که سونامی در اقتصاد ایران در آغاز سال 97 رخ داد و دلار هر روز افزایش پیدا کرد، یک بحث به وجود آمد که کسانی که دلار زیاد در کشورهای امارات و فرانکفورت دارند اقتصاد ایران را تعیین می کردند.

وی افزود: در تمام این مدت هیچ راهکار مشخصی در بانک مرکزی نبود، به تازگی بانک مرکزی اختیاراتی از مجلس و دولت گرفته است تا بتواند در این نابسامانی به موقع و به صورت کنترلی برخورد کند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: افزایش نرخ ارز با هیچ یک از واقعیت های اقتصادی ایران هماهنگی نداشت، البته این احتمال وجود دارد که خود دولت خواهان افزایش یکباره و جهشی نرخ ارز بود تا بتواند بدهی هایش به تأمین اجتماعی، سیستم بانکی و پیمانکارهای مختلف را بپردازد.

وی اظهار داشت: خود دولت دلار را با نرخ بالا تزریق کرد تا بتواند کسری بودجه را تأمین کند الان دارد قیمت را پایین می آورد تا به مردم در جهت تثبیت موفقیت دولت عملکرد مناسبی در کنترل نرخ ارز نشان دهد.

حکیمی پور تأکید کرد: بنابراین می توان گفت خودش اجازه داد تا نرخ ارز بالا برود و حالا خودش کم کم دارد نرخ ارز را پایین می آورد تا مردم را از نظر اقتصادی راضی نگه دارد.

وی بیان داشت: در واقع دولت نوعی روان پریشی در جامعه ایجاد کرد و نوعی احساس نگرانی در رابطه با اقتصاد ایران ایجاد کرد و مردم همه با این سوال مواجه شدند که آینده خود و فرزندانمان چه خواهد شد؟

استاد اقتصاد در پایان خاطرنشان کرد: الان دولت تصمیم دارد که توافق را روی نرخ ارز 12 هزار تومانی با مردم ببندد تا مردم فکر کنند دولت توانست موفق عمل کند، در حالی که عملا دولت از ابتدا قصدش همین بود تا نرخ را به 18 هزار تومان برساند و بعد پایین بیاورد تا رضایت اجتماعی مردم را کسب کند اما این ترفند خوبی نخواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری 90 اقتصادی تاریخ انتشار 9مهر 97، کدمطلب: 2115043، www.90eghtesadi.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
0
0
ا.ف75
فعلا که این نرخ پایین تر این حرفا اومده و حدس شما غلط از اب در امده! امیدوارم هرکسی تو این دوران پی سودجویی خودش بود هرروز مالش کمتر شه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین