پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۲۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور می‌گوید که لایحه منع خشونت علیه زنان مورد تایید بخش‌هایی از قوه قضاییه که به جزییات آن ورود پیدا کردند و انطباق آن را با قوانین موجود دیدند هم است.
شعارسال: معصومه ابتکار این روزها سخت فعالیت خود را در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دنبال می‌کند.

از این‌رو فرصت را مغتنم شمردیم تا با وی در خصوص دو موضوع مهم و اساسی که تا حد زیادی به حوزه ایشان مربوط می‌شود گفت‌وگویی داشته باشیم.

*یکی از وعده‌های آقای روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری، حضور ۳۰ درصدی زنان و جوانان در پست‌های مدیریت میانی و ارشد کشور بود، خود آقای روحانی می‌گفت من نتوانستم و از آقای رحمانی فضلی می‌خواست این مسئله را اجرا کند. وقتی خود رئیس دولت نمی‌تواند، چه تضمینی وجود دارد که وزرا بتوانند؟

اول از همه باید توجه داشت که واگذاری ۳۰ درصد پست‌های مدیریت میانی و ارشد کشور به زنان و جوانان قرار است در طول چهار سال خدمت دولت دوازدهم انجام شود. یعنی قرار است سال به سال برای این موضوع برنامه‌ریزی شود تا اینکه در پایان دولت دوازدهم این اتفاق تمام و کمال بوقوع بپیوندد.

*الان که دو سال آن گذشته است، حتی یک وزیر زن هم انتخاب نشد.

با تحقیقی که کردیم به این نتیجه رسیدیم که رشد مدیران زن در استان‌ها حدود ۶۰ درصد رشد داشته که این در سطوح پایه و میانی بوده و مدیران و معاونان زن در وزارتخانه‌ها هم در دولت دوم آقای روحانی تا به امروز حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد در راستای تحقق وعده دولت، کار‌های خوبی صورت گرفته و تقریباً تاکنون طبق برنامه جلو رفته است. البته آماری که من به شما گفتم در خصوص زنان بوده که البته در بین این زنانی که پست‌های مدیریت میانی و ارشد را گرفته‌اند، افراد جوان هم حضور دارند.

در این رابطه عملکرد دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و بعضی دستگاه خیلی خوب عمل کردند و به نظر می‌رسد برخی دستگاه‌های دیگر هم باید کمی به این موضوع سرعت دهند. امیدوارم با تلاش همه اعضای دولت، سرعت این انتصابات بیش از از پیش شود.

*لایحه منع خشونت علیه زنان به کجا رسید؟ مخالفان گفته بودند تصویب این لایحه دخالت در نهاد خانواده‌ها است.

لایحه منع خشونت علیه زنان قصد دخالت در امور خانواده‌ها را ندارد بلکه حفاظت از خانواده‌ها را دنبال می‌کند. یعنی خانواده‌ای که در آن خشونت، بی‌عدالتی وجود داشته باشد و فضای روانی در تنش، فشار، تهدید و ارعاب قرار گرفته باشد، خانواده نیست. اصل خانواده، آرامش و محبت است. خانواده باید یک فضایی برای رشد باشد؛ بنابراین تمام مفاد این لایحه در راستای تحکیم و حفاظت از خانواده است.

ما مسئله خشونت علیه زنان را در جامعه داریم و برای اینکه بتوانیم در چارچوب موازین شرعی به این موضوع رسیدگی‌های لازم را داشته باشیم، لایحه را تدوین کردیم که مورد تایید قضات و مجتهدانی است که کاملاً از نظر شرعی به این موضوع پرداخته‌اند. از طرفی این موضوع، مورد تایید بخش‌هایی از قوه قضاییه که به جزییات آن ورود پیدا کردند و انطباق آن را با قوانین موجود دیدند هم است.

*یک از چالش‌هایی که به تبع خشنوت علیه دختران در خانواده صورت می‌گیرد این است که منجر به فراری شدن برخی از این افراد از خانه می‌شود، آیا آمار دقیقی از دختران فراری دارید؟

آمار دقیقی از این مسئله نداریم، اما می‌دانیم که این موضوع یکی از معضلات جامعه ماست و اگر خانه، محلی امن و آرام باشد کمتر شاهد دختران فراری در کشور خواهیم بود. یکی از دلایل فراری شدن دختران از خانه، مسائل اقتصادی است و متاسفانه خشونت هم یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده آمار دختران فراری رشد داشته باشد.

اعضای خانواده باید تلاش کنند محیط زندگی را به سمت آرامش هرچه بیشتر سوق دهند که در نهایت افراد در فضایی منطقی و همراه با احترام متقابل بتوانند نظرات مخالف یکدیگر را تحمل و با هم گفتگو کنند که مطمئناً در این شرایط، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. بخش زیادی از این موضوع، فرهنگی است و بخشی دیگر از آن قضایی و حقوقی می‌باشد که ان‌شاءالله اگر لایحه منع خشونت علیه زنان به تصویب نهایی برسد خواهیم دید که تا چه میزان قابل ملاحظه‌ای این مشکلات برطرف خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 11 مهر 1397 ، کدخبر: 148678 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
بله همینه اوضاع از زنان فقط به صورت حرف حمایت میشه اما در عمل هیچ خبری نیست
ح.ن76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
دولت اقا روحانی به کدوم وعده عمل کرد که این دومیش باشه


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین