پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۷۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آمار خشونت های رفتاری بیشتر از خشونت های جسمی و جنسی است، تاکید کرد بیشتر زنان در برابر خشونت های رفتاری فقط سکوت می کنند

شعارسال:لایحه منع خشونت علیه زنان همچنان مسکوت مانده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آمار خشونت های رفتاری بیشتر از خشونت های جسمی و جنسی است، تاکید کرد بیشتر زنان در برابر خشونت های رفتاری فقط سکوت می کنند.

زهرا ساعی در همایش منع خشونت علیه زنان در تالار پتروشیمی تبریز گفت: ابعاد جدید خشونت در سراسر جهان وجود دارد و به منطقه جغرافیایی خاصی محدود نمی‌شود البته خشونت علیه زنان در برخی مناطق کم و در برخی مناطق زیاد است و

وی گفت: بر اساس مطالعاتی که در کشورهای غربی صورت گرفته، یک‌سوم تا یک‌پنجم زنان در غرب مورد خشونت قرار می گیرند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با بیان اینکه آمار خشونت‌های رفتاری بیشتر از خشونت های جسمی و جنسی است، گفت: بیشتر زنان در برابر خشونت های رفتاری فقط سکوت می‌کنند. در کشور ما نصفی از آمار پوشانده می‌ماند و نصفی دیگر رسمی نیستند. دلیل اینکه پوشانده می‌ماند این است که بسیاری می‌ترسند و اعتماد به نفس پایینی دارند و برخی دیگر خشونت را عادی می‌دانند و فکر می‌کنند که این مورد به خودشان مربوط است و در مقابل کسانی که از خشونت حرف می‌زنند و از آن ها سوال می کنند چرا شکایت نمی‌کنی می گویند که این یک مسئله عادی است و دلیل شکایت نکردن مان به خودمان مربوط است.

ساعی گفت: هر چقدر که میزان تحصیلات بالاتر برود و هرچقدر همکاری و تعامل افزایش یابد و هرچقدر درک مردان بالاتر برود، خشونت کمتر اتفاق می افتد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: یکی از عوامل موثر در خشونت، نگاه مردسالار در خانواده است؛ یعنی آن دسته از مردهایی که در خانواده خود قبل از ازدواج با رفتار مردسالار روبه‌رو بوده اند، بعد از ازدواج نیز رفتاری را که در خانواده‌شان دیده اند،تکرار می کنند و به این ترتیب در خانواده روش مردسالاری رواج پیدا می‌کند و همراه آن خشونت نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: در کشور ما یک لایحه با عنوان منع خشونت علیه زنان وجود دارد که مسکوت مانده و هنوز به مجلس نرسیده است، از زمانی که این لایحه تنظیم شد، دوسال می گذرد اما هنوز این لایحه به مجلس نرسیده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار28مهر 97، کد خبر: 863439، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
0
0
این ها اول از همه با فرهنگ سازی برطرف میشه
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین