پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۰۴۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی در روز سه شنبه ۱۰ مهرماه با بررسی چند دستور برگزار شد و نحوه تطبیق دروس گذرانده شده دانشجویان انتقالی از دانشگاه‌های دولتی به دانشگاه آزاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شعارسال: علیرضا رهایی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی در روز سه شنبه ۱۰ مهرماه با بررسی چند دستور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه آئین نامه تبدیل وضعیت دانشجویان ایرانی غیربورسیه مشغول به تحصیل در خارج از کشور و انتقال آن‌ها به واحد‌های دانشگاه آزاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: پس از ارزیابی درباره نحوه سطح بندی دانشگاه‌های خارجی، نحوه ورود دانشجویان به دانشگاه، توزیع دانشجویان بین واحد‌های دانشگاهی و تطبیق دروس گذرانده شده، این آئین نامه مصوب شد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: پذیرش دانشجوی خارجی در واحد‌های این دانشگاه دستور دیگر جلسه شورای برنامه ریزی بود که مصوبه‌ای در این زمینه داشت که به زودی ابلاغ می‌شود.

رهایی با اشاره به درخواست برخی از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی مبنی بر انتقالی به واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: نحوه تطبیق دروس گذرانده شده دانشجویان انتقالی از دانشگاه‌های دولتی به دانشگاه آزاد اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت مصوب شد باتوجه به اینکه کیفیت دروس گذرانده شده در دانشگاه‌های برتر و سطح یک در حد مطلوبی است، این دروس عینا پذیرفته شود و در مورد سایر دانشگاه‌ها براساس دستورالعمل مصوب، معادل سازی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دروس جبرانی در مقطع دکتری باید در ترم‌های اول و دوم تحصیل گذرانده شود، اظهار داشت: واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی موظف هستند نسبت به این امر نظارت دقیق و جدی داشته باشند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به درخواست تعداد محدودی از دانشجویانی که دروس جبرانی خود را نگذارنده اند، اما درخواست ثبت نام برای امتحان جامع دارند، اشاره و تاکید کرد: در این جلسه به طور استثنا موافقت شد تا این دانشجویان در ترم جاری تا سقف ۶ واحد درسی از دروس جبرانی خود را همزمان با امتحان جامع سپری کنند.

رهایی با بیان اینکه آزمون‌های زبان به دلیل وقفه‌ای که در برگزاری کلاس‌های زبان ایجاد شده به تاخیر افتاده است، گفت: زمان برگزاری امتحان جامع دانشگاه آزاد اسلامی که قرار بود در آبان ماه سال جاری برگزار شود، متناسب با پایان کلاس‌های زبان مشخص می‌شود.

وی همچنین افزود: افرادی که در آزمون جامع دانشگاه آزاد اسلامی قبول شده اند، اما در آزمون زبان موفق نبوده اند، نتیجه آزمون جامع آن‌ها تا پایان دوره جدید کلاس‌های زبان همچنان معتبر است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 11مهر1397 ، کدخبر: 714808: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
اینطوری کار های انتقالی راحت تر انجام میشه
ح.ن76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
ا.ف75
این که دانشجو هایی که دارن خترج تحصیل میکنن میتوننن با طی مراحلی که خیلی هم سخت نیست به داخل برگردن یه باگ قانونیه
واقعا اجحافه در حق دانشجو هایی مثل رشته های پزشکی
ناشناس
Germany
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
این اقدام باید زودتر انجام بشه. دیروز با دیدن فیلم سخنرانی یک دانشجو در برابر وزیر مربوطه واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم.
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
شاید اینطوری سطح علمی دانشگاه های ازاد بالاتر برد

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین