پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۰۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
تولیدکنندگان قند و شکر نیک می دانند که دادن اطلاعات مخدوش شاید در کوتاه مدت برخی منافع زودگذر را داشته باشد اما در بلندمدت زیان خالص خواهد بود و خوشبختانه به همین دلیل آمارهای تولیدی در بالاترین درجه اعتماد قرار دارند.

شعارسال: حرکت در هر مسیری از سوی افراد، سازمانها و جامعه ها در هر عصر و دورهای نیازمند تأمين برخی الزامها و ابزارها و امکانات است که بدون آنها حرکت میسر نخواهد بود. به طور مثال حرکت به سوی توسعه اقتصادی در هر جامعه ای نیازمند نقشه راه برای یک دوره میان مدت است که باید مطابق با اهداف، رویکرد و برنامه های نهفته در دل آن نقشه راه آماده شود تا توسعه به نتیجه مطلوب برسد. تجربه جامعه بشری نشان داده است که داشتن اطلاعات دقیق، بهنگام، کارشناسانه و تهیه شده بر پایه دانش و تخصص و تجربه بدون تردید یکی از الزام های هر کاری از جمله توسعه است. آمار و اطلاعات همچون چراغ راهنمایی اند که به هر نهادی امکان می دهد با استناد به آنها بداند که برای برداشتن گام بعدی چه کاستی هایی دارد و کدام نقاط را می توان نقاط قوت تلقی کرد. هر فعالیت همه سویه و بزرگ و حتی فعالیت در هر رشته صنعتی و اقتصادی بدون وجود آمارهای دقیق و کارشناسانه به بیراهه کشیده می شود.

مدیران بنگاه های تولیدکننده قند و شکر و انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر سابقه نزدیک به نیم قرن تولید آمار از مراحل گوناگون صنعت قند و شکر از مرحله کاشت و برداشت محصولاتی مثل چغندر قند و نیشکر در مزارع پرشمار کشور دارند و از طرف دیگر نسبت به تجارت خارجی شکر با حساسیت عمل کرده و آمار و اطلاعات مربوط به این بخش را با دقت تمام از همه منابع و مراکزی که در این کار دخالت دارند و جزو وظایف قانونیشان است دریافت و آنالیز می کنند.

انجمن صنفی و کارخانه های قند و شکر مطابق با عرف و عادت پسندیده، آمار و اطلاعات مرتبط با تولید را نیز در زمان مناسب و با دقت و کارشناسی جمع آوری می کند. این اطلاعات و آمار که اسنادی تاریخی به حساب می آیند و با وسواس علمی – کارشناسی بالایی تهیه می شود و کمترین خطا را نسبت به آمارهای مشابه دارد تا همین امروز از مهمترین آمارهای تولیدشده در یک فعالیت است که از طرف یک نهاد غیردولتی تهیه و دراختیار دولت قرار می گیرد. امانتداری علمی – کارشناسی در تولید آمار قند و شکر موجب شده است که مجلس قانونگذاری کشور، سازمانهای نظارتی و اجرایی و بخشهای مختلف دولت بدون دغدغه به آنها مراجعه کنند.

با توجه به اینکه آمار، چراغ راهنمای تصمیم سازان و تصمیم گیران کشور است و اگر خدای ناکرده در تولید و توزیع و ارائه آن جانبداری و رفتار غیرمسئولانه حاکم باشد می تواند به فاجعه منجر شود همه افراد و سازمانها باید مراقب این مسئله باشند. این یکی از بدترین کارهاست که به دلیل داشتن یک مسئولیت مقطعی در یک دوره از فعالیت، افرادی باشند که با ارایه آمارهای مخدوش و فاقد نزاکت آماری، شرایط را سخت کنند. افراد و سازمان هایی که به هر دلیل در جایی مسئولیت دارند و ممکن است این مسئولیت در دوره بعدی به فرد دیگری داده شود نباید برای اینکه حرفی زده باشند موجب تصمیم سازی غلط شده و بنیاد و بنیان آمارهای کارشناسانه را سست کنند. این کار با هر هدفی که باشد می تواند آسیب بزند و موجب گم کردن راه از بیراهه خواهد شد و در یک فرآیند زمانی به جایی می رسیم که برگشت به نقطه اعتماد سخت می شود.انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر با درک دقیق از اهمیت تولید آمارهای مربوط به این صنعت همه نیروی خود را برای اعتمادسازی و فزاينده کردن درجه اعتماد میان نهادهای دولتی و کارخانه ها و بنگاهها قرار داده است و به همین دلیل است که با کمترین ضریب خطا راه را برای تصمیم گیری در قند و شکر هموار کرده است. متأسفانه برخی اوقات شاهد هستیم که افرادی در بدنه دولت اقدام به بازگویی برخی اطلاعات نادرست در جامعه شده و آمارهای مخدوش به رسانه ها می رسانند و موجب دردسر می شوند. بدیهی است که چنین افراد و سازمانهایی در فرآیند انجام کار به مرور از چرخه تصمیم گیری خارج خواهند شد، اما تا آن روز ممکن است برخی گمراهی ها را فراهم کنند.

واقعیت این است که تولیدکنندگان قند و شکر نیک می دانند که دادن اطلاعات مخدوش شاید در کوتاه مدت برخی منافع زودگذر را داشته باشد اما در بلندمدت زیان خالص خواهد بود و خوشبختانه به همین دلیل آمارهای تولیدی در بالاترین درجه اعتماد قرار دارند. امید است همه کسانی که به هر دلیل در صنعت اصیل قند و شکر در هر منصب و مقام و در هر موقعیتی فعالیت دارند ضرورت تولید آمار اعتمادساز را به مثابه بالاترین اولویت کاری در مرکز توجه قرار دهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فودپرس، تاریخ انتشار: 14مهر1397 ، کدخبر: 2597584: www.foodpress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
0
0
مردم باید از اعتماد داشتنشون به آمار تولیدتون بگن نه شما
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین