پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
فرماندار قم مدعی است مجتمع فرهنگی افتتاح شده در روستای مبارک‌آباد قم موضوعی انسان‌دوستانه است، اما نماینده مردم قم نظر مخالفی دارد.

شعارسال: فرماندار قم مدعی است مجتمع فرهنگی افتتاح شده در روستای مبارک‌آباد قم موضوعی انسان‌دوستانه است، اما نماینده مردم قم نظر مخالفی دارد.

پنجم مهر بود که یکی از فعالان توییتری در صفحه شخصی خود از دیدار مسئول اتاق بازرگانی انگلیس و از شرکای مالی جک استراو با برخی از روحانیون و مراجع قم خبرداد و به مسئله نفوذ در قم اشاره کرد؛ همچنین دیروز این فعال فضای مجازی خبر دیگری از قم منتشر کرد و در صفحه شخصی‌اش از افتتاح مجتمعی فرهنگی از سوی اروپایی‌ها (انگلیس، نروژ، سوئیس، سوئد و دانمارک) در روستای مبارک‌آباد قم که عمده ساکنان آن مهاجران افغانستانی هستند خبر داد.

این در حالی است که چند سال پیش حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم از تلاش سرویس‌های جاسوسی برای نفوذ در بیت مراجع عظام قم خبر داده بود؛ بر همین اساس این مسئله سبب شد تا حساس شده و به سراغ رضا سیار، فرماندار قم رفته و این مسئله را از او جویا شویم.

وی درباره این خبر اظهار کرد: این قضیه را جناب آقای ذوالنور نماینده محترم مردم شریف قم مطرح کرد و من امروز که با او صحبت کردم، گفت: «من نگفتم که این موضوع قطعی است، بلکه یک خبری به دست ما رسیده و من بررسی می‌کنم و صحت و چگونگی موضوع را به اطلاع مردم می‌رسانم».

سیار با بیان اینکه وی به‌عنوان نماینده قم حق نظارت و بررسی دارد و خودش نسبت به چند نکته‌ای که مدنظر داشت از من خواست اطلاعات در اختیارش بگذارم تا حقیقت موضوع برایش روشن شود، افزود: این خبر در روزهای آتی از سوی نماینده قم ارائه خواهد شد و امیدوارم خبری باشد که نبود این موضوع و تکذیب آن باشد.

وی با بیان اینکه اداره اتباع اداره کل امور خارجه استان قم قرار شد اطلاعات لازم را در اختیار فرمانداری و حجت‌الاسلام ذوالنور قرار دهد، تصریح کرد: این خبری است که هنوز ابعاد آن ناشناخته است بر همین اساس توافق کردیم که خود او بررسی، و نتیجه را اعلام کند.

فرماندار قم درباره خبر دیدار یکی از فعالان اقتصادی انگلیس با مراجع قم اشاره کرد: مردم و مسئولان نسبت به نفوذ بیگانه حساس هستند و حق هم دارند، اما بحثی که وجود دارد این است که کلیات افتتاح این مجموعه فرهنگی یک موضوع انسان‌دوستانه از سوی سازمان امور پناهندگان نروژی (NRC) است.

وی با اشاره به اینکه ما در شرایط خاص جنگ اقتصادی هستیم و توصیه مقام معظم رهبری هم وحدت میان همه نیروهاست، بیان کرد: اگر یک موضوعی داخلی باشد و به مدیریت من و دیگر مسئولان دولتی برگردد و نماینده یا مسئولی اظهارنظری کند، موضوع داخلی است و حساسیت چندانی ندارد، اما اگر موضوعی که به سیاست خارجی به‌ویژه سازمان‌هایی که امور حمایتی و انسان‌دوستانه را دارند، ارتباط داشته باشد باید باظرافت با این موضوعات برخورد کرد و گوینده و ناقل خبر باید ۱۰۰ درصد از صحت موضوع مطمئن باشد؛ چراکه در غیر این صورت به اعتبار و حیثیت بین‌المللی نظام لطمه وارد می‌شود.

سیار با بیان اینکه جناب ذوالنور که دلسوز نظام هست و اگر هم مطلبی را منتشر کرده از سر دلسوزی بوده، ما نیز بررسی این موضوع را به خودشان واگذار کردیم، تأکید کرد: ما از رسانه‌ها توقع داریم که شرایط حساس زمان را درک کرده و در این موضوعات، ژورنالیستی کار کردن کار خطرناکی است و ممکن است به زیان نظام تمام بشود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تنها نروژ در پس پرده این مجتمع فرهنگی است؟ عنوان کرد: حامیان مالی سازمان NRC کشورهای اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی هستند که در امور مختلف پناهندگان، خیریه، محیط‌زیست و موارد دیگر فعالیت دارند؛ البته درباره ابعاد نفوذ آن، دستگاه‌های صاحب صلاحیت باید اظهارنظر کنند و ما مسئولان محلی باید مراقب باشیم و اظهارنظر پیرامون موضوعی که ابعاد مختلف آن را نمی‌دانیم، جایز نیست.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار 19مهر 97، کدمطلب:317228 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین