پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۸
در آیین‌نامه کمیسیون عفو شرایط اعطای عفو و مواردی را که شامل عفو می‌شود، مشخص شده است‌ و طبق بند 11 اصل 110 قانون اساسی عفو یا تخفیف مجازات محکومان در حدود موازین اسلامی‌ پس از پیشنهاد رئیس قوه قضاییه توسط مقام رهبری انجام می‌شود.

شعارسال: در آیین‌نامه کمیسیون عفو ،شرایط اعطای عفو و مواردی را که شامل عفو می‌شود، مشخص شده است‌ و طبق بند 11 اصل 110 قانون اساسی عفو یا تخفیف مجازات محکومان در حدود موازین اسلامی‌ پس از پیشنهاد رئیس قوه قضاییه توسط مقام رهبری انجام می‌شود.

 در آیین‌نامه کمیسیون عفو (تخفیف و تبدیل مجازات) شرایط اعطای عفو و مواردی را که شامل عفو می‌شود، مشخص شده است‌.

در ماده 24 این آیین نامه جرائمی‌كه شامل عفو نمی‌شود آمده است که مفهوم مخالف، این است که برای سایر جرائم عفو امکان پذیر است‌.

در بند2 این ماده،اگرفردی به اعدام محکوم و مجازات آن به حبس ابد تبدیل شده باشد بعد ازگذشت10 سال ممكن است عفو شامل حال وی شود. یا اگرمجازات فردی حبس ابد باشد و حبس ابد آن به 15 سال تبدیل شده باشد بعد گذشت 5 سال عفو می‌شود.

در ماده 25 به صراحت بیان شده است که جرائمی‌مانند قاچاق مواد مخدر، در موارد حق الناس (قصاص، که باید ازسوی اولیای دم صورت گیرد) سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و جرائم علیه امنیت (جاسوسی،محاربه، آدم ربایی، اغتشاش) عفو شامل این مجرمان نمی‌شود که مفهوم مخالف آن این است که عفو شامل جرائم دیگر می‌شود.

طبق بند 11 اصل 110 قانون اساسی عفو یا تخفیف مجازات محکومان در حدود موازین اسلامی‌ پس از پیشنهاد رئیس قوه قضاییه توسط مقام رهبری انجام می‌شود که این عفو خاص است که با عفو عمومی ‌متفاوت است.

عفو عمومی‌را قوه‌مقننه و مجلس مقرر می‌کند. عفو عمومی‌شامل متهمانی می‌شود که طبق ماده 97 قانون مجازات اسلامی‌مثلا در جریان یک شورش، حادثه‌ای اتفاق افتاده و 100 نفر در این شورش، هنوز محکوم نشده‌اند و قانون این 100 نفر محکوم را از مجازات معاف می‌كند‌.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار 31مرداد 93، کدمطلب 4951211: ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
عفو امیدواریم به عزیزان اختلاسگر نرسه اخرشم....


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین