پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۲۵۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: شهرداری‌ها در تمام دنیا مکلف هستند امکانات رفاهی حمل‌ونقل را برای معلولین فراهم کنند.

شعارسال: سید اصغر فیاض در جمع خبرنگاران بابیان اینکه در هفته بزرگداشت و روز جهاتی عصای سپید هستیم، اظهار کرد: بهزیستی فقط در روزهای بزرگداشت نابینایان، ناشنوایان و… خدمت نمی‌کنند و در طول سال به این عزیزان خدمت می‌کند و با توجه به دستورالعمل‌هایی که این سازمان دارد در اکثر روزهای سال مشغول خدمات‌رسانی است.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: این هفته تلنگری برای مردم و مسئولان است که بگویند ما هم کنار شما زندگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی به‌عنوان متولی امر معلولان است و فقط بهزیستی مسئول نیست، افزود: زمانی که افراد جامعه به سازمان‌های مختلف برای کارهای خود مراجعه می‌کنند، سازمان‌ها نباید بین فردی که سالم است با فردی که ویلچر نشین و عصابه‌دست دارد، تبعیض قائل شود.

فیاض بیان کرد: طبق قانون جامع حمایت از معلولین، بهزیستی متولی امور معلولان است و تمام دستگاه‌ها خدماتی که به فرد سالم ارائه می‌کنند باید به فرد معلول هم ارائه کنند.

وی بابیان اینکه من دولتی هستم و خیلی صحبت‌ها را نمی‌توان از جایگاه یک دولتی بگوییم و تعداد زیادی از مشکلات به دست انجمن‌ها رفع شده است، مطرح کرد: قانون جامع جدید آمده است که با کمک انجمن‌ها باید انجام دهیم.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی اصفهان ادامه داد: هشت هزار و ۳۰۰ نفر نابینا و کم‌بینا در سطح استان اصفهان داریم که تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدماتی که وجود دارد و کامل نیست استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خدماتی که ما در سیستم دولتی بهزیستی ارائه می‌کنیم۱۰ درصد نیاز معلولان است و ۹۰ درصد دیگر نیازهای این افراد را به علت چالش‌هایی مانند مشکلات اعتباری و مناسب‌سازی، نمی‌توانیم پاسخ دهیم، خاطرنشان کرد: اگر مشکلات متناسب‌سازی حل شود، ۷۰ درصد مشکلات معلولان حل می‌شود.

فیاض گفت: مناسب‌سازی‌ها انجام‌شده اما درست و کامل انجام‌نشده است و در برخی از مسیر که ایجاد کرده‌اند چاله‌وچوله‌های زیادی است.

وی بابیان اینکه خیلی از نابینایان استان اصفهان رتبه‌های علمی کسب کردند و مدارک دانشگاهی دارند، خاطرنشان کرد: با کمک مسئولین، قوانین موجود و رویکردهای جدید و پیگیری‌های معلولان سال‌های آتی شاهد کاهش مشکلات معلولان باشیم.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی اصفهان تأکید کرد: ۵۴۰ هزار نفر سالمند در سطح استان داریم و پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ ، ۳۰ درصد از جمعیت اصفهان سالمند می‌شوند.

وی با اشاره به‌افتخار آفرینی تیم پاره المپیک اصفهانی‌ها که به جاکارتا رفته بودند، بیان کرد: ۱۵۱ مدال رنگارنگ ورزشکاران پاره المپیک در مسابقات جاکارتا کسب کرده‌اند گرفتند و معلولین و نابینایان اصفهان ۲۰ مدال را از آن خودکرده‌اند.

فیاض اضافه کرد: ۲۳ مهرماه از ورزشکاران نابینا و جانبازان و معلولین در گلستان شهدا استقبال می‌کنیم.

وی بابیان اینکه بیش از هزار معلول دانشجو در اصفهان داریم که 50 نفر در دانشگاه دولتی مشغول به تحصیل هستند و دیگر دانشجوها در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی و … مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: صد درصد هزینه این دانشجویان طی دو سه سال گذشته پرداخت‌شده است.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی اصفهان گفت: شهرداری‌ها در تمام دنیا مکلف هستند امکانات رفاهی حمل‌ونقل را برای معلولین فراهم کنند، شهرداری تهران تنها شهرداری است که توانست این کار را در سطح کشور انجام دهد.

وی بابیان اینکه در چند سال گذشته مشکلی در خرید تجهیزاتی نداشتیم اما با توجه به مشکلات اقتصادی نمی‌توانیم مانند گذشته تجهیزات را تهیه کنیم، افزود: عصای نابینایان استاندارد در ایران وجود ندارد و برخی از دوستان نابینا دارند کمک می‌کنند که این عصا در کشور به خط تولید برود.

فیاض با اشاره به اینکه مستمری ۱۶۱ هزار تومان در جامعه امروز نمی‌تواند پاسخگو مشکلات افراد معلول باشد، اضافه کرد: رویکرد سیستم دولتی باید به‌گونه‌ای باشد که هزینه‌ها را به خود معلولین دهد و خود معلول تشخیص دهد که کجا خرج کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صاحب نیوز، تاریخ انتشار: 21مهر1397 ، کدخبر: 918172 : www.sahebnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین