پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۶۲۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در کشور، گفت: حجم معاملات مسکن حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.
شعار سال: عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در کشور، گفت: حجم معاملات مسکن حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

ایرج رهبر با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته حجم معاملات مسکن در حوزه خرید و فروش با کاهش ۱۰ درصدی روبه‌رو بوده است،گفت: درست است که در حوزه ساخت و ساز شاهد افزایش ۲۳ درصدی صدور پروانه ساختمانی هستیم اما در خوشبینانه‌ترین حالت دو سال طول می‌کشد تا شاهد پایان کار هر ساختمان باشیم.

وی با بیان اینکه بخش مسکن وزنه سنگینی را در اقتصاد دارد گفت: اقتصاد کلان کشور متاثر از بخش مسکن است.

رهبر با اشاره به اینکه مسکن نیاز اقشار مختلف جامعه است، افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم شاهد بی‌توجهی به تولید و رونق بخش مسکن در کشور بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: با وجود نوسانات ارزی، رشد شاخص بورس و افزایش قیمت خودرو اما در سال‌های گذشته شاهد رکود نسبی قیمت مسکن در کشور بوده‌ایم که وقوع این اتفاق ناشی از عملکرد ضعیف بخش‌های اجرایی کشور در حوزه مسکن است.

رهبر اضافه کرد: با کاهش معاملات خرید و فروش مسکن در کشور شاهد افزایش میزان اجاره‌بها هستیم که وقوع این اتفاق در کوچ بسیاری از خانواده‌های ایرانی از شهرهای بزرگی همچون تهران به سکونت‌گاه‌های غیررسمی تاثیر مستقیم داشته است.

عضو انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: مهاجرت معکوس به سکونتگاه‌های غیررسمی یکی از اتفاق‌های ناخوشایند در کشور است به‌طوری که با سرازیرشدن جمعیت به حاشیه شهرها شاهد وقوع ناهنجاری‌های مختلف اجتماعی هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار: 23  مهر 1397، کدخبر: 318031 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین