پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۵۹۹۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی معاملات مسکن در ماه گذشته گفت: قرار است برای خارج شدن بازار مسکن از رکود بانک توسعه‌ای مسکن راه اندازی شود و ایجاد چنین بازاری می‌تواند زمینه ساز افزایش تولید و قدرت خرید متقاضیان شود.

شعارسال: حسام عقبایی با اشاره به لزوم اصلاح سیاست‌های پولی و بانکی در اقتصاد کشور بیان کرد: برای کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن باید سیاست‌های پولی و بانکی اصلاح شود تا وضعیت این بازار بهبود یابد.

وی با بیان اینکه میانیگن قیمت مسکن به 7 میلیون تومان رسیده، افزود:در شهریور ماه میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی به 7 میلیون تومان رسیده است و دولت برای افزایش قدرت خرید مردم باید تسهیلات خرید مسکن را کاربردی و تخصصی‌تر بررسی کند تا در این جهت عدالت اجتماعی برای متقاضیان مسکن اجرایی شود.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: حجم معاملات مسکن نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته و در حال حاضر این بازار وارد رکود شده و همین موضوع موجب کاهش حجم معاملات شده است.

عقبایی در توضیح پیش بینی روند بازار مسکن در 6 ماهه دوم اظهار کرد: با به ثبات رسیدن قیمت سکه و ارز در ماه‌های آینده حباب قیمت مسکن در برخی از مناطق می‌شکند.

وی در ادامه تاکید کرد: با ثبات قیمت در بازار‌های موازی، معاملات مسکن افزایش و در نتیجه قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان لزوم کنترل بازار سکه و ارز گفت: اگر قیمت ارز و سکه به ثبات نرسد بازار مسکن شاهد وضعیت رکود تورمی می‌شود که این خود زمینه‌ساز بحران جدید برای بخش مسکن خواهد بود.

عقبایی در انتها خاطر نشان کرد: قرار است برای خارج شدن بازار مسکن از رکود بانک توسعه‌ای مسکن راه اندازی شود و ایجاد چنین بازاری می‌تواند زمینه ساز افزایش تولید و قدرت خرید متقاضیان شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصر ساختمان، تاریخ انتشار: 8مهر1397 ، کدخبر: 60164: www.asresakhteman.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
ا.ف75
واقعا اگر شرایط طوری بشه که بشه مسکن بخرن جوون ها دعای خیر ما مردم پشت شما مسئولین همیشه هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین